G4Media.ro

Deceniul „România Educată” – două mandate Klaus Iohannis încheiate sub șocul Călin…

Sursa foto: Inquam Photos/ George Călin

Deceniul „România Educată” – două mandate Klaus Iohannis încheiate sub șocul Călin Georgescu: tineri cu competențe mai slabe, analfabetism funcțional mai mare

Șocul primului tur al alegerilor prezidențiale, în care candidatul Călin Georgescu s-a plasat pe primul loc, bifează temporal și simbolic începutul sfârșitului pentru deceniul în care președinte a fost Klaus Iohannis. Un deceniu prezentat de propaganda Cotroceniului sub titulatura „România educată”, după numele proiectului menit să reformeze din temelii învățământul românesc. Dar datele comparative de la începutul „erei” Iohannis și cele de la finalul acesteia arată regres la cele mai multe capitole și stagnare în cel mai bun caz la mai toți indicatorii de evaluare a succesului în educație, arată o analiză Edupedu.ro.

Klaus Iohannis a promis reformă în sistemul de învățământ de când a venit la putere, în 2014, când spunea că e nevoie de un proiect care să pună capăt „reformitei” de care suferea educația. El făcea pledoaria la doar 3 ani de când fusese introdusă fosta Lege a educației 1/2011, măcelărită între timp politic, în Parlament.

Dar, dacă acea lege din 2011 a fost pregătită și lansată în circa 3 ani, iar în alte țări schimbările legislative majore se aplică în câteva luni și au ținte de aplicare de doar câțiva ani, în cazul proiectului prezidențial „România educată” schimbarea a durat un deceniu și încă nu s-a terminat.

Ba mai mult, multe dintre schimbările la nivel de instituție nu au avut loc – învățământul funcționează în continuare cu aceeași structură, sub același sistem și sub același control politic. Și pentru care OCDE pledează, în continuare, pentru o reformă care să reformeze în mod adecvat ce s-a făcut până acum – vezi, între altele, Raportul pentru Reforma învățământului preuniversitar în România. Niciuna dintre reformele menționate în raport nu au început, printre cele mai importante fiind reforma instituțiilor și reforma carierei didactice.

Nu s-au terminat, încă, nici reformele lansate acum mai bine de un deceniu, precum cele curriculare – la nivel de liceu, planurile-cadru menite să adapteze predarea la școala bazată pe competențe nu au fost schimbate nici până acum, deși ar fi trebuit să intre în vigoare în 2021, când reforma curriculară a fost oprită de ministrul Sorin Cîmpeanu, după ani de întârziere. Ministra Deca a continuat amânarea perpetuă a acestor planuri, din pur interes electoral, după cum a spus secretarul de stat Florian Lixandru.

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

4 comentarii

  1. Exact, p@n@rama asta cu România lui educată, ca o lasă mai pr0ast@ decât era. După chipul si asemănarea lui.

    Forța Lasconi !

  2. Si nu-ti vine sa te intrebi, oare nu cumva asta a fost si scopul? Oare nu cumva asta e o strategie bine pusa la punct pe termen lung din cine stie ce interese obscure si meschine?

  3. Sigur, vorbim de educatie, de reforme, de un om care nu a fost in stare sa porneasca un proiect, sa-l dezvolte, sa-l aplice. Dar subiectul ar trebui sa fie interesant pentru toti, de la minster pana la catedra, cu sau fara Iohannis, mai ales cand concurezi cu Tik Tok, AI si tot internetul. Scolile nu ar trebui sa astepte, ani, ci sa-si formuleze propriile proiecte, sa aplice pentru finantare de la, yes, primarii. Sa aiba si procese interne, periodice. Tabere de vara la ”Tusnad”, pentru profesorii de limba romana 😉 in loc de Formula 1, bani de ”buzunar” pentru primari si politicieni.