G4Media.ro

Descentralizarea de facto prinde viteză: încă un proiect în care două județe…

Sursa Foto: Facebook/ Gabriela Firea

Descentralizarea de facto prinde viteză: încă un proiect în care două județe își construiesc singure un drum expres. Maramureș și Sălaj au bătut palma pentru șoseaua Baia Mare – Jibou

Preşedinţii Consiliilor Judeţene din Sălaj – Dinu Iancu Sălăjanu şi din Maramureş – Ionel Bogdan, au semnat vineri la Zalău un acord de parteneriat pentru implementarea proiectului european ce vizează realizarea drumului expres Baia Mare – Jibou, cu o valoare estimată de 432 milioane de euro, transmite Agerpres.

Este al doilea mare proiect de infrastructură, după drumul expres Arad – Oradea, pe care comunitățile locale decid să îl facă în colaborare și cu finanțare europeană, fără să mai aștepte finanțare de la guvern.

Aceste proiecte, imposibil de realizat până în acest an, sunt fezabile după ce guvernul Orban a adoptat în luna iulie o ordonanță de urgență care permite asocierea comunităților locale pentru atragerea directă de fonduri UE.

  • Citește și:

Premieră istorică în infrastructură: două județe își construiesc la comun, fără implicarea guvernului, un drum expres care va lega Aradul de Oradea

Mini-revoluție în administrație: primăriile și consiliile județene pot prelua de la CNAIR și de la guvern centurile ocolitoare și alte proiecte de infrastructură. Regiunea București – Ilfov e singura excepție

Preşedintele Consiliului Judeţean Maramureş a declarat că semnarea acestui acord este un moment istoric pentru Regiunea de Nord-Vest şi pentru judeţele Sălaj şi Maramureş, în condiţiile în care cel puţin judeţul pe care îl conduce nu are autostradă sau cale ferată electrificată. Potrivit acestuia, valoarea proiectului este de 423 milioane de euro, pentru circa 50 de kilometri de drum expres, suma fiind inclusă în Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă (PNRR), planul lansat joi de guvern și care trebuie aprobat de Comisia Europeană.

În primă fază, cea de elaborare a documentaţiei tehnico-economice, echipele Consiliului Judeţean Maramureş, Consiliului Judeţean Sălaj vor lucra împreună cu CNAIR şi proiectantul. Ulterior, la fazele de proiect tehnic și construcţia propriu zisă a proiectului, proiectul va fi realizat doar de cele două consilii județene, a declarat ministrul Transporturilor, Lucian Bode, citat de Agerpres.

Publicitate electorală

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

17 comentarii

  1. Proiectul nu este fezabil, ajunge la Jibou care este un punct mort. Exista un proiect care a fost pus pe pauza tot de catre un guvern PNL prin 2004, Drumul Nordului care trebuia sa lege Baia Mare de autostrada Transilvania pe la Zalau. Din pacate este o idee proasta …

    • Verifica harta….din Jibou mai sunt vreo 30 de km pana la Poarta Salajului pe unde trece Autostrada Transilvania (in total vreo 80 din Baia Mare). Va fi cea mai buna si directa si scurta legatura intre Baia Mare si Autostrada Transilvaniei. Deci proiectul daca se va finaliza va avea foarte mult sens atat pentru Baia Mare cat si pentru toata zona parcursa de drum (care in acest moment e moarta economic). Daca va fi cu adevarat un drum expres ( sa nu treaca prin sate si pe alocuri sa fie si 2 benzi va fi si mai bine.

    • Probabil pentru a uni cumva Baia Mare de Cluj-Napoca. Pe tronsonul Baia Mare – Jibou e doar drum județean plin de kamikaze care se grăbesc la întâlnirea cu Zamolxe. Alt motiv nu găsesc.

  2. Eu inteleg asa: guvernul, respectiv administratia centrala este incompetenta. Din cauza asta doua judete s au plictisit sa mai astept dupa niste idi0t1 astfel incat construiesc, in parteneriat, un drum. Bravo lor!!!

  3. E fake niuz: Sălajul nu e județ.

    • Ai dreptate Zalău e județ 😆

  4. Dacă sunt și cu bani europeni să facă toți așa dă l în plm de guvern

    • Tot trebuie să vină cu 15% din proiect… Mulți primari nu au bani de investiții pentru că și-au mărit salariile din pix

  5. Jibou este un oras de 10.000 de locuitori, din pdv ecomomic este slab dezvoltat, densitatea populației în zona este scăzută, traficul rutier este modest pentru că nu este situat la intersecția unor drumuri importante, așa că nu înțeleg care este rostul acestui proiect.

    • Asta inseamna ca tre’ sa-l uiti acolo rupt de lume, nu? Ideea e ca poti lega mai rapid Baia Mare de Zalau si de restul oraselor mai mari

    • Nu e chiar asa,
      – de la Jibou la Autostrada Transilvania nu mai sunt mult km
      – de la Jiboula Zalau drumul e bun si legatura e rapida
      – nu va gamditi doar la captele Jibou/Baia Mare. E vb si de toate localitatile dintre aceste 2 orase. O zona ce poate fi ridicata prin infrastructura mai buna
      – nodul de cale Ferata Jibou e mai important decat Zalau.
      – au o gradina botanica superba 😊

  6. Foarte bine, daca guvernul nu e in stare sa faca treaba, 30 de ani n-a fost.

    Probabil Orban o sa-si asume meritele si va veni la inaugurare.

  7. Drumul expres conecteaza zona turistica de nord(splendida) prin Baia Mare de autostrada Transilvania.
    Plictiseala unui turist e sa mearga la drum lung pe sosele anapoda.
    Zona Jibou(gradina Botanica-in primele 3 din tara) – Galgau Almasului(Gradina Zmeilor-zona protejata) – Baile Bizusa – raul Somes spre Ileanda – Rus – Poiana Blenchii, merita vizitata.
    Mai e si elementul economic, Jibou – triaj si punct feroviar esential ca si conexiune intre 5 judete.
    Mai e si elementul structural al populatiei din zonelor amintite mai sus – marea majoritate a populatiei a emigrat spre nord spre Baia Mare. Sunt multe conexiuni intre familiile din Maramures si zona dinspre Jibou-Ileanda a Salajului.

  8. Dovadă vie că nimic nu funcționează cum ar trebui in țară!
    Bravo lor !
    Ar trebui să le ia ca exemplu cat mai multe județe!

  9. Inițiativa merita lauda și apreciere. Dar 8.640 euro/m de drum express nu este cam mult?
    Dacă județul Maramureș nu are cale ferată electrificata, trenurile dr acolo cum ajung în celelalte județe?

  10. E intentia ca pe plan local sa se faca studiu de fezabilitate si/sau proiect tehnic. Acestea vor fi date la MT/CNAIR pentru implementare/executie. Deci nici vorba ca cele doua judete sa-si faca singure un drum ca asa le-a casunat lor.