G4Media.ro

Deși infrastructura e la pământ, salariile din Transporturi ar putea crește cu…

Deși infrastructura e la pământ, salariile din Transporturi ar putea crește cu 35%. Noi majorări uriașe de venituri pentru birocrație

Un proiect de Hotărâre de Guvern pus în dezbatere de Ministerul Transporturilor dă posibilitatea majorării salariilor angajaților care lucrează în minister. Actul normativ include Ministerul Transporturilor pe lista instituțiilor care gestionează fonduri europene și ai căror angajați beneficiază de majorarea salariului de bază/a soldei de funcție/salariului de funcție/indemnizației de încadrare cu până la 35%. Actul normativ nu precizează câți angajați ai ministerului ar urma să beneficieze de această creștere salarială.

“Hotărârea Guvernului nr. 29/2018 pentru stabilirea criteriilor pe baza cărora se aplică majorarea prevăzută la art. 17 alin. (1) şi (2) din Legea-cadru nr. 153/2017 privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice face referire la structuri care au atribuții privind gestionarea asistenței financiare nerambursabile europene în principal din Ministerul Dezvoltării Regionale și Administraţiei Publice, Ministerul Fondurilor Europene şi de către Ministerul Finanţelor Publice. În aceeași situație se află însă și Ministerului Transporturilor. (…) Ministerul Transporturilor, contribuie la implementarea proiectelor din domeniul transporturilor finanţate din fonduri nerambursabile ale Uniunii Europene în perioada de programare 2014-2020 și are sub autoritate majoritatea beneficiarilor Programului Operațional Infrastructura Mare (POIM) din domeniul transporturilor”, se arată în Nota de Fundamentare care însoțește actul normativ.

Parcă pentru a se asigura că proiectul are șanse de reușită, în același document, Ministerul Transporturilor avertizează că “neadoptarea acestui act normativ va conduce implicit la un procent de absorbție mai mic”.

Salariul sau indemnizația de bază în Ministerul Transporturilor pentru funcționarii publici și personalul contractual variază între 2.663 lei și 11.232 lei. Aceștia beneficiază și de un spor de condiții vătămătoare de 15%.

Practic, Ministerul Transporturilor cere să fie recunoscute ca activități suport pentru gestionarea fondurilor europene și cele pentru eliberarea de autorizații de construcție și master planning. Prin proiect de act normativ se cere și introducerea Coordonatorului național (general și sectorial – transport, energie, telecomunicații) pentru Mecanismul pentru Interconectarea Europei – entitate ce deţine responsabilitatea coordonării gestionării proiectelor finanţate prin Connecting Europe Facility pentru perioada 2014-2020 – pe lista structurilor ai căror angajați beneficiază de majorarea de 35%.

Prin Mecanismul pentru Interconectarea Europei (Connecting Europe Facility – CEF) România are alocată o sumă de aproximativ 1,234 miliarde euro pentru investiții în infrastructura de transport, potrivit Ministerului Fondurilor Europene.

Cu ce bani se vor acoperi creșterile salariale? Cu fonduri europene.

“Sumele suplimentare nu produc modificări ale bugetului și vor fi suportate din Titlul 58 și vor fi rambursate de la Comisia Europeană”, scrie în Nota de Fundamentare care însoțește actul normativ.

Foto: G4Media.ro

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

11 comentarii

  1. Intr-o saracie lucie, cresterea salariilor ramane unica cale spre victorie in alegeri. Nenorocirea e ca PSD fenteaza, da cu o mana si trage inapoi cu doua iar PNL face joc de glezne, prefera tacit sa piarda alegerile de frica sa nu-si piarda cascavalul.

  2. În loc să fie decapitată mafia din Transporturi, i se măresc salariile. Ce-ar fi să-i fie acordate salariile în funcție de starea drumurilor, stabilită de popor, nu de mafie însăși ?

  3. Nu mă pot hotărî care dintre cei doi din poză e mai prost: el sau ea?

    • Tu, eu și noi toți suntem mult mai proști că îi acceptăm.

    • Evident, cei care nu voteaza sunt cei mai prosti.

      Toate mizeriile astea ar putea fi evitate, daca 90% din romani ar vota.

      Dar invata-i asta daca poti.

    • Sunt la promoție 2 la preț de 1.ieftin ?Nu.

  4. Ministere, Agentii, ANAF, ADR-uri, mai nou si spitale …. toate pline ochi de oameni perfect apti de o munca productiva, care stau si o freaca zile, luni si ani intregi pe salarii babane si nervii nostri.
    Pentru ca acelasi stat care are grija sa le mareasca lor salariile pe principiul „ciocu mic ca ti-am dat, si sa nu te prind la miting!’, are grija si sa nu imbunatateasca sistemele de lucru cu cetateanul absolut deloc.
    Astfel incat avem:
    – spitale pline de doctori super-platiti, la care mergi cu sacosa de medicamente si ce-ti mai trebuie pentru tratamente
    – scoli pline de psofesori si invatatori, in care parintii platesc toate celelalte lucruri: carti, caiete, banci, parchet, mochete, etc..
    – ministere si agentii de stat pline de politruci bine platiti, la care degeaba te duci sa te ajute cu ceva ce scrie in lege … ca nu se poate fara un prieten sau o spaga
    – ADR -uri (Agentii de Dezvoltare Regionala) cu salariati super-platiti, dar care nu dezvolta nimic decat afacerile PSD-istilor si schemele de personal cu copiii afacerisitlor sau politrucilor locali.
    SI pentru ca PSD-ul analfabetilor este la putere, nivelul de dezvoltare general este jalnic.
    Tre sa fie 5 USR-uri la putere timp de 20 de ani ca sa desteleneasca toata mlastina asta!

  5. pentru ce platim impozite ? sa traiasca bine clientela de partid! fara sa faca nimic.
    toata administratia e plina de oameni care doar incaseaza salarii. nu mai au loc in birouri.

  6. partidul cumpara voturi cu banii prostimii. asta inseamna ba sa fi…

  7. Veiorca si ……..BULISOR…………… ambii vorbesc ca niste tampiti . Nu inteleg de ce se ocupa de lucruri la care nu se pricep.

  8. Astia, pana nu iau niste pietre in cap, nu se lasa.