G4Media.ro

Deutsche Welle: Ce înseamnă școala online în Germania, țară care observă acum…

Foto: Pixabay.com

Deutsche Welle: Ce înseamnă școala online în Germania, țară care observă acum că “a rămas în urmă la capitolul digitalizare” – Miliarde de euro disponibili, dotări încă slabe, profesori insuficient pregătiți

Germania, țară care a presat în toamnă ca școala să se desfășoare cât mai mult față în față, dar care acum a fost obligată să treacă la predarea online, pare să rămână în urmă în ceea ce privește învățarea la distanță – la mai bine de nouă luni de la închiderea primelor școli în martie 2020, relatează Deutsche Welle într-un reportaj pe tema învățării în regim digital, în pandemie. Sursa citată arată că în prezent, când școala se face temporar online în cea mai mare parte din țară, se vede că Germania a rămas în urmă la capitolul digitalizare.

DW arată că guvernul federal și executivele landurilor au extins în iulie un pact digital încheiat în condițiile pandemiei, prin care au promis școlilor aproximativ 7 miliarde de euro pentru digitalizare. Dar, potrivit Ninei Brandau, reprezentantă a asociației germane de IT și telecomunicații Bitkom, “este nevoie de timp pentru ca aceste fonduri să ajungă la școli. Este vorba de procese incredibil de birocratice”.

Ce înseamnă probleme digitale în Germania? Arată sursa citată:

  • “Înainte de pandemie, în școlile germane existau doar șase computere la zece elevi. Cifrele prezentate în 2018 de Organizația pentru Cooperare și Dezvoltare arată că în alte țări industrializate dotarea era superioară – cu o medie de aproape nouă calculatoare la zece elevi.”
  • Problema dotărilor tehnologice nu este singulară. Nina Brandau: ”Avem nevoie de profesori care să poată utiliza instrumentele digitale și care să poată extrage cu adevărat o valoare educațională adăugată din acestea. Acest lucru necesită mai multe oportunități de formare și o pregătire mai bună a profesorilor, încă din timpul formării acestora. Mai sunt multe de recuperat. (…).”

Citește articolul complet pe EduPedu.ro

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

4 comentarii

  1. La noi situatia este si mai dezastruoasa: Daca la ei in scoli sunt 6 calculatoare la 10 elevi, la noi nici macar internet nu exista la fiecare clasa. Noi parintii am pus mana de la mana si am cumparat laptop pentru invatator, imprimanta, videoproiector si tot ce a fost necesar in clasa, inclusiv banci si dulapioare pentru copii. De zugravit clasa si igienizat nu mai pomenesc ca asta e la orinea zilei peste tot. Daca la ei au alocat miliarde de euro pentru digitalizare, la noi banii au fost cheltuiti aiurea bani pe tablete chinezesti de o calitate execrabila pe care nu poti urmari o lectie transmisa pe zoom. Cat despre digitalizare la noi nu se vrea, fiindca iese la iveala incompetenta crasa a multor cadre didactice asa ca sub sloganul ”avem si noi dreptul la propria imagine” dascalii nici nu vor sa transmita lectia online, iar ce se face este un gen de ”ne facem ca predam si banii sa-i incasam”

  2. Pai sa se ducă delia Matache sa le facă o campanie „un calculator, o șansă în plus în viitor”
    https://m.youtube.com/watch?v=Yuf9KgJT7Q4
    Deci sa înțelegem ca dacă erau „digitalizati” nemții erau și mai și decât sunt acum?
    Sau poate succesul economic al Germaniei se datorează tocmai unui mod de abordare clasic bazat pe munca (=Arbeit) și creier propriu (nu computerului, AI etc.)

    • Faptul ca Germania nu e digitalizata nu inseamna ca nu e nici tehnologizata. Crezi ca in fabricile si uzinele din Germania se cara cu carca la nivelul celor din Romania?
      Ti se pare ca Romania o duce bine prin modul ei de abordare clasic bazat pe munca si creier propriu?
      Maine poimaine zici ca succesul economic e dat de agricultura abordata clasic cu plugul tras de boi si prasitul manual.