EXCLUSIV Directorul general al STB, Adrian Criț: Vehiculele double decker nu au fost recepționate de către comisia de recepție din cadrul STB SA întrucât s-au identificat neconformităti fată de cerințele din documentația de atribuire. Acestea trebuie remediate de către furnizor până la sfârșitul acestui an
Vehiculele double decker nu au fost recepționate de către comisia de recepție din cadrul STB SA întrucât s-au identificat neconformităti fată de cerințele din documentația de atribuire iar atrebuie remediate de către furnizor până la sfârșitul acestui an, afirmă directorul general al STB, Adrian Criț, într-un răspuns transmis redacției.
G4Media.ro a dezvăluit că cele șase autobuze supraetajate pe care Societatea de Transport București (STB) din cadrul Primăriei Capitalei le-a cumpărat la mâna a doua de la o firmă din Harghita, care se ocupă cu prelucrarea pietrei, pentru 71.300 euro bucata, arată că autobuzele au mai multe nereguli.
Printre acestea, se numără: lipsă aparate de aer conditionat, încălzire nefuncțională, geamuri fisurate sau lipsă, uși care nu se închid, anvelope neconforme, elemente care necesită să fie revopsite, lipsă stingătoare, lipsă dispozitive cuplare pentru remorcare, linoleum rupt, acoperiș retractabil în stare deplorabilă, etc.
Redăm mai jos integral răspunsul directorului general al STB, Adrian Criț:
”Vehiculele double decker nu au fost recepționate de către comisia de recepție din cadrul STB SA întrucât s-au identificat neconformităti fată de cerințele din documentația de atribuire. Acestea
trebuie remediate de către furnizor în perioada de valabilitate a contractului (până la 31.01.2023). în cazul în care aceste cerințe nu sunt îndeplinite, nu se va efectua recepția vehiculelor și, conform prevederilor legale, contractul se reziliază.
Precizăm faptul că achiziția a fost una publică, anunțul fiind postat pe SICAP, orice posibil furnizor putând participa și oferta autobuzele solicitate de către STB SA prin documentația de atribuire. Totodată, dorim să menționăm faptul că cerințele din documentația de atribuire sunt superioare unui vehicul utilizat care ar fi fost achiziționat în mod direct de la orice societate de transport public local, fără a i se aduce îmbunătățiri suplimentare.
Precizăm că STB SA nu cunoaște prețul de achiziție pe care l-a avut furnizorul de la societatea de transport public din Suedia, însă, prin cerințele din specificația tehnică publicată de STB SA pe SICAP, evidențiem, cel puțin, următoarele cerințe suplimentare față de un vehicul second hand achiziționat în mod direct de la o companie de transport:
- Transportul din Stockholm în București
- Eliberarea Cărții de Identitate a Vehiculului
- Inspecția Tehnică Periodică
- Asigurarea obligatorie pentru un an de zile și înmatricularea vehiculului pe numele STB SA
- Mentenanța full warranty pentru un an de de zile sau 60.000 km
- Dotarea cu anvelope noi, acumulatori noi, respectiv aducerea în starea tehnică solicitată de STB SA.
Toate aceste dotări suplimentare și cerințe sunt suportate de către furnizorul vehiculelor.”
Context
G4media.ro a scris în premieră despre faptul că STB a cumpărat de la o firmă din Harghita care se ocupă cu prelucrarea pietrei, șase autobuze supraetajate pentru 71.300 euro bucata care ar fi fost de fapt cumpărate din Suedia pentru 24.820 euro bucata.
Ca reacție, STB a transmis atunci G4media.ro că procedura de achiziţie s-a demarat conform legislaţiei, că preţul ofertat s-a încadrat în valoarea estimată a achiziţiei şi că „prin documentaţie nu s-a solicitat preţul de achiziţie de la producător”.
Totodată, compania de transport a ținut să precizeze că „a analizat ofertele publicate de operatorii de transport vis-a-vis de posibila vânzare de autobuze double decker şi nu a identificat niciun un anunţ de vânzare în acest sens de la vreo societate din Suedia”.
Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:
Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului G4Media
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen BankCitește și...
© 2024 G4Media.ro - Toate drepturile rezervate
Acest site foloseşte cookie-uri.
Website găzduit de Presslabs.
4 comentarii