Directorul operațional al Aeroportului Otopeni, înlocuit din funcție după ce au apărut în spațiul public imagini cu aglomerația de pe aeroport în plină epidemie de coronavirus. Între timp, oficialii CNAB au anunțat noi măsuri
Directorul operațional al Aeroportului Otopeni, Cristian Chirică, a fost înlocuit luni din funcție, după ce pe Facebook au apărut imagini cu sute de oameni care stăteau la cozi interminabile pentru a efectua formalitățile necesare pentru intrarea în țară, fără a respecta distanța minimă. Informația a fost confirmată de purtătorul de cuvânt al Companiei Naționale Aeroporturi București, Valentin Iordache.
Potrivit surselor G4Media, Chirică a fost înlocuit deoarece, deși știa câte aeronave aveau să aterizeze la ora respectivă, nu a luat măsuri suplimentare în vederea evitării aglomerației. Între timp, reprezentanții aeroportului au anunțat măsuri suplimentare pentru asigurarea păstrării distanței dintre pasagerii.
„Distanțare socială la controlul vamal. Otopeni, sosiri. Acum! 30 martie 2020. 03:30. Suntem bine” – acesta este textul care însoțește imaginea publicată de Mihai Sturzu pe pagina sa de Facebook, care arată cum sute de oameni stau la cozi interminabile, foarte aproape unul de celălalt, pentru efectuarea formalităților de intrare în țară.
Potrivit oficialilor aeroportului, la ora respectivă ar fi aterizat trei aeronave, iar directorul operațional nu a luat măsuri pentru a evita aglomerația în condițiile în care ca urmare a necesității completării declarației pe proprie răspundere de către toți pasagerii, care sosesc în țară, și verificării și avizării acesteia de către personalul DSP, durata pentru controlul documentelor în zona frontierei a crescut substanțial.
Între timp, conducerea CNAB a anunțat noi măsuri în vederea asigurării păstrării distanței între pasagerii aeroportului Henri Coandă (Otopeni):
– În cazul sosirii a două curse simultan, vor fi utilizate două fluxuri de control diferite;
– În cazul suprapunerii mai mult de două curse la sosiri, pasagerii celei de a treia curse (și ai următoarelor) vor aștepta în avion eliberarea unui flux de control;
– Pe culoarul de sosiri vor fi amplasate benzi de delimitare a liniilor de așteptare și va fi suplimentat personalul aeroportuar din zonă;
– În urma discuțiilor cu reprezentanții Ministerului Afacerilor Interne, în aceeași zonă vor acționa și polițiști de frontieră;
– Se va crește frecvența de difuzare a anunțurilor audio.
„În vederea informării publicului asupra pericolului generat de Coronavirus și asigurării unei distanțe suficiente, de minim 2 metri, între pasageri care tranzitează aeroportul Henri Coandă, au fost amplasate în întreg terminalul – în special în zonele unde se așteaptă pentru diversele formalități – diverse mijloace de informare. Acestea sunt: afișe, marcaje cu text lipite pe pardoseală, clipuri video difuzate pe monitoare dedicate. Totodată, se transmit constant informații pe sistemul de sonorizare și personalul aeroportuar comunică pasagerilor necesitatea păstrării distanței”, spun reprezentanții CNAB într-o informare către presă.
Galerie foto
Sursa foto: CNAB
Aceștia fac apel la pasageri să respecte semnificația marcajelor și indicațiile transmise atât prin sistemul de sonorizare, cât și direct de către personalul aflat în zonă.
În plus, potrivit informațiilor G4Media, va crește numărul de angajați ai CNAB și MAI în aeroport pentru a superviza pasagerii în vederea respectării recomandărilor pentru păstrarea distanței recomandate, de cel puțin 2 metri.
Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:
Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului G4Media
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen Bank
16 comentarii