G4Media.ro

Directorul STB numește defecțiunile noilor autobuze Otokar drept ”disfuncționalități inerente” și dă…

Directorul STB numește defecțiunile noilor autobuze Otokar drept ”disfuncționalități inerente” și dă vina pe Facebook: Tot timpul au fost astfel de probleme, doar că acum informația circulă mai repede

Defectele apărute la noile autobuze achiziţionate de la firma Otokar sunt minore din punct de vedere tehnic şi au fost remediate în cel mult 24 de ore, a declarat, într-un interviu acordat AGERPRES, directorul general al Societăţii de Transport Bucureşti (STB), Andrei George Creci.

El susţine că toate autobuzele achiziţionate de municipalitate de-a lungul timpului au avut la început genul acesta de probleme, doar că acum informaţia circulă rapid şi toate aceste probleme sunt mult mai vizibile.

Deși statisticile pe anii trecuți indicau că procentul celor care circulă fără bilet în București este de 75%, directorul STB susține că nu știe care este situația în prezent. Asta cu toate că autobuzele noi sunt prevăzute cu senzori care arată câte persoane s-au urcat şi câte au validat.

Redăm un fragment din interviul acordat de Andrei Creci pentru Agerpres:

AGERPRES: Aş vrea să vorbim despre noile autobuze Otokar. Au apărut deja foarte multe probleme deşi sunt de foarte puţin timp în trafic. 
Andrei Creci: Probleme tehnice majore nu sunt. Sunt probleme minore care s-au remediat în cel mult 24 de ore.

AGERPRES: Nu par a fi chiar minore… 
Andrei Creci: Ba da. Sunt minore, faptul că s-a schimbat sistemul de climatizare şi a fost resetat şi a intrat după aceea în funcţiune în maximum 24 de ore. Noi avem nişte clauze contractuale destul de restrictive pentru partenerii turci. Ei au obligaţia ca în cel mult 24 de ore să le reglementeze. Din toate sesizările care au fost de când au fost puse ele în funcţiune, de la 1 decembrie, şi până în prezent, nimic nu a depăşit acest termen. Dacă ar fi depăşit s-ar fi activat alte clauze din contract care ar fi putut atrage şi alt gen de răspundere, dar nu a fost cazul.

AGERPRES: Ce fel de răspundere? 
Andrei Creci: Sunt prevăzute şi penalităţi, poţi să dai şi autobuzul înapoi, poţi să condiţionezi recepţia lui de anumite aspecte legale, dar repet nu a fost cazul până în prezent. Am avut nenumărate discuţii cu partenerii de la Otokar, au dislocat o echipă destul de numeroasă de specialişti din Turcia, pentru că şoferii noştri nu au voie să intervină. Ei au service la Bucureşti şi o echipă mobilă formată pentru început din 15 persoane, care merge din autobază în autobază şi în maximum o oră de când se întâmplă incidentul se duce şi îl repară, îl tractează dacă e cazul. Ştiu, nu este o imagine prea plăcută să vezi un autobuz nou că stă cu lumile stinse, dar repet sunt doar probleme minore din punct de vedere tehnic. Tot ceea ce am achiziţionat noi de-a lungul timpului a avut genul acesta de probleme la început, doar că acum informaţia circulă mult mai repede. Deşi şoferii au fost trainuiţi încă de la început, până se obişnuiesc cu ele….

AGERPRES: Am văzut că inclusiv şoferii se plâng că noile autobuze sunt proaste…. 
Andrei Creci: Nu ştiu dacă se plâng în mod formal că sunt ele proaste. Nu există un autobuz prost. Un autobuz nou nu cred că poate fi numit prost. Are nişte disfuncţionalităţi care sunt inerente primei luni şi primului an de funcţionare.

AGERPRES: Firma Otokar a mai vândut autobuze în oraşe din Europa sau numai în România? 
Andrei Creci: Ştiu că în ţară mai sunt, dar în ce oraşe ale Europei, nu ştiu să vă spun exact. Dar Otokar este o firmă foarte serioasă care deserveşte şi armata în Turcia, fac tancuri, care de luptă. Nu este o firmă care să dea „kix” cu nişte autobuze în România.

AGERPRES: Datele statistice arătau anii trecuţi că 75% dintre călători nu plăteau călătoria? Care sunt acum cifrele reale? 
Andrei Creci: Pe an ce trece scade procentul celor care se urcă fără titlu de călătorie sau nu validează. Noi ducem campanii de încurajare, nu neapărat de constrângere, dar de conştientizare a faptului că a te urca fără bilet reprezintă o contravenţie şi se sancţionează. A nu valida titlul echivalează cu aceeaşi contravenţie sau penalitate. Sperăm să ajungă din ce în ce mai jos acest procent. Din păcate, nu avem acum o statistică la zi pe acest segment. Este foarte greu să o faci, trebuie să îţi funcţioneze toate sistemele de taxare. Pe autobuzele noi, avem senzori care arată câte persoane s-au urcat şi evident câte au validat. Este obligatoriu însă, ca în cel mai scurt timp, să avem cifre exacte pe acest segment. Chiar dacă va deveni vreodată gratuit transportul în Bucureşti noi trebuie să ştim câţi beneficiază de gratuităţi şi care sunt categoriile, că sunt pensionari, că sunt elevi, că sunt persoane cu dizabilităţi, noi trebuie să le avem. Primăria trebuie să ştie cui a acordat aceste gratuităţi.

AGERPRES: Mi-aţi anticipat întrebarea. Când va deveni gratuită călătoria cu mijloacele de transport în comun în Bucureşti? Primarul Capitalei a avansat deja o propunere în acest sens… 
Andrei Creci: Nu ştiu ce să vă spun. Este o decizie pe care o ia administraţia publică. Avem o unitate administrativ-teritorială care e municipiul Bucureşti şi Asociaţia de Dezvoltare Intercomunitară pentru Transport Bucureşti Ilfov. Ei fac politica de transport în comun în Bucureşti şi în judeţul Ilfov, noi fiind operatori.

AGERPRES: Ca şi reprezentant al unei societăţi care funcţionează pe criteriile economiei de piaţă, cum vi se pare această propunere? 
Andrei Creci: Sunt oraşe care au venit cu o astfel de soluţie. De plătit, acest serviciu nu se plăteşte niciodată la valoarea la care ar trebui. Încasările însă cresc de la an la an, iar numărul persoanelor care merg fără titlu de călătorie, scade. Anul trecut am ajuns la nivel de 130 de milioane de lei din vânzarea de titluri de călătorie, abonamente, etc. Dar niciodată din aceste încasări nu poţi susţine transportul public, pentru că de fapt procentul este foarte mic.

AGERPRES: Elevii vor beneficia de gratuitate pe transportul în comun din acest an? 
Andrei Creci: Noi vom da această gratuitate de la jumătatea lunii februarie, pentru toţi elevii din Bucureşti, indiferent de…. note. Se va menţine, de asemenea, şi la pensionari şi vom introduce şi pentru însoţitorul pensionarului. Există un regulament în acest sens. Trebuie modificat regulamentul şi contractul de delegare, ceea ce se va face în următoarea şedinţă a Consiliului General.

AGERPRES: Tariful unei călătorii a rămas neschimbat, la 1,3 lei, de ceva ani. Intenţionaţi să solicitaţi majorarea tarifelor în acest an? 
Andrei Creci: Tariful pe călătorie la transportul în comun de suprafaţă este cel mai mic din ţară, raportat la reţeaua de transport, dar nu s-a făcut nicio solicitare de majorare a tarifelor. Cu siguranţă se aşteaptă ca şi condiţiile să se îmbunătăţească. Când se va circula la standarde europene poate că atunci se va pune în discuţie şi o mărire de tarif, dar în momentul de faţă, nu.

AGERPRES: Câţi angajaţi are societatea în prezent? Sunt mulţi, sunt puţini? Care sunt salariile în societate? 
Andrei Creci: În acest moment STB SA are un număr de aproximativ 10.642 de angajaţi. Conform grilei de salarizare, şoferii au un salariu net de 3.840 de lei, iar casierii de 2.001 lei, la care se adaugă sporurile prevăzute în Contractul Colectiv de Muncă şi Codul Muncii. Toţi salariaţii STB beneficiază şi de tichete de masă.

Foto: Un autobuz Otokar este tractat după ce s-a defectat în primele zile după punerea în circulație / Sursa: Facebook

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

17 comentarii

  1. Defectiuni inerente my ass, la Cluj de ce nu se strica autobuzele mercedes (electrice sau nu), achizitionate in ultimul timp de primarie?

    • Concluzia articolului ar fi ca soferii de la STB sunt prosti.
      „Tot ceea ce am achiziţionat noi de-a lungul timpului a avut genul acesta de probleme la început”.
      „Nu există un autobuz prost. Un autobuz nou nu cred că poate fi numit prost.”
      Deci?!

  2. Autobuzele Otokar au fost cumparate in baza unei viziuni pe termen scurt, intr-o perioada in care, din cauza poluarii, tot mai multe orase europene isi propun sa interzica in anii imediat urmatori circulatia autovehiculelor functionand pe motorina. Or Bucurestiul este una din cele mai poluate capitale din Europa. Unii vor argumenta ca noile autobuze sunt poate mai putin poluante decat cele pe care le vor inlocui. Dar nu era oare nevoie de o solutie mai radicala, care sa vizeze termenul lung? O dezbatere publica pe aceasta tema inaintea luarii deciziei ar fi fost poate foarte utila.

  3. ???!!! 10.642 angajati …la uzinele Dacia sunt 17000 si aia tin economia Ro. în spate . E o nunta de câini la bugetarii ăștia…

    • Si pe mine m-a socat numarul asta, avand in vedere ca nu vezi furnicar de mijloace de transport in actiune, dar am zis c-oi fi eu prea carcotas!

    • Jumate sunt soferi, restul de 5000 mecanici, ITP, asistenti medicali, diriginti de santier, cred ca sunt inutile si putem sa ii dam afara, nu-I asa ?

  4. Adică STB erau la fel de proşti şi ticăloşi şi când se numeau RATB. Ar trebui să intre DNA-ul peste ei, cu licitaţia asta în stil hoţesc/PSDist. Directorii ar trebui luaţi la bani mărunţi.

    • Firea & Co au au pacalit bucurestenii prin contractul semnat cu Otokar. Din prevederile contractului, retin ca se preciza ca in 2018 vor fi aduse 200 Otokar. Si? S-au adus doar 30

  5. Toate masinile moderne de transport calatori au sisteme de monitorizare GPS cu senzori pe scaune si bara, numar persoane, pozitie in traseu, urcari – coborari cu vizualizare in timp real, contabilitate si autodiagnoza computerizată la bord. Disfuncționalitățile inerente apar doar la modele artizanale sau aflate in probe.

  6. Bine-bine, … dar camionul cu care oamenii de la otokar tracteaza autobuzul din imagine al cui e? Cine il plateste? Ca dom derector zice ca turcu…

  7. Politica si tehnica sunt discipline diferite. Conform standardului demeritelor orice defect ce te lasa cu masina in drum primeste 100 de puncte si se numeste defect major nu minor. In economia de piata si nu numai, masinile se scot din fabricatie la asemenea punctaj.

  8. Achiziționați autobuze românești!

    • Nu exista autobuz romanesc. Exista insa asamblat in Romania sub un brand local, dar n-as avea prea mare incredere in el :))

  9. „Un autobuz nou nu cred că poate fi numit prost. Are nişte disfuncţionalităţi care sunt inerente primei luni şi primului an de funcţionare.”
    Domnu’… Crăci, când îmi cumpăr o mașină NOUĂ, nu mă aștept ca în primul an să stau cu ea în service. Ba chiar invers.

    „Recuperare politică prin votul senatorilor
    ZIUAnews a semnalat, încă de anul trecut, că Adrian Creci este un personaj controversat care a fost impus de liberali pe funcția de vicepreşedinte al Autorităţii Naţionale de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal. Noul boss al liberalilor din Sectorul 4 a fost director adjunct al Direcţiei Juridice a Primăriei Capitalei, care, mai bine de 11 ani, a controlat toate retrocedările controversate din Bucureşti.
    Prin Hotărârea nr. 54 a Senatului, la sfârşitul lunii septembrie 2013, Andrei George Creci a fost numit vicepreşedinte al ANSPDCP. Numirea lui Creci pe acest post – negociat în cadrul USL ca fiind postul liberalilor – a ridicat mari semne de întrebare, pentru că Andrei Creci a fost implicat în multe scandaluri imobiliare în Capitală, regizate de mafia retrocedărilor de terenuri și imobile, controlată de către mai mulţi lideri PDL. După ce PDL a pierdut alegerile, în 2012, Andrei Creci s-a reorientat politic şi a fost recuperat de organizaţia PNL Sector 4.

    Tandemul protejaților
    Cariera lui Andrei George Creci este strâns legată de cea a lui Traian Băsescu. În primul său mandat de primar general, Băsescu l-a numit pe Andrei Creci pe postul de director adjunct al Direcţiei Juridice a Primăriei Municipiului Bucureşti, răspunzând direct de retrocedarea imobilelor în baza Legii 10/2001. A stat în această funcţie mai bine de 11 ani, mai exact până la 16 noiembrie 2012, când a fost numit vicepreşedinte al AVAS, înlocuindu-l pe Radu Ghidău. Pe postul de la AVAS nu a zăbovit prea mult, doar până în 21 martie 2013, când a fost schimbat cu un alt liberal venit de la Bistriţa, Dan Băbuțan. Acum, Creci este vicepreşedinte al Autorităţii Naţionale de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal, unde preşedinte este protejata lui Mircea Geoană, Anca Opre. Trebuie precizat că această instituţie condusă acum de tandemul Opre-Creci reglementează cadrul juridic general al protecţiei datelor personale la nivelul Uniunii Europene şi aplică sancţiuni, în cazul în care constată încălcarea dispoziţiilor legale de către operatorii de date cu caracter personal. Între timp, Andrei Creci s-a căsătorit cu o juristă controversată, Ioana Toma, fosta mână dreaptă a lui Sorin Blejnar la ANAF.

    Afacerea imobiliară blocată de procurori
    Încă din 2012, ZIUAnews a dezvăluit despre afacerile imobiliare controversate regizate de către deputatul PDL de Galaţi Mircea Toader şi de vărul său Octavian Creci, tatăl lui Andrei Creci. În anul 2000, când Băsescu a venit la Primăria Capitalei, lui Mircea Toader i-a fost înlesnit procesul de obţinere a imobilului din strada Biserica Amzei, fiind ajutat de fiul lui Octavian Creci, Andrei, care era consilier juridic. Ulterior, Andrei Creci a fost avansat de Băsescu în funcţia de director adjunct al Serviciului Juridic din cadrul Primăriei Bucureşti. Noua funcţie obţinută de Andrei Creci, conexiunea cu PDL şi în special cu deputatul Mircea Toader au reprezentat începutul unei activităţi imobiliare de proporţii, care a fost blocată doar de procurori. Practic, deputatul PDL de Galaţi Mircea Toader, împreună cu vărul său Octavian Creci, au vrut să pună mâna, pe baza unui certificat fals de moştenitor, pe un imobil aflat în buricul Bucureştiului, pe strada Biserica Amzei, nr. 27, în valoare de aproximativ două milioane de euro.”
    http://www.ziuanews.ro/dezvaluiri-investigatii/eugen-nicolaescu-i-rare-manescu-s-au-luptat-pentru-conducerea-pnl-sector-4-cum-a-ajuns-adrian-creci-presedinte-118902

    „Ce experiență profesională are Andrei Creci:
    – 2017 – prezent – Director General SC ELECTROCENTRALE GRUP SA, Bucuresti;
    – 2017 – Prezent – Consilier Director General Regia Autonomă de Transport Bucureşti;
    – 2014 – 2017 – Avocat definitiv Cabinet de Avocat „Andrei George CRECI”;
    – 2012 -2017 – Consultant neremunerat Met România ENERGY MARKETING (fost REPOWER Furnizare România SRL – parte a grupului REPOWER AG);
    – 2013 – 2014 – Vicepreşedinte Autoritatea Națională de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal (ANSPDCP);
    – 2012 – 2013 – Vicepreşedinte Autoritatea pentru Valorificarea Activelor Statului (AVAS);
    – 2005 – 2012 – Director Executiv Adjunct – Direcţia Juridic Primăria Municipiului Bucureşti;
    – 2002 – Director General Primăria Voluntari Conducerea executivă cu atribuţii delegate a aparatului propriu al Primarului;
    – 1999 – 2002 Consilier Juridic Primăria Municipiului București.

    Educație
    – 2006-2007 – Cursuri de perfecţionare privind legalitatea actelor administrative Institutul Național de Administrație (INA), București;
    – 2006-2007 – Studii post-universitare „Managementul serviciilor publice” Institutul Național de Administrație (INA);
    – 2006 – Program de formare specializată organizat de Institutul Diplomatic Român Institutul Diplomatic Român;
    – 1994–1998 – Diplomă de Licență Universitatea Craiova – Facultatea de Drept, Craiova, licențiat în Drept.”
    https://www.hotnews.ro/stiri-administratie_locala-22813790-andrei-creci-este-noul-director-interimar-societatii-transport-bucuresti.htm

    A se observa funcția de Director General în Primăria Voluntari din 2002…
    Pleacă de-aici, pilangiule! Și ia-ți „disfuncționalitățile inerente” cu tine, crăpa-ți-ar obrazul de rușine!

  10. Eu am un ,,amarat,, de polo la care in 12 ani am schimbat doar doua bucsi, capete de bara, placute si discurile. 250.000 km. In rest nimic electric, motor sau cutie. Voi faceti afaceri cu Motokar. De ce ? Pentru ca sunteti incompetenti, nimiti pe pile si nepotisme si nu va obliga nimeni sa dati socoteala pentru banul cheltuit. Cum adica o echipa de turci au facut deplasarea in Romania ? Adica sunt praf la fiabilitate. 100.000 de km. nu aveati voie decat sa le spalati, oligofrenilor. Asa ati facut din toata Romania. Praf si pulbere. Mergeti bai la lopata si matura nu mai basiti pe salarii grase pe bani publici.