![elon musk, miliardar tech, spacex, neuralink, tesla, sua, statele unite, inaugurare investire donald trump, guvern american](https://cdn.g4media.ro/wp-content/uploads/2025/01/profimedia-0955775612-768x512.webp)
Discursul instigator la ură pe X a crescut cu 50% sub conducerea lui Elon Musk, potrivit unui nou studiu
Un nou studiu realizat de Universitatea din California, Berkeley, a constatat că discursul instigator la ură a crescut cu 50 la sută în lunile care au urmat achiziționării X, fostul Twitter, de către miliardarul Elon Musk.
Discursul de ură a crescut cu 50% pe platforma de social media X în lunile de după ce miliardarul Elon Musk a cumpărat-o, potrivit unui nou studiu citat de Euronews.
Studiul realizat de Universitatea Berkeley din California, care a fost publicat miercuri în revista Public Library of Science, a utilizat inteligența artificială (AI) pentru a colecta la întâmplare postările X care conțineau termeni sau fraze legate de discursul instigator la ură în limba engleză, de la achiziționarea X de către Musk (cunoscut atunci ca Twitter) în octombrie 2022 până în iunie 2023, când acesta a demisionat din funcția de CEO.
Cercetătorii le-au sortat apoi pentru a verifica dacă fiecare postare îndeplinește criteriile și pentru a scăpa de orice duplicate sau reposturi.
De asemenea, ei au colectat un „grup de control” de postări începând cu ianuarie 2022 pentru a compara cantitatea de ură de pe platformă.
Analiza a constatat că discursul instigator la ură s-a dublat în săptămânile anterioare preluării Twitter de către Musk și a durat până în mai 2023.
În acest timp, numărul de like-uri la postările care foloseau lozinci homofobe, transfobe și rasiste specifice a crescut cu 70%, sugerând că mai mulți utilizatori au fost expuși.
„Cred că creșterea discursului instigator la ură pe care o vedem este îngrijorătoare, deoarece poate însemna că… comunitățile marginalizate se simt nedorite sau nesigure pe platformă”, a declarat Dan Hickey, doctorand la Berkeley, pentru Euronews Next.
Raportul a continuat că numărul de roboți și alte conturi neautentice nu a scăzut în această perioadă, în ciuda promisiunilor publice ale lui Musk de a le reduce.
Studiul lor urmează altora care au observat o creștere a discursului instigator la ură sau antisemitism după achiziția lui Musk din 2022, inclusiv rapoarte de la Institutul pentru Dialog Strategic (ISD) și Centrul pentru Contracararea Urii Digitale.
E nevoie de mai multă transparență din partea X cu privire la schimbările de platformă
Două vârfuri în discursul de ură au avut loc înainte ca Musk să devină CEO: unul în aprilie 2022 pentru a coincide cu o campanie publicitară pe scară largă care a prezentat o femeie trans, continuă raportul Berkeley.
Al doilea a fost în cele câteva săptămâni din octombrie înainte de preluarea lui Musk.
Raportul a continuat că o „remaniere a conducerii” a avut loc la scurt timp după ce Musk a devenit CEO, împreună cudesființarea Consiliului consultativ pentru încredere și siguranță care se ocupa de moderarea conținutului.
Cu toate acestea, cercetătorii spun că nu pot face „concluzii ferme” cu privire la faptul dacă Musk a cauzat creșterea discursului de ură pe X din cauza informațiilor limitate privind „schimbările interne specifice” pe platformă.
„Pentru a putea stabili cu adevărat o legătură definitivă… ar trebui să știm mai multe despre ce anume s-a schimbat și când s-a schimbat, iar organizația nu a fost transparentă în această privință”, a declarat pentru Euronews Next Daniel Fessler, profesor de antropologie la Berkeley și parte a echipei de cercetare.
După luna iunie 2023, Hickey a spus că X a început să perceapă taxe pentru datele colectate prin interfața lor de programare a aplicațiilor (API) și că nu mai aveau bugetul necesar pentru a-și extinde studiul.
Care este poziția X cu privire la discursul instigator la ură?
La câteva zile după achiziția Twitter, Musk a declarat că „angajamentul ferm al companiei față de moderarea conținutului rămâne absolut neschimbat” și că discursul instigator la ură a scăzut de când deține compania.
„Libertatea de exprimare nu înseamnă libertatea de a ajunge”, a scris Musk la timp într-o postare pe X. „Negativitatea ar trebui & va obține mai puțin reach decât pozitivitatea”.
Ajutorul lui Xpage spune că utilizatorii „nu pot ataca direct alte persoane pe baza rasei, etniei, originii naționale, castei, orientării sexuale, genului, identității de gen, afilierii religioase, vârstei, handicapului sau bolii grave”, pe platformă.
Cel mai recent raport de transparență al platformei a dezvăluit că a suspendat peste 2.000 de conturi și a eliminat puțin sub 5 milioane de mesaje instigatoare la ură din cele peste 66 de milioane de plângeri ale utilizatorilor privind comportamentul instigator la ură depuse între ianuarie și iunie 2024.
Compania numără, de asemenea, discursul instigator la ură în categoria sa „abuz și hărțuire”.
Dintre cele 82 de milioane de plângeri primite, X a suspendat un milion de conturi și a eliminat sau etichetat 2,6 milioane de postări, a constatat raportul.
Mai recent, X a semnat un angajament voluntar al UE de a combate discursul de ură online. Acordul cere companiilor de social media să lase experții să monitorizeze modul în care companiile analizează notificările privind discursul instigator la ură și să îi învețe pe utilizatori cum să semnaleze conținutul ilegal de ură de pe site-urile lor.
Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:
Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului G4Media
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen Bank
Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.