G4Media.ro

Discuţii la Chişinău despre construirea a patru noi poduri rutiere peste Prut…

Sursa Foto : Ionel Scrioșteanu

Discuţii la Chişinău despre construirea a patru noi poduri rutiere peste Prut / Unde vor fi amplasate

Oficiali români din domeniul transporturilor şi omologii lor din Republica Moldova au discutat, la Chişinău, despre demararea negocierii semnării unui memorandum privind extinderea şi modernizarea Reţelei transeuropene de transport TEN-T în ambele state, precum şi a unor acorduri pentru construirea a patru noi poduri rutiere peste Prut, transmite Agerpres.

„Zilele acestea sunt prezent, din nou, la Chişinău, unde, în cadrul întâlnirii de lucru a Comisiei mixte România – Republica Moldova pentru coordonarea în domeniul transporturilor şi infrastructurii de transport, şi în prezenţa domnului Vladimir Bolea – viceprim-ministrul şi ministrul Infrastructurii şi Dezvoltării Regionale din Republica Moldova şi a secretarului de stat Nicolai Mîndra, am semnat, împreună cu Mircea Păscăluţă, omologul meu secretar de stat la transporturi din Republica Moldova, protocolul privind liberalizarea definitivă a transportului regulat de persoane, eliminând obligativitatea unui partener de operare”, a anunţat, pe pagina sa de Facebook, secretarul de stat în Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii Ionel Scrioşteanu.

Potrivit acestuia, în cadrul şedinţei, au fost dezbătute o serie de subiecte aflate pe lista comună a priorităţilor pentru cele două state, cum ar fi reţeaua transeuropeană de transport TEN-T – demararea negocierii semnării unui memorandum pentru extinderea şi modernizarea reţelei în ambele state, dar şi demararea negocierii acordurilor pentru construirea a patru noi poduri rutiere peste Prut la: Stânca (RO) – Costeşti (MD), Bumbăta (RO) – Leova (MD), Fălciu (RO) – Leca (MD) şi Răducăneni (RO) – Bărboieni (MD).

Un alt subiect a fost Podul de Flori de la Ungheni, primul pod rutier la nivel de autostradă peste Prut de la Ungheni, Golăieşti – Zagarancea), un proiect avansat, a cărei dată de începere a lucrărilor a fost stabilită în cadrul ultimei şedinţe de la Chişinău, şi anume 26 aprilie 2025.

„Denumirea podului peste Prut de la Ungheni să fie ‘Podul de flori”, în cinstea podului de flori de acum 35 ani (mai 1990)”, a notat secretarul de stat.

Control coordonat la Fălciu, respectiv relansarea transportului feroviar pe podul Fălciu – Cantemir prin redeschiderea liniei feroviare şi a Punctului de Trecere a Frontierei în control coordonat, a reprezentat altă temă de discuţie între oficialii români şi moldoveni.

„Colaborarea dintre România şi Republica Moldova este una foarte bună şi productivă cu reprezentanţii omologi ai ministerului care se ocupă de transporturi în Republica Moldova şi îi asigur pe partenerii noştri de tot sprijinul nostru în vederea îmbunătăţirii calităţii infrastructurii şi serviciilor de transport. Mulţumesc echipei de negociere din partea României pentru îndeplinirea acestui obiectiv important privind liberalizarea transportului de călători, condusă de domnul Foghiş George Adrian, secretar de stat la Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii”, a adăugat Scrioşteanu.

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

1 comentariu

  1. Discuții, discuții și iar discuții, de parcă ar construi cine știe ce poduri gigantice … Peste 2 ani tot la nivel de discuții vor fi.

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.