G4Media.ro

DJI nu va mai împiedica dronele să survoleze aeroporturile, bazele militare și…

Sursa foto; Facebook / DJI

DJI nu va mai împiedica dronele să survoleze aeroporturile, bazele militare și chiar Casa Albă

Timp de peste un deceniu, utilizatorii nu au putut pilota cu ușurință o dronă DJI deasupra zonelor restricționate din Statele Unite. Software-ul DJI împiedica automat survolarea pistelor, centralelor electrice, situațiilor de urgență publică, cum ar fi incendiile de vegetație, și Casa Albă.

Dar, în mod derutant, pe fondul celei mai mari manifestări de neîncredere față de drone din SUA din ultimii ani și al unui incident în care un operator de drone DJI a împiedicat eforturile de combatere a incendiilor din Los Angeles, DJI renunță la funcția sa de geofencing. DJI nu va mai aplica „zonele de interdicție de zbor”, oferind în schimb doar un avertisment neglijabil – ceea ce înseamnă că doar bunul simț, empatia și teama de a fi prinși de autorități vor împiedica oamenii să zboare unde nu ar trebui, relatează The Verge.

Într-o postare pe blog, DJI caracterizează acest lucru drept „redarea controlului în mâinile operatorilor de drone”. DJI sugerează că tehnologii precum Remote ID, care difuzează public locația unei drone și a operatorului acesteia în timpul zborului, „oferă autorităților instrumentele necesare pentru a pune în aplicare normele existente”, a declarat pentru The Verge Adam Welsh, șeful politicii globale a DJI.

Dar se pare că drona DJI care a avariat un avion Super Scooper care lupta împotriva incendiilor din Los Angeles era un model de sub 250 de grame care ar putea să nu necesite Remote ID pentru a funcționa, iar FBI se așteaptă să fie nevoit să „lucreze în sens invers prin mijloace de investigație” pentru a afla cine a zburat acolo.

DJI a creat în mod voluntar funcția sa de geofencing, astfel încât are un anumit grad de sens ca societatea să scape de ea acum că guvernul SUA nu mai pare să aprecieze ajutorul său, blochează unele dintre importurile sale de drone, numește DJI o „companie militară chineză” și a început numărătoarea inversă pentru o interdicție de facto a importurilor.

„FAA nu solicită geofencing de la producătorii de drone”, confirmă purtătorul de cuvânt al FAA, Ian Gregor, pentru The Verge.

Dar fostul șef al politicii globale DJI, Brendan Schulman, nu pare să creadă că aceasta este o mișcare în bine. Iată câteva paragrafe pe care le-a postat pe X:

„Aceasta este o schimbare remarcabilă în strategia de siguranță a dronelor, cu un impact potențial enorm, în special în rândul piloților de drone care sunt mai puțin conștienți de restricțiile spațiului aerian și de zonele cu risc ridicat.

De-a lungul anilor au existat dovezi substanțiale că geofencingul automat al dronelor, implementat folosind o abordare bazată pe riscuri, a contribuit semnificativ la siguranța aviației.

O sincronizare interesantă: La aproape zece ani de la prăbușirea infamă a unei drone DJI pe peluza Casei Albe, DJI a eliminat funcția de geofencing încorporată care împiedică automat un astfel de incident, înlocuind-o cu avertismente pe care utilizatorul poate alege să le ignore”.

Iată întrebările puse de The Verge către DJI și răspunsurile companiei:

„1) Puteți confirma că DJI nu mai împiedică dronele sale să decoleze / să zboare în orice locație din Statele Unite, inclusiv, dar fără a se limita la instalații militare, deasupra zonelor publice de urgență, cum ar fi incendiile de vegetație, și clădiri guvernamentale critice, cum ar fi Casa Albă?

Da, această actualizare GEO se aplică tuturor locațiilor din SUA și se aliniază obiectivelor de identificare la distanță ale FAA. Odată cu această actualizare, seturile de date de geofencing DJI anterioare au fost înlocuite pentru a afișa datele oficiale FAA. Zonele definite anterior ca zone restricționate (cunoscute și ca zone de interdicție de zbor) vor fi afișate ca zone de avertizare îmbunătățite, aliniindu-se la zonele desemnate de FAA.

2) Dacă încă împiedică dronele să decoleze / să zboare în anumite locații, care sunt acele locații?

Nu se aplică.

3) A luat DJI această decizie în consultare cu sau la indicația guvernului SUA sau a unor organisme, agenții sau reprezentanți guvernamentali specifici? Dacă da, care? Dacă nu, de ce nu?

Această actualizare se aliniază principiului avansat de autoritățile de reglementare în domeniul aviației din întreaga lume – inclusiv FAA – conform căruia operatorul este responsabil pentru respectarea normelor.

4) DJI a efectuat în prealabil studii de analiză a riscurilor și, dacă da, a văzut o probabilitate de abuz? Ce probabilitate a văzut? Dacă nu, de ce nu?

Sistemul de geofencing care era în vigoare înainte a fost o măsură de siguranță voluntară introdusă de DJI în urmă cu peste 10 ani, când dronele mici produse în masă erau un nou venit în spațiul aerian, iar autoritățile de reglementare aveau nevoie de timp pentru a stabili norme pentru utilizarea lor în siguranță.

De atunci, FAA a introdus cerințe de identificare la distanță, ceea ce înseamnă că dronele care zboară în SUA trebuie să emită echivalentul unei «plăcuțe de înmatriculare» pentru drone. Această cerință a intrat în vigoare la începutul anului 2024, oferind autorităților instrumentele necesare pentru a pune în aplicare normele existente”.

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.