G4Media.ro

Doar 12% dintre părinții participanți la un amplu sondaj susțin examenul de…

Sursa foto: Ilona Andrei / G4Media

Doar 12% dintre părinții participanți la un amplu sondaj susțin examenul de admitere la colegiile naționale / Federația părinților propune ca Evaluarea Națională să rămână singura formă de testare pentru admiterea la liceu

Propunerea Ministerului Educației ca admiterea la Colegiile naționale să fie organizată de acestea inclusiv prin examen este susținută de doar 12% dintre zecile de mii de părinți care au participat la un sondaj organizat de Federația Națională a Părinților în ultimele zile. Două treimi dintre părinți susțin ca admiterea la liceu să se facă doar pe baza rezultatelor la Evaluarea Națională. În același timp, doar 24% dintre respondenți sunt de acord ca subiectele probelor de concurs să fie elaborate de profesorii colegiilor naționale, dacă acestea organizează examen de admitere.

Organizația propune, drept urmare, să se păstreze Evaluarea Națională ca unică formă de testare pentru admiterea la liceu.

  • La sondaj, desfășurat pe baza unui chestionar online în perioada 25-31 iulie 2022, au participat 61.552 de respondenți, potrivit Federației citate.

Potrivit aceluiași sondaj, mai puțin de un sfert dintre respondenți (22,8%) consideră că evaluarea lucrărilor la astfel de examene trebuie făcută de cadre didactice din Colegiile naționale care organizează examen. Iar circa o treime (35,7%) susțin procentul de 90% pentru locurile ocupate prin admitere directă la colegii.

Citește articolul complet pe Edupedu.ro

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

31 comentarii

  1. Isi stiu cat de „cultivate” le sunt loazele si asa trag speranta ca fara examen sa „prinda” loc la un liceu mai bun.
    Pro5tii aia multi nu inteleg ca astfel vor fi favorizati cei cu pile si bani.

    • Cei care vor ca selectia sa o faca colegiile nationale sunt cei vare au bani de spaga si care au relatii, adica politicienii.
      Ei se tem de un concurs corect, cum e Evaluarea Nationala.
      Daca ar face colegiile selectia, ai vedea numai copii de politicieni acolo, din diverse partide, copii care ar stabili relatii de prietenie intre ei si care cand vor mosteni posturile parintilor, vor fi un bloc solidar si de neclintit.
      Deasemenea părinții din diverse partide se vor imprieteni daca vor avea copiii in acelasi colegiu, se vor vizita si vor merge impreuna la sedinta cu părinții.
      De ce se cauta alte metode, decat competitia corecta intre elevi, cum e Evaluarea Nationala.

    • @ Un cetatean: s-o crezi tu, pilosii vin de ani buni de zile prin transferurile dubioase de după clasa a 9 a, din 28 in clasă intrați pe bune, ajung si 38. Cu presiunea ISJ urilor. Nu se încurcă ei in examene.
      Da’ ce vă mai place să balacariti colegiile naționale, na, strugurii sunt cam acrisori asa, trebuie să mai depășești tabla înmulțirii si subiectele de EN repetitive din cele nspe culegeri cu care sunt acum copiii bombardati.

    • Colegiile Nationale vor elevi cu bani.
      Daca elevii vor avea bani, va fi multa spaga.
      Daca spaga va fi mare, si posturile de conducere ale colegiilor vor fi pe bani multi si si posturile pentru profesori vor fi pe bani multi. Iar colegiile nationale vor deveni o sursa de bani pentru partid si pentru cine dirijează treburile.

    • @Bobita: interesul colegiilor naționale, măi Bobita de strugure acru, e sa aibă copii deștepți care pot înțelege și altceva decât cele nspe mii de culegeri cu subiecte repetitive pentru EN. Posibil să apara si niște impostori. E datoria și a presei sa mediatizeze impostorii. Cu siguranță se va ști ce impostor cu părinte pilos a aparut în peisaj.
      Dar,, cei mai mulți elevi de la aceste „infame” colegii naționale nu vor decât sa învețe și altceva decât tabla înmulțirii pe ritm de dans, ca suntem totuși în sec.XXI, sunt multe cunoștințe în lume.
      Mai, Bobita, mai, acum se fentează bine mersi admiterea prin transferuri aprobate si de politrucii de la ISJ uri.
      Daca însă vor fi colegii naționale foarte bune, alde magureanca antreprenoarea de scoli și discoteci in acelasi timp :))))ar putea sa aibă probleme.
      E ca antireclama la Grecia și
      Bulgaria pe care o sponsorizează „antreprenorii” țepari de la Marea Neagra, alte corinamartin cu fostul soț în pușcărie în SUA.

    • Eu nu înțeleg ce considerați că îi împiedica până acum pe „copiii deștepți care pot înțelege și altceva decât cele nspe mii de culegeri cu subiecte repetitive pentru EN” și care „nu vor decât sa învețe și altceva decât tabla înmulțirii pe ritm de dans” să ajungă la colegiile naționale respective în urma Evaluării Naționale.

  2. Domnul sef autopropus si veșnic peste parintii Romanikai a făcut si el un sondaj prin mediile antiexamen(gen scolile private) si i-a dat ce voia.:))))
    Domnul Cristache fără studii se și antepronuntase vehement pe temă, chiar balacarind zdravăn „infamele” colegii nationale, de unde deduc că are niste frustrări prin familie.

    • „Frustrari in familie” cred ca are actualul ministru, al carui copil nu a intrat la liceul la care ar fi vrut parintele (si ministrul si la acel moment) Campeanu… Cu modificarile propuse, copilul ministrului ar fi intrat unde trebuie…
      Parintii sunt singurii care pot sa respinga aceste modificari. In loc sa imbunatateasca Evaluarea Nationala astfel incat sa fie cat mai relevanta si sa potenteze concurenta reala intre copii, Campeanu propune o „descentralizare” care va duce la un sistem local clientelar… Rusinos!

    • O, da, Traseistul a mers si el tot pe calea batatorita, cea cu transferuri dupa clasa a 9 a.
      Nu cred ca minicimpeanu putea ajunge de la 6 la EN la o medie de intrare la un examen de colegiu national. Chiar nu cred. Pentru el, a fost mai bun transferul, curat, fara sa inveti prea mult.

    • Arici sau Securici, nasol ce zici! Pui de un „compromat”, cum i-ati facu si doamnei Sercan! Cum scoate cineva capul si va ataca la interese, chiar daca are cu totul dreptate, scoateti ceva din dulap, real sau inventat, poate il faceti sa taca!
      O tara pe care s-au instapanit activistii si comunistii lui Ceausescu, preluata de copii lor si pe care vor sa o lase mostenire copiilor copiilor lor!

    • Aiurea, niciun părinte nu va fi de acord cu mizeria comunistă bazată pe PCR ce lasă la indemana liceelor sa își aranjeze examenele

    • @Părinte, o, domnu’ Cristache titumaiorescu, de ce sunteți supărat? Că „sondajul” a ieșit bine, exact cum voiau securicii cu scoli private.
      Doamna Sercan e o eroină, are un curaj fantastic, ce treabă su colegiile naționale pe care le bălăcăriti cu avânt cu plagiatorii demascați de doamna? Alde Danciuca și toată gașca cu nspe masterate la universități boschetare nu au nicio legătură cu colegiile naționale, domnu’Cristache, nu mai amesteca subiectele.
      Da, examenul poate fi corupt, dar ar trebui sa fim cu toții vigilenți. Uite câteva idei anticoruptie: publicarea listei cu admisii cu nume și prenume, prin excepție de la protecția datelor personale, pentru transparenta maximă, rotația comisiilor, corectarea în altă parte, subiecte unice făcute de o comisie bine monitorizata.
      În rest, domnul Cristache, ari greșit adrisantul, mă bălăcăriti aiurea mai ales cu securicii(pe care ii urăsc). Si, apropo, e plin Bucureștiul de scoli private făcute de securici și copiii de securici. Acolo se înghesuie „elitele” voastre.

  3. Organizarea admiterii in Colegii Nationale in mod separat este o masura de segregare educationala destinata celor cu potential financiar!
    De ce?
    In ultimii ani, la Evaluarea Nationala au aparut surprize mari, cu elevi de 10, de la tara, care astfel au putut sa opteze pentru orice loc, la orice scoala din tara, chiar si la cele de „fite”! Nasol moment, nu, a ajuns „.ulimea” sa ia locurile lumii bune, nu?
    Pai hai sa ii tinem noi acasa, sa se multumesca cu scolile lor, nu sa ia locurile copiilor de „neam bun”
    Cum facem asta?
    Organizam examene speciale la scolile „de bine”. Copii „din afara” nu vor veni, locurile vor fi prezervate!
    CNCD, suna cumva real? Eu spun ca sigur! Daca rolul tau e sa combati discriminarea, nu poti permite doua examene diferite pentru admiterea in liceu!

    • Ce aberatii scoti: acei copii de 10 din mediul rural vor intra fără mari probleme printr-un examen, pentru că e mai greu să iei 10 venind din sate, deci sunt sclipitori si vor face față.
      „Discriminati ” vor fi doar mamikile si tatikii care se cred mari reformatori, că trebuie să mai învețe copiii lor si altceva decat nspele culegeri cu subiecte repetitive pentru EN.
      Iar unii opozanți au copiii in scoli private, scoli ale unor securici si copii de securici. Dacă vrei să știi ce înseamnă „elita” la Romanika, du-te la școală privată de măgureni securiciosi unde s-au strâns toti cantaciosii, politicienii si influencerii educațională ( ăia care fac pe „reformatorii”). Magurenii securiciosi ii învață pe-astia carte pe bani zdraveni, în timp ce administrează si lofturile cu k.. si sampanie adusă cu camionul si alte substante. Educatie polivalenta:)))))
      Mai sunt si videnii si blagajeii, normal că ăștia nu vor „elite” in sistemul de stat.

    • Niste copii simplii, fara posibiitati materiale, nu se vor duce la Sf. Sava spre exemplu, sa dea un examen organizat special in cadrul acestuia, in schimb, o Evaluare Nationala, cu subiecte bine gandite, poate sa faca o selectie stricta si corecta pentru intervalul 9-50-10.00, care sa dea acces copiilor cu adevarat destepti din tara sa intre in ce scoala vor!
      Nu organizezi mai multe examene diferite pentru aceeasi admitere, decat daca vrei sa favorizezi pe unii!
      Unde este loc de coruptie, o sa apara coruptia!
      P.S. Cat te platesc sefii sa comentezi?

    • @@Arici: ba se vor duce la Sava, la Vianu, in Viteazul si Lazar, dar nu vreți să știți că sunt astfel de copii și în mediul rural.
      Nu vor mai fi miile de medii de la 9.50 în București, așa că, oricine are ceva în cap în afara de culegerile cu subiecte de EN, se va descurca.
      Voi nu ii plângeți pe acești copii de la țară, vă folosiți de ei ca să obțineți ceva pentru copiii voștri cocolositi și cărora unii le-au spus ca nu trebuie să facă mare efort, nu e nevoie să știi matematică dincolo de tabla înmulțirii.
      Corupția poate fi combătută, dacă vom fi atenți si
      datele vor fi transparente.

      PS: ne am întors la epoca Dragnea, cu plata de la Soros.:))))
      O fac benevol, am avut copii buni la învățătură, nu cred în domnul Cristache, veșnicul sef de la părinți dar nici în Traseistul ordinar de Cimpeanu. Nu cred nici în mămikile „reformatoare ” cu copiii în mediul privat.:)

  4. Dacă vrem învățământ de calitate și oameni educați trebuie reintroduse examenele la toate școlile, inclusiv la facultăți.

    • sigur, cu subiecte facute de profesorii din scoala/facultate, corectate tot de ei. Ce corectare incrucisata intre judete, ne semnam ca la extemporal, nici nu mai secretizam lucrarea.

    • Cel mai corect comentariu! Metoda „examen de absolvire” pentru sfarsit de ciclu si „examen de admitere” pentru inceput de nou ciclu, a fost metoda singura si sigura e asigurarii unui invatamant serios si de calitate. Invatamantul romanesc bazat pe metoda asta, a fost un invatamant recunoscut si respectat, atat in tara cat si …”in afara”, nu precum „fabricile de diplome” din ziua de azi!

    • Examene da, dar cu subiecte unice pe tara, facute de minister si corectate in alte județe.
      Părinții de loaze vor examene facute de colegiu si corectate la colegiu, ca sa poata ei sa ii corupa pe profesorii din comisia de admitere.

  5. Este cel mai corect sa se dea examen la intrarea in liceu (sau facultate), cum era inainte de 1989. Orice copil, de oriunde, daca invata, poate intra unde doreste. Evaluarea nationala nu indica adevaratul nivel de pregatire al elevului din cauza diferentelor intre scolile din tara. Cine VREA sa invete, poate reusi oriunde cu putin efort. Am avut unul dintre cele mai bune sisteme de invatamant din lume, dar a fost distrus sistematic de o clasa politica mediocra si incompetenta. Romanii plecati din tara dupa 1990, sunt recunoscuti profesional peste tot unde s-au dus, datorita invatamantului acela. Acum pleaca numai culegatori de fructe si legume.

  6. să dea locurile pe bani? Ca să aibă elevi slabi pregătiți? Bineînțeles că vor fi admiși și din aceștia, și acum sunt astfel de elevi „admiși” din cauză de media din gimnaziu, însă mai mult de 3/4din elevi sunt și vor fi intrați pe merit. Cât despre elevii de 10 din rural, sigur vor intra dacă vor dori. Văd ei pe urmă dacă rezistă presiunii sociale de fițe. Prin examen se elimina 4 ani de „cotizații și atenții” la gimnaziu. Acum părintele va cere calitate însă și profesor va fi exigent. Simplu.

    • Unde dreak vedeti voi fitze in colegiile naționale, habar nu am. Confundați probabil cu de-alde jeanmonnet.
      Sunt si câțiva cu haine de fitze si nu’s ce masini, dar cei mai mulți vin la școală în blugi/bluze/ tricouri si adidași.
      Duceți-va la Vianu in față sau la Viteazul si apoi comparați cu alde ioanizii securicioase măgureanu, deținătoare di de lofturi, unde sunt copiii de influenceri educațională si de politicieni si de „vedete” . Apoi puteti să mai behaiti….

    • Colegiile Nationale vor elevi cu bani.
      Daca elevii vor avea bani, va fi multa spaga.
      Daca spaga va fi mare, si posturile de conducere ale colegiilor vor fi pe bani multi si si posturile pentru profesori vor fi pe bani multi. Iar colegiile nationale vor deveni o sursa de bani pentru partid si pentru cine dirijează treburile.

  7. Scopul lui ,,Arici” e sa duca discutia in derizoriu.
    Se contrazice singur si bate campii fara nicio logica.
    Evaluarea Nationala e aceeasi pentru toti. Poate ar trebui renuntat la media din gimnaziu.
    Dar in niciun caz, nu e corect ce propune ministrul. El vrea sa se poata intra pe spaga si relatii la colegiile nationale, pentru a-si satisface prietenii si clientii.
    Daca spaga e mare la C N, atunci si posturile de conducere acolo vor costa mult. Si vor fi o mina de aur pentru partid.

  8. Scopul vostru e să distrugeți, prin metoda tavalirii generalizate in mocirla, niște scoli bune, în loc să le ajutați să evolueze și să scoată niște tineri deștepți, talentați, muncitori și cu cunoștințe de secol XXI.
    Te-as ruga, dacă tot ai făcut analiza pe text, să îmi spui în ce constă „contradictiile”.
    Sunt de acord că, în multe privințe, Traseistul e dezastru.
    De asemenea, orice examen, la Românika, trebuie privit cu suspiciune, dar, în același timp, cred că, dacă se vor afla macar câțiva piloși și se vor lua câteva măsuri, examenul va fi în regulă.
    Nimeni nu vorbește de colcaiala din școlile private, multe deținute de oameni de „bine”, copii și rude de oameni politici și de securici.

    • Evaluarea Națională și BAC-ul, cum sunt organizate acum, asigura corectitudine și egalitate de șanse tuturor copiilor, indiferent de școală!
      Subiectele pot fi concepute diferit,mai diferențiat pentru partea de sus a notarii, pentru a se vedea cu ușurință vârfurile și a se face o repartizare corecta.
      Orice examen paralel, nu face decât să creeze o pista dubla, avantajoasa pentru anumiți copii, finișul fiind același!
      Copii de la tara sau din provincie nu au timp sa se plimbe la examene de admitere organizate de Colegiile Naționale după regulile proprii, că să ajungă copii cui trebuie la ele!
      Ce zici, Arici-Securici, zi că nu-i așa, da cu limba scoasă!

  9. @@Arici: ba se vor duce la Sava, la Vianu, in Viteazul si Lazar, dar nu vreți să știți că sunt astfel de copii și în mediul rural.
    Nu vor mai fi miile de medii de la 9.50 în București, așa că, oricine are ceva în cap în afara de culegerile cu subiecte de EN, se va descurca.
    Voi nu ii plângeți pe acești copii de la țară, vă folosiți de ei ca să obțineți ceva pentru copiii voștri cocolositi și cărora unii le-au spus ca nu trebuie să facă mare efort, nu e nevoie să știi matematică dincolo de tabla înmulțirii.
    Corupția poate fi combătută, dacă vom fi atenți si
    datele vor fi transparente.

    PS: ne am întors la epoca Dragnea, cu plata de la Soros.:))))
    O fac benevol, am avut copii buni la învățătură, nu cred în domnul Cristache, veșnicul sef de la părinți dar nici în Traseistul ordinar de Cimpeanu. Nu cred nici în mămikile „reformatoare ” cu copiii în mediul privat.:)

  10. Era de așteptat ca parintii majorității elevilor(submediocri, mediocri, bunicei, buni) vor sa isi vada odraslele la licee de prestigiu, in urma unui examen modest, cum este Evaluarea Nationala.
    Singurii care nu se tem de un examen de nivel ridicat, sunt cei mai putini, adica parintii elevilor care „mananca pe paine cartea”.
    Asta este explicatia reală a rezultatelor marelui sondaj.
    Cat despre meditatii… La asta au impresia mintile oable ca se rezuma succesul elevilor care sunt aletnti si cooperanti la orele de curs si care învață carte temeinic inca din prima zi in care au intrat in scoala.

  11. Daca s ar fi vrut opinia părinților s ar fi dat un formular in timpul școlii părinților elevilor de clasa V – VIII . Cum ne au agasat in timpul pandemiei cu zeci de situații puteau si acum sa se mobilizeze. Nu cand este vacanta si lumea este plecata

  12. Singurul sistem corect și performant este examenul național de admitere cu subiecte unice, în funcție de profilul liceului. Cea mai mare prostie a fost introducerea EN la pachet cu eliminarea examenelor de admitere de la facultăți. ceea ce a dus la nivelare în jos, la prăbușirea sistemului de învățământ românesc, unul dintre cele mai performante din lume înainte de 1990. Dl ministru ar trebui sa aibă în vedere și un al lucru, una este să obții media 9.50 la Buzău și alta este s-o obții la școlile cu renume din marile orașe. Este vorba în primul rând de nivelul de pregătire al profesorilor, de modul de organizare a învățământului la nivelul județean, de modul în care sunt alcătuite clasele, de numărul elevilor, etc. De exemplu, știe dl ministru că clasele din București încep cu 25 de copii și termina cu 35? Noi știm de ce, dar el știe?