G4Media.ro

DOCUMENT 200 de milioane de lei de la Guvern pentru presă: televiziunile…

Foto: Inquam Photos/ Cornel Putan

DOCUMENT 200 de milioane de lei de la Guvern pentru presă: televiziunile iau grosul, nu se cere dovada scăderii veniturilor. OUG 63 a fost publicată în Monitorul Oficial

În Monitorul Oficial a fost publicată ordonanța de urgență (OUG) 63, care reglementează modul în care guvernul va aloca 200 de milioane de lei pentru ajutarea presei sub forma unei campanii publicitare pe tema coronavirusului.

OUG publicat în Mknitorul Oficial prevede categoriile de beneficiari (tv, radio, ziare tipărite, publicații online, panotaj stradal) și cum se vor împărți sumele, urmând ca televiziunile să primească 55% din suma totală, plus diverse procente din suma alocată publicațiilor online, prin intermediul site-urilor respectivelor posturi tv.

Proiectul nu prevede însă că beneficiarii trebuie să demonstreze că au avut de suferit de pe urma crizei, ceea ce înseamnă că ar putea primi acest ajutor și instituții media care nu au pierderi de venituri în această perioadă.

Principalele prevederi ale proiectului de OUG:

Campania publicitară va începe în 15 mai, va dura patru luni și va fi plătită în limita a 200 milioane de lei, proporțional cu audiența. Sunt excluse instituțiile media finanțate de statul român, de alte state sau de instituții religioase.

Bugetul total de 200 milioane de lei va fi alocat astfel furnizorilor de servicii media și promovare:

55% pentru televiziuni (8% locale și 47% naționale), 23% pentru publicații online (5% locale și 18% naționale), 12% pentru radio (4% local, 8% național), 5% pentru ziare, reviste, periodice, 4% pentru publicitatea Outdoor, 1% pentru producătorii de conținut ai campaniei.

Audiența măsurată la nivelul anului 2019 – punct de audiență, tiraj, afișări, vizitatori unici – este criteriul de alocare a banilor. Sumele propuse:

a) Pentru radiodifuzorii TV cu audiență măsurată: 450 lei/punct de audiență pentru un spot video pentru cel mult 36 de difuzări pe zi.

b) Pentru radiodifuzorii radio cu audiență măsurată: în limita bugetelor alocate conform cotelor de piață măsurate la nivelul anului 2019 pentru cel mult 25 de difuzări pe zi.

c) Pentru radiodifuzorii TV și radio fără audiență măsurată: 50 lei/spot video sau audio în limita bugetelor alocate;

d) Pentru furnizorii media online: 5 lei/1000 afișări dar nu mai mult 5 afișări/vizitator unic și nu mai mult de 150.000 lei pentru un site, pentru bannere 970×250 pixeli, 300×250 pixeli și 300×600 pixeli, amplasate în primele două ecrane ale portalurilor web;

e) Pentru presa tipărită, pe toata perioada de desfășurare a campaniei, fiecare publicație inclusă în campanie va publica, în fiecare ediție, cel puțin o machetă de o pagină, ce va conține o creație oficială din cadrul campaniei, la următoarele costuri:

50.000 lei/lună, pentru fiecare cotidian cu difuzare națională, cu o apariție regulată și neîntreruptă pentru o perioadă de cel puțin 3 luni din 2019 și un tiraj mediu brut per ediție mai mare de 20.000 exemplare

30.000 lei/lună, pentru fiecare cotidian cu difuzare națională, cu o apariție regulată și neîntreruptă pentru o perioadă de cel puțin 3 luni din 2019 și un tiraj mediu brut per ediție între 2.000 și 19.999 de exemplare

15.000 lei/lună pentru fiecare cotidian cotidian cu un tiraj mediu brut per ediție între 500 și 1.999 exemplare

3.000 lei/lună, pentru fiecare ediție a publicațiilor periodice (săptămânal, bilunar, lunar, minim 8 apariții pe an) cu tiraj peste 2.000 de exemplare

2.000 lei/lună, pentru fiecare ediție a publicațiilor periodice (săptămânal, bilunar, lunar, minim 8 apariții pe an) cu tiraj între 500 și 1.999 de exemplare

Panourile publicitare vor fi luate în considerare după dimensiune și după mărimea localității, cu bugete cuprinse între 800-10.000 lei pe lună.

Campania va fi gestionată de Secretariatul General al Guvernului și Autoritatea pentru Digitalizarea României.

Instituțiile media care vor să participe trebuie să nu aibă restanțe la bugetul statului sau să respecte eșalonarea de plată, dacă e cazul. Pot primi bani și firmele în insolvență, dacă respectă planul de reorganizare.

Ca să beneficieze de acești bani de la guvern, instituțiile media trebuie să completeze o cerere prin intermediul unei platforme informatice guvernamentale care nu a fost precizată în OUG. SGG trebuie să publice un anunț legat de această platformă în trei zile de la apariția OUG, iar redacțiile care vor să aplice pentru ajutorul guvernamental au la dispoziție 5 zile de la anunțul SGG.

Fondurile necesare acestui ajutor guvernamental au fost luate de guvern din bugetul ANCOM, potrivit Europa Liberă.

Nota Redacției: G4Media.ro a anunțat public că nu susține principiul banilor acordați presei direct de guvern, ajutor de stat mascat sub forma campaniei de informare, și că nu va solicita, în consecință, publicitate guvernamentală. G4Media.ro susține cel mult aplicarea unor soluții de natură fiscală care pot ajuta întreaga industrie media, fără discriminare.

Citește aici Ordonanța de Ugență 63 integrală

Foto: Inquam Photos/ Autor: Cornel Putan

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

47 comentarii

  1. O cumplita mizerie din bani publici, adica, inclusiv ai mei!

  2. asa ceva trebuie anulat de indata in parlament!

    • Sparlamentarii au votat sa nu se impoziteze salariile jurnaliștilor, ar fi ipocriți sa anuleze gogomănia asta.

    • haha :)) dar nu.
      Mentalitatea parlamentarilor, mai ales a celor cu state vechi, au scrijelite pe creier cateva principii de baza, dintre care unul este acela de a te pune bine cu presa ( sau sa cauti sa nu te pui rau ). Nu o sa riste nimeni sa conteste banii care vor merge catre tot spectrul, de la A3 la Digi si tot ce e la mijloc. Mai ales in an electoral.

      Cumva PNL a reusit sa fie chiar mai obscen decat PSD, in speta asta.

  3. Cine a votat neimpozarea veniturilor jurnaliștilor? PSD-PCR? Și asta ce este, bani gratis de la stat pentru presa mainstream?
    Ce ușor este să toci banii altora când nu ești tras la răspundere…

  4. Cumparati tacerea presei? Incepeti sa semanti din ce in ce mai mult cu psd. Aveam sperante, dar ma scarbiti pe zi ce trece, alternativele la jigodismul vostru exista.

    • O minciunica

    • Nu contează ce partid a propus-o, legea este proastă pur și simplu, întrucât are drept efect consolidarea controlului politic asupra mass-media.

  5. http://legislatie.just.ro/Public/DetaliiDocument/225485
    Bibicilor, intii cititi textul de lege si apoi sa ziceti ceva . Dupa ce cititi poate intelegeti minuiala din textul scris pe g4.

  6. Asa se explica acum mizeria unor televiziuni care pwupa in k… Guvernul si o tin numai in COVID COVID COVID….Sa curga banucu….!!!

  7. (4) Bugetul total alocat campaniilor de informare publică prevăzute la alin. (1) este de maximum 200.000 mii lei, inclusiv TVA, pe toată durata acestora. Sumele se asigură prin bugetul Secretariatului General al Guvernului.Uite ce zice legea printre altele

  8. Fix ca predecesorul Dragnea Orban a inceput sa cumpere presa. Asa crede el ca va creste in sondaje

  9. Institutiile de presa ce se ocupa cu dezinformarea precum A3 nu trebuie implicate in nimic ce informeaza. Nu pui hotul paznic si nu pui dezinformatorul sa informeze..

  10. Felicitări pentru g4media dacă nu ia bani de la Guvern.

  11. Bravo tie, g4 ! Cu o nuantare insa !
    „Fara discriminari” nu se poate pt ca asta ar insemna sa fie ajutete si unele site-uri care ba-s blocate pt ca raspandesc fake-uri, ba-s deblocate pt ca-l mint pe Staretul Vela ca se cumintesc, sa continue sa raspandeasca stiri false !

    PS. Ori asta nu merge !

  12. Hai la pomana, neamule! Are Sica mandoline pentru toata lumea! Pentru tot boborul!!!!

  13. Adica televiziuni ca Antena3 vor face informare despre coronavirus 30 de minute pe zi platiti din bani publici iar in restul zilei va dezinforma. Nu era mai simplu sa inchideti televiziunile mincinoase?

  14. Media nefavorabila inchisa, media favorabila mituita, fake-news-ul devenit adevar de stat, iar stirile reflectand adevarul coruptiei endemice din Deep State Romania ostracizate, educatia limitata la mai putin de 2/3 din elevi, pt lipsa tabletelor si accesului la internet ( cand ai inca scoli cu toalete in fundul curtii, in care cad elevi si mor inecati, e de asteptat), iar tablete cersite bisericii persecutate. Sanatate si educatie dotate prin donatii de la cei lipsiti, pt ca Flutur si clica lui din Suceava sa faca spitale inaugurate prezidential, lipsite de ventilatoare pt muribunzi, dar cu fantani cu lumini si muzica de zeci de milioane, sau ca bucatareasa lui Badalau sa tzepuiasca statul cu milioane de euro pe masti neconforme. Amenzi de milioane pt ca iesi sa-ti recuperezi porcul fugit din curte si bombardieri si interlopi nici deranjati cu o floare atunci cand rapesc copii de pe strada si-i transeaza, ard sau alimenteaza cu ei retele de trafic de carne vie si prostitutie.Si inca izvorul faradelegilor lor nu a secat, ci creste in debit continuu!Asta a devenit tara lui WuhaniSS si a lui Orban. Si eu care am crezut ca am votat in ei raul mai mic!Vai mie!

    • Cezar, ai uitat sa adaugi si PSD-ul in comentariul tau ! Pt ca PSD a creat aceasta lume inca din vremea in care nu exista pandemia !

      PS. Dar daca raul cel mai mic – ai descoperit tu uluit acum – nu e PNL, atunci voteaza din nou PSD ! Acum ti-ai creat si un alibi ! :))))))))))

  15. Aștept să apară situl infamiei. Să știm exact pe unde sunt manipulările. (Nu că nu am ști deja, dar e bine să adaugi o sursă de informare oficială.

    • Vela stie unde sunt manipularile. A inchis ortodox.ro si cu asta a rezolvat fake-news in Romania. Vela nu are cunostinta de vreo televiziune care sa manipuleze si sa dezinformeze. Case closed.

  16. Haznaua 3, iRealitatea si GhitzaTV sunt scosi din foame de guvernul penele. Felicitari!

    • O gogoasa cu naftalina cu tot

    • „un fake”, „o gogoasa”. Voi postacii penele sunteti foarte limitati, chiar ati reusit sa terminati 10 clase?

    • Inca mai esti la gradinita de nu intelegi nimic ?

    • Petrov nu trebuie decit sa citesti legea si intelegi , ce te opreste sa o faci . Cred ca stii a citi ?

    • Amice PETROV scoate ochelarii de cal de pe virful nasului si citeste legea.

    • (4) Bugetul total alocat campaniilor de informare publică prevăzute la alin. (1) este de maximum 200.000 mii lei, inclusiv TVA, pe toată durata acestora. Sumele se asigură prin bugetul Secretariatului General al Guvernului.

    • 200.000 mii lei inseamna 200 de milioane.

    • …ajutor de stat ilegal pentru „preteni”. Si la ce tembeliziuni lacrimeaza cel mai mult bosii penelisti?

    • petrov , te prefaci ca nu vezi gogoasa parfumata . sa iti fie de bine , dar vezi ca inca mai ai zahar pe buze .

    • Pertov exact un fake ce ai spus sau nu stii sa citesti ce scrie pe bancnote(la gradinita inapoi in grupa mica )sau ai ramas cu mintea aiurea cu multi ani in urma .

    • Va doare rau, nu-i asa, d-ati sarit toti de kr in sus? De fapt ma gandesc ca poate nu sunteti postaci penelisti, ci slujbasi marunti la cate o fitzuica sau tembeliziune din astea abonate la banii publici. Sunt cu duiumul prin toata tara.

      Aveti oricum imaginatie foarte limitata bai sfertodoctilor: „m”, „v”, „cafeaua”. Vai mama voastra!

    • Petrovski nu mai gindi maica , e apanajul doar al unora , nu te gasesti printre ei .

    • Slab, foarte slab „m”, nu ii ajungi nici pana la calcaiul adevaratului Bad@. Canta la alta masa.

  17. Avocatul Poporului nu se sesizeaza cu aceasta OG de jefuire a banului public ?
    Oare cite pensii speciale s-ar putea plati ?

  18. G4media fara spaga mascata de la guvern ok dar de ce primiti de la Firea aceasi spaga mascata.?