DOCUMENT Austeritate și festivități la societatea de transport a Primăriei București: compania se pregătește de stoparea creșterilor salariale și tăieri drastice la piese de schimb, dar organizează un concert aniversar
Un document intern al Societății de Transport București (STB) consultat de G4Media.ro arată că firma Primăriei se pregătește de măsuri de austeritate: amânarea creșterilor de salarii programate la 1 septembrie, ”reducerea drastică a achiziției de materiale, piese de schimb”, stoparea angajărilor și promovărilor, tăieri de sporuri. În paralel, STB organizează sâmbătă un concert aniversar.
Măsurile de austeritate sunt cauzate de tăierea bugetului acordat de Primăria București societății de transport, iar STB va trebui să-și diminueze cheltuielile cu 357,5 milioane de lei, după cum arată adresa Serviciului de Buget din companie remis Consiliului de Administrație și vizat de directorul general, Andrei Creci.
Cum reacționează angajații STB? „În afară de cele 400 de OTOKARE noi care au venit, şi care sunt în garanţie, şi care şi ele ne creează probleme tehnice, restul parcului este sub orice critică. Din cele 1.000 de autobuze Mercedes euro 3 şi euro 4, achiziţionate în urmă cu peste 10 ani, în proporţie de 30% ele sunt puse pe butuci în autobaze şi depouri. Tramvaiele sunt şi ele sub orice critică, nici nu mai putem discuta. Spre exemplu, autobuzul pe care eu îl conduc, este un autobuz vechi care în permanenţă este defect. Defecţiuni la sistemul de iluminare, defecţiuni la sistemul de frânare, etc” a declarat pentru G4Media.ro Mihai Trancă, şofer STB, vicepreşedintele Sindicatului TRANS-PUBLIC din STB SA.
Documentul intern consultat de G4Media.ro se numește ”Informare privind necesitatea implementării unui plan de măsuri de reducere a cheltuielilor la STB SA în anul 2019” și are 8 puncte:
1. Efectuarea de economii la nivelul fiecărei entități organizatorice
2. reducerea drastică a achiziției de materiale, piese de schimb, lucrări și servicii până la nivelul minim pentru asigurarea continuității desfășurării activității
3. stoparea angajărilor sau angajarea de personal numai în corespondență cu desfacerea de contracte de muncă
4. stoparea promovărilor și respectarea fără excepție a procedurilor de trecere/numire pe funcții
5. reanalizarea modului de acordare a unor sporuri pentru personalul productiv
6. reanalizarea acordării anumitor tipuri de sporuri (ore suplimentare, consecutivitate, sâmbătă/duminică) anumitor categorii de personal
7. amânarea aplicării creșterilor salariale preăvzute la 1.09.2019
8. amânarea / sistarea temporară a unor prevederi incluse în Contractul colectiv, respectiv decontarea contravalorii biletelor de odihnă și tratament
În paralel cu tăierile, STB organizează sâmbătă în Parcul Izvor un concert cu ocazia aniversării a 110 de ani de la înființarea primei concesiuni care a devenit principala companie de transport în comun din București. ”Pentru a marca acest moment aniversar, STB SA le oferă bucureștenilor, sâmbătă, 6 iulie, de la ora 18.00, în PARCUL IZVOR, un concert susținut de What’s Up, Smiley și Jo. Atmosfera va fi întreținută de celebrul radio MC – Cristi Nitzu”, arată un comunicat al instituției.
Din acelaşi comunicat aflăm că la concert vor fi prezenţi Smiley, What’ s Up, Jo, împreună cu câţiva vloggeri și bloggeri care vor cânta imnul recent lansat al STB SA și al evenimentului, compus și interpretat de What’s Up.
Potrivit unei anchete făcută de curând de către de paginademedia.ro, „STB a plătit vloggeri care să zugrăvească un transport public în „lumini frumoase”. O realitate paralelă, un București în care traficul e relaxat, autobuzele goale, cu aer condiționat și „wifi oferit de STB”. Fără aglomerație, fără transpirație”, pentru care ar fi plătit nu mai puţin de 200.000 euro. Campania ar avea mai multe etape şi ar fi fost contractată de firma Treasure Island deţinută de Ioana Octavia Croitoru (100%). Până în 2018, a mai existat un asociat, Oana Anton. Pe site-ul Ministerului de Finanțe, firma apare cu 2 angajați. Oficialii companiei au precizat pentru Paginademedia.ro că lucrează cu 13 persoane pe contracte permanente (conform Registrului de Evidență a Salariaților).
„Banii daţi pe paranghelii ar trebui să ajungă în interesul călătorului, al cetăţeanului. Noi suntem o companie de prestări servicii, de transport public local de persoane. Cei care gestionează banul public al călătorului bucureştean se ocupă cu organizarea de paranghelii, nu noi. Noi ne facem datoria. Ei se ocupă cu mutatul banilor în paranghelii, în loc să fie folosiţi în interesul cetăţeanului care plăteşte taxe şi impozite. Având în vedere situaţia financiară în care ne aflăm noi ca societate comercială, mi se pare un abuz consumarea banului public pentru lucruri care nu ajută în nicio formă transportul public de călători al capitalei şi al judeţului Ilfov. Cu banii daţi pe organizarea acestui „festival aniversar” puteam să remediem multe autovehicule care nu corespund din punct de vedere tehnic”, a declarat pentru G4Media.ro un angajat STB sub protecția anonimatului.
UPDATE: STB arară într-un răspuns pentru G4Media.ro că întregul contract dedicat aniversării a 110 ani de activitate a costat aproape un milion de lei:
”In urma selectiei ofertelor, contractul pentru aceste servicii in valoare de 954.900 lei, a fost atribuit S.C. TREASURE ISLAND S.R.L. si a intrat in vigoare in data de 05.04.2019.
Contractul pentru aceste servicii cuprinde mai multe etape distinct:
– concept creativ cu tematica împlinirii celor 110 ani – creare logo și slogan aniversar STB 110 ani și mesaj campanie STB 110 ani
– realizare melodie Whats’Up, care va deveni imnul STB pentru anul aniversar, realizare videoclip; materiale sursă pentru vloggeri și bloggeri și postări în social media
– organizare eveniment – concert aniversar ()
– realizare website, animații 3D STB 110 ani, prezentarea istoricului societății, animații pentru prezentarea aplicației Info STB, a site-ului și a obiectivelor de viitor ale STB”.
Foto: Autobuzele STB (G4Media.ro)
Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:
Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului G4Media
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen Bank
6 comentarii