G4Media.ro

DOCUMENT Obiectivele de infrastructură ale ”Alianței Vestului”: Trei autostrăzi, tren de mare…

DOCUMENT Obiectivele de infrastructură ale ”Alianței Vestului”: Trei autostrăzi, tren de mare viteză, conectarea la rețeaua trans-europeană de transport

Cele mai importante obiective asumate de ”Alianța Vestului” – proiectul primarilor liberali Ilie Bolojan (Oradea), Emil Boc (Cluj Napoca), Gheorghe Falcă (Arad) și Nicolae Robu (Timișoara) – vizează infrastructura, printre propunerile asumate numărându-se realizarea a trei autostrăzi, un tren de mare viteză care să lege orașele conduse de cei patru, o rețea de transport public în județele respective, finalizarea centurilor ocolitoare sau dezvoltarea aeroporturilor.

Obiectivele comune ale Alianței sunt stipulate în documentul semnat de cei patru primari: 

1. Îmbunătățirea radicală a mobilității și accesibilității între cele patru orașe.

• Accelerarea implementării proiectului Autostrada Transilvania,

• Susținerea și urgentarea implementării proiectului Autostrada ViaCarpathia,

• Susținerea și urgentarea proiectului Autostrada Timișoara-Belgrad,

• Dezvoltarea unei conexiuni de tren de mare viteză între toate cele 4 orașe,

• Finalizarea completă a tronsoanelor de centură și interconectarea la rețeaua TEN-T,

• Dezvoltarea în parteneriat a aeroporturilor și a facilităților de acces la acestea dinspre fiecare oraș către toate celelalte,

• Dezvoltarea unei rețele de transport public intraregional și interregional

• Creșterea mobilității ecologice în zona metropolitană prin proiecte de tip tren / tramvai /troleibus / autobus electric / metrou metropolitan

• Susținerea mobilității forței de muncă,

• Sprijinirea legii parteneriatului public-privat pentru proiecte de infrastructură.

În ceea ce privește Autostrada ViaCarpathia, aceasta ar urma să pornească de la Vama Borș, să treacă prin Oradea, Arad, Timișoara și Lugoj și apoi să se ramifice:

  • ruta sudică va continua spre Drobeta Turnu Severin și Calafat
  • ruta secundară va continua spre Deva, Orăștie, Sibiu, Pitești, București, Constanța (vezi sursa).

”Dezvoltarea este imperativul României Centenare. Credem că marile proiecte naționale pot și trebuie susținute prin iniţiativele regionale și locale ale comunităților. Fie că vorbim de infrastructură, de investiții publice sau private, de transparență administrativă, de sănătatea cetățenilor, de educația copiilor sau de marea provocare demografică a României de azi, comunitățile și administrațiile locale pot adopta soluții mai aplicate și mai eficiente”, se arată în documentul constitutiv al ”Alianței Vestului”.

Primarii municipiilor Arad, Cluj-Napoca, Oradea şi Timişoara, iniţiatori ai proiectului „Patrulaterala Vestului”, au semnat sâmbătă, la Timişoara, documentul de fundamentare a acestei asocieri, care de acum se va numi „Alianţa Vestului” (AVE) şi va avea ca scop dezvoltarea unor proiecte majore comune, printre obiective numărându-se şi inversarea trendului de plecare a forţei de muncă în afara graniţelor (detalii aici).

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

28 comentarii

  1. Legatura cu tren de mare viteza si autostrazi pana la Viena, via Budapesta.

  2. Evident ca presa umfla toate rahaturile sa para mai mult decat sunt si nimeni nu mai intelege nimic! Ca si cu trenul CJ-Viena..bla-bla, de parca se teleportau aia la Viena, nu ca merg 10 ore 40 de minute! Si de parca era mare branza ca au tren direct cu Viena- Ploiestiul sau SInaia au din anii ’60 ! In fine…am si eu o intrebare pt cine se pricepe; chestia asta cu ”Alianta Vestului” mie mi se pare un G.A.L…doar atat e?..sau e mai mult? cat poate fi de ”mai mult”(strict accesare fonduri vorbind)!

  3. Ar trebui continuata cu Alianta Nordului, care sa lege Oradea si Cluj de Targu Mures, Piatra Neamt si Iasi. Oradea si Iasiul deja colaboreaza.
    Trenul Iasi – Timisoara ar trebui sa fie inclus tot intr-o linie de mare viteza, cel putin pe portiunile unde este posibil. Este bine ca se incepe asa.
    Felicitari celor patru Orase pentru ca fac ce trebuie.

    • Nu e drept, regionala Olgutei ramane cu harburi ruginite.

    • Stai liniștit, că e plina tara de G.A.L uri(Grup de Acțiune Local) – au făcut rahatul praf până acum! Să vedem ce vor face Falcă și Robu, că mie nu mi se par niste genii in administrația locală! Timișoara merge bine, că merge bine, nu că e Robu primar!

    • Pe la mine se spune „a face rahatul ghici (adica bici)” 🙂
      Dar nu inteleg (1) de ce anuma sa „stau”, nici (2) de ce latura are genialitatea primarilor cu alianta asta.
      Asteptarea nu duce la nimic. Este nevoie de initiativa, tatonare, incercare, invatare din eroare, incercare din nou mai bine, etc. Lucrurile se fac cu 99 la suta transpiratie.
      Din punct de vedere strategic, este logica aceasta alianta. Nu trebuie sa fii geniu sa faci ce trebuie si ce este bine. Nu este o chestiune de penetrare originala a realitatii sau de dezlegare a unei super-enigme. Eu ii felicit pentru ca fac ce este logic, atat. Si nu-i decat un inceput. In paralel trebuie si pe directia Iasi. Nu este absolut niciun motiv de asteptare. Nu o sa invete Timisoara si Aradul pe altii cum sa se lege Piatra Neamt si Targu Mures impreuna in proiecte de interes comun. Fiecare context este diferit.

    • Stai linistit …pentru ca pesimistul nu va fi niciodata neplacut surprins! Moise Guran zice ca in poza aia cu cei 4 primari e si Crin Antonescu pe” invizibil”(adica vrea sa i arate pisica lui Orban – ghici de ce!)! Nu stiu daca sa-l cred sau nu, dar, cu siguranta Robu, Bolojan si Falca sunt mai apropiati de Crin decat de Orban. Boc, nu cred! Inca o data, e plina tara de GAL-uri si nu s-a facut nimic! Chestia asta nu e nimic mai mult! Daca nu are legatura cu ”genialitate”(in sensul de bun manager, nu de Einstein), voteaz-o prietene pe Viorica care nu e ”geniala” in nici un sens!

  4. Intre timp PSD ul latră ca “aoleu, se divizează țara de centenar și o sa ia ungurii Ardealul” ca dacă Teleormanul e sărac de ce nu și Oradea și Cluj… aia nu-s romani! O fi fost Boc catastrofa de prim ministru, da’ e primar, nenica!

    • „Catastrofa de prim ministru” e in mintea alora care nici in ziua de azi nu au inteles ce s-a intamplat in perioada mandatului sau nu doar in Romania, ci peste tot, oameni care nu inteleg ce inseamna o recesiune de amploare in care noi ca tara am intrat aproape total nepregatiti. Mai pe scurt a facut ce trebuia sa faca si anuma a tinut barca deasupra apei, altfel ne duceam dracu mai rau ca grecii… Intre timp nu pot decat sa ma bucur ca le da peste nas constant cu realizarile Clujului tuturor celor care au ramas cu impresia ca ar fi fost un prim ministru rau sau incompetent. Ce sa zic, sa tot avem primari de astia ca Boc prin toata tara.

    • Auzi John Doe, el era un fel de Viorica, da’ mai deștept! :))) Tot un executant. Nu ai cu nimic sa l lauzi, nu ai cu nimic sa l critici, el doar a făcut ce i s a spus. Ori, doar ai uitat, când o mutase Base pe Nuți(spaima puții), cu tot ministerul turismului în palatul Victoria?!

    • @John Doe are dreptate, „desteptul” de Tariceanu a angajt ca prim ministru inca vreo 400.000 de bugetari pe o crestere a economiei bazata pe consum, inainte de criza, si ca sa vezi Boc a trebuit sa le plateasca salariile pe fond de criza.

      daca e sa vedem cum e Cluj , putem trage concluzia ca Boc a fost un om cu bune intentii chiar si ca prim ministru

    • Da, Andrei..”bune intenții” si Udrea, cel mai important ministru din guvernul lui, nu crezi că se cam exclud?! Doar un exemplu! Un tip cu coloana vertebrala o baga in mă-sa – și pe ea și pe cine i a trimis o!

    • Draga John, subscriu la afirmația lui Ciprian ca a fost in simplu executant. Poate dacă ar fi avut aceeași libertate pe care o are acum ca primar și in funcția de prim ministru, altfel ar fi arătat Romanica. Mai ușor cu încrâncenarea asta ca provoacă ceva constipație și nervi degeaba…hai, Crăciun fericit!

  5. Stați cuminte că nu e chiar așea… nu-i lasă Vasilica s-o facă de kko aștia…

  6. Felicitari pentru trecerea la actiune. S-or fi saturat sa astepte avizele de la centru, care nu mai vin si care centru are cu totul alte preocupari, cum ar fi miturea alegatorilor ……si functiile de ministri reglementate prin legiferare in sens opus de ccr. etc.

  7. niste oameni care inteleg ca e bine sa fie uniti, si cum ei nu pot sa se uneasca usor cu Bucuresti sau cu Iasi (dpdv geografic) vor sa faca in zona lor ceva, si e bine si normal.

    asta nu opreste si Iasiul de exemplu sa se uneasca cu celeltalte judete din Moldova sa accelereze cele doua autostrazi dorite de Moldova (est-vest si nord-sud) si sa aplice, biennteles, si pentru alte proiecte comune

    cand vom depasi gandirea individuala atunci vom fi cu adevarat puternici si bogati

    binenteles „bucurestiul” ar trebui sa sara in ajutorul intiativei si sa-i ajute

    • Adevarata concluzia ta. La fel de adevarat este ca interesul Iasiului este sa creeze legatura cu Vestul, adica exact cu Clujul si Oradea. Si da, pentru asta, ar trebui sa lucreze impreuna cu orasele care impartasesc acest interes: Piatra Neamt si Targu Mures (plus orasele mai mici dintre ele). Pe urma, n-ar strica conlucrare de genul asta intre Botosani, Suceava, Pascani, Roman si Bacau. Iar cel mai util pentru acestea este sa se asigure ca sunt connectate la legatura Iasi-Oradea.

  8. Și Alianța Sudului: Firea, Pandele, Vasilescu, Cârciumaru.

  9. Poate ca cei patru nu au in cap un plan diabolic.
    Dar finalul eu il cam prevad: ardelenii vor decide ce au de facut ca sa scape de mafia pesedista.

  10. Merg cu gândul și mai departe ptr. nou creata AVE !. Visez că, într-un fel sau altul, s-ar putea naște de pe urma AVE, o nouă formațiune politică la fel de sănătoasă și hotărâtă precum alianța nou creată, ceace ar însemna ptr. borfașii din psd, chiar o lovitură mortală !…Oamenii normali, cinstiți, care încă nu și-au pierdut speranțele, ar avea ce s-aleagă cu adevărat. Este o oportunitate excepțională, ce n-ar trebui ratată !…Ăsta este motivul ptr. care pesedeii sunt uzi la poponeț !…

  11. Autostrazile propudr de Alianta Vestului vor fi precum Autostrada Unirii.
    Nu se se va realiza nimic in cel putin 10 ani.
    Poporul va vota in continuare la fel, la butoane vor fi tot aceasta gască de infractori,statul roman e captiv incompetentei si corupției si nu se va intampla mai nimic.
    Poate 100 de km de autostrada sau de cale ferată adică 10 km /an.
    Poate e interesanta autostrada Timisoara -Belgrad care ar trebui începută prima.
    Restul nu par fezabile si se bat in cap cu lucrări începute de 30 de ani in unele situatii.
    Sper sa înceapă ceva aceasta alianță mai ales ca nu am deslușit niciun termen de începere, de finalizarei iar cu finantarea va fi o mare problema.
    Succes inițiatorilor!

    • Autostrada cea mai importanta e cea care vine in continuarea coridorului IV pan-european, și care ar trebui sa se termine la Constanța. Aia cu Timisoara-Belgrad e că trenul Sulina-Odessa.

  12. Cand sunt investitori realmente interesati, sunt si idei si primari de provenienta politica scapatata, care dintr-o data vad avantajele economice ale organizarii activitatii.Alminteri, expresia asta, Alianta Vestului suna politic, ar fi trebuit sa fie atenti la sugestii, tinind cont de existenta Aliantei Nordului, dar nu conteaza, nu acesti primari personal vor crea vreo problema, ei urmaresc doar ”stabilitatea administrativa”.O scuturare pe linia posibilitatilor administrative e un pas inainte fata de anchilozarea fara speranta de acum, cand primarii stau cu mana intinsa la guvern si voturile pe masa, dar vesnic nu au bani , nu au idei sau nu au forta de actiune.

  13. Și transportul naval? Că de-ailalte s-a tocit tastatura-mi de cât le-a strigat Miticilor! Măcar acum îi va scoate și pe ei în Lume autostrada Caransebeș-Drobeta, să nu mai rămână numai cu alea ca BD la munte și la mare!