G4Media.ro

DOCUMENT Proiectul de OUG prin care guvernul alocă 200 de milioane de…

Sursa: Inquam Photos/ Autor: George Călin

DOCUMENT Proiectul de OUG prin care guvernul alocă 200 de milioane de lei ajutor pentru presă. Nu sunt cerute dovezi ale scăderii veniturilor / Pot beneficia și firmele în insolvență

Guvernul va discuta în ședința de azi un proiect de ordonanță de urgență prin care va direcționa 200 de milioane de lei pentru o campanie publicitară pe tema coronavirus, menită să ajute presa în dificultate. Proiectul de OUG consultat de G4Media.ro prevede categoriile de beneficiari și cum se vor împărți sumele. Proiectul nu prevede însă că beneficiarii trebuie să demonstreze că au avut de suferit de pe urma crizei, ceea ce înseamnă că ar putea primi acest ajutor și instituții media care nu au pierderi de venituri în această perioadă.

Citește aici proiectul de Ordonanță de urgență

Principalele prevederi ale proiectului de OUG:

Publicitatea, complementară comunicatelor de interes public difuzate în continuare gratuit, va fi plătită în limita a 200 milioane de lei, proporțional cu audiența și categoria, în perioada 1 mai-31 august 2020.

Bugetul total de 200 milioane de lei va fi alocat astfel furnizorilor de servicii media și promovare:

55% pentru televiziuni (8% locale și 47% naționale), 23% pentru publicații online (5% locale și 18% naționale), 12% pentru radio (4% local, 8% național), 5% pentru ziare, reviste, periodice, 4% pentru publicitatea Outdoor, 1% pentru producătorii de conținut ai campaniei.

Audiența măsurată la nivelul anului 2019 – punct de audiență, tiraj, afișări, vizitatori unici – este criteriul de alocare a banilor. Sumele propuse:

a) Pentru radiodifuzorii TV cu audiență măsurată: 450 lei/punct de audiență pentru un spot video pentru cel mult 25 de difuzări pe zi.

b) Pentru radiodifuzorii radio cu audiență măsurată: în limita bugetelor alocate conform cotelor de piață măsurate la nivelul anului 2019 pentru cel mult 25 de difuzări pe zi.

c) Pentru radiodifuzorii TV și radio fără audiență măsurată: 50 lei/spot video sau audio în limita bugetelor alocate;

d) Pentru furnizorii media online: 5 lei/1000 afișări dar nu mai mult 5 afișări/vizitator unic și nu mai mult de 150.000 lei pentru un site, pentru bannere 970×250 pixeli, 300×250 pixeli și 300×600 pixeli, amplasate în primele două ecrane ale portalurilor web;

e) Pentru presa tipărită, pe toata perioada de desfășurare a campaniei, fiecare publicație inclusă în campanie va publica, în fiecare ediție, cel puțin o machetă de o pagină, ce va conține o creație oficială din cadrul campaniei, la următoarele costuri:

30.000 lei/lună, pentru fiecare cotidian cu difuzare națională, cu o apariție regulată și neîntreruptă pentru o perioadă de cel puțin 3 luni din 2019 și un tiraj mediu brut per ediție mai mare de 2.000 exemplare

8.000 lei/lună, pentru fiecare publicație periodică (săptămânal, bilunar, lunar, minim 8 apariții pe an) cu difuzare națională, cu o apariție regulată și neîntreruptă pentru o perioadă de cel puțin 3 luni din 2019 și un tiraj mediu brut per ediție mai mare de 1.000 exemplare;

12.000 lei/lună, pentru fiecare cotidian (cu minim 3 apariții săptămânal) cu difuzare locală sau regională, cu o apariție regulată și neîntreruptă pentru o perioadă de cel puțin 3 luni din 2019 și un tiraj mediu brut per ediție mai mare de 500 exemplare;

6.000 lei/lună, pentru fiecare publicație periodică (săptămânal, bilunar, lunar, minim 8 apariții pe an) cu difuzare locală sau regională, cu o apariție regulată și neîntreruptă pentru o perioadă de cel puțin 3 luni din 2019 și un tiraj mediu brut per ediție mai mare de 500 exemplare;

Panourile publicitare vor fi luate în considerare după dimensiune și după mărimea localității, cu bugete cuprinse între 800-10.000 lei pe lună.

Campania va fi gestionată de Secretariatul General al Guvernului și Autoritatea pentru Digitalizarea României.

Instituțiile media care vor să participe trebuie să nu aibă restanțe la bugetul statului sau să respecte eșalonarea de plată, dacă e cazul. Pot primi bani și firmele în insolvență, dacă respectă planul de reorganizare.

Nota Redacției: G4Media.ro a anunțat public că nu susține principiul banilor acordați presei direct de guvern, ajutor de stat mascat sub forma campaniei de informare, și că nu va solicita, în consecință, publicitate guvernamentală. G4Media.ro susține cel mult aplicarea unor soluții de natură fiscală care pot ajuta întreaga industrie media, fără discriminare.

Foto: Inquam Photos/ George Călin

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

4 comentarii

  1. V-au cumpărat, sclavilor!!!! Să văd și eu unul care refuză! Tăpălagă, ia banii și donează-i dacă ești independent! Niște curve sunteți toți! La luat bani sunteți colegi cu Gâdea și Badea!

  2. Hahaha, tare!
    Oare primeste si A3 ?

  3. Buna ziua!Foarte interesantă abordarea guvernului!!Va este frica de presă „stimati”guvernanti?In timp ce Catu de la tribuna guvernului anunta ca Imminvest vine in ajutorul „doar al firmelor care au avut profitabilitate”in pandemie chiar dacă ,sunt firme pe care ei le-au inchis prin decrete și ordonanțe militare deci,nu le-au lăsat posibilitatea să mai facă profit,pentru artiști și presa care nu dorea mita,este valabilă și varianta „insolventa”???