Doi preoți ortodocși critică inițiativa Arhiepiscopului Teodosie de repetare a slujbei de Paște: Repetarea copy-paste a slujbei Învierii încalcă Cuvântul Scripturii / Se ştie că serviciile din răsăritul nostru lucrează intens să destabilizeze moralul poporului
Cezar Marksteiner – Ungureanu, preot paroh într-o parohie din Austria și profesor de religie ortodoxă la școlile de stat din Austria, arată că inițiativa arhiepiscopului Teodosie din Constanța de a repeta slujba de Paște încalcă reglementările interne ale Bisericii Ortodoxe Române.
”Prin repetarea copy-paste a slujbei Învierii firește că se încalcă în primul rând Cuvântul Scripturii, care spune că praznicul Învierii lui Hristos a fost sărbătorit ”în întâia zi a săptămânii”. Repetarea Invierii intr-o zi de peste saptamana devalorizeaza semnificatia duminicii, numita in cult drept „ziua Invierii”. În al doilea rând se încalcă regula niceeană (ecumenică) de sărbătorire a Paștelui, care tocmai că nu îți permite ție, oricine ai fi, să o muți după capul tău”, a scris preotul Cezar Marksteiner – Ungureanu pe Facebook.
Reamintim că Arhiepiscopia Tomisului, condusă de Teodosie, a anunțat pe pagina de Facebook că va face o nouă slujbă de Paște în noaptea de 26 spre 27 mai și îi cheamă pe credincioși să vină să ia lumină. Repetarea slujbei de Paște este o decizie fără precedent în interiorul Bisericii Ortodoxe Române, chiar și în acest an, în care slujbele s-au ținut în condițiile de izolare impuse de guvern. De asemenea, chemarea Arhiepiscopiei Tomisului nu ține cont de deciziile guvernamentale, care interzic aglomerarea în biserici.
”Dacă se făcea odovania praznicului cu toate ale ei, nu era nicio problemă. Deși mă întreb ce le-a venit s-o facă tocmai anul ăsta. Odovania e însă pretextul pentru a reface complet slujba Învierii, în contextul în care ea a fost deja slujită anul acesta. Mă întreb: Dacă pentru schimbarea rânduielii împărtășaniei e nevoie de un acord panortodox, oare pentru repetare slujbei de Înviere, infinit mai importantă decât „lingurița” si deja slujita, nu e nevoie de același lucru?”, a mai scris preotul român care slujește în Austria.
Un alt preot a criticat decizia Arhiepiscopiei Tomisului printr-un comentariu la postarea inițială de pe Facebook. Preotul Oancea Zosim Dorin a scris că ”am trăit o viaţă în Biserică, am lucrat în Administraţia Patriarhală ani buni şi niciodată n-am întâlnit sau n-am auzit de o astfel de situaţie. Existau opinii diferite în Sf.Sinod, uneori tensiuni, dar niciodată o astfel de frondă, pentru că se ştia că aşa ceva dăunează atât misiunii Bisericii cât şi interesului naţional! Şi deodată situaţia aceasta, tocmai într-o vreme când sufletele credincioşilor sunt tulburate, când se ştie că serviciile din răsăritul nostru lucrează intens să destabilizeze moralul poporului, pentru a putea acţiona eventual şi politic, dacă ar fi necesar. O pregătire a terenului. A doua întrebare: la Constanţa nu sunt cunoscute lucrurile acestea? Întrebarea este, fără îndoială, retorică. Ceea ce duce la o a treia întrebare: În interesul cui se acţionează? Sigur nu al credincioşilor Bisericii noastre!”
Foto: Arhiepiscopul Teodosie / Basilica.ro
Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:
Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului G4Media
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen Bank
23 comentarii