G4Media.ro

Dosar penal în urma incidentului din gara Sighişoara / CFR susține că…

Sursa foto: Economedia

Dosar penal în urma incidentului din gara Sighişoara / CFR susține că trenurile transportau ciment, respectiv buşteni, nu motorină și îngrășăminte chimice, așa cum s-a vehiculat în ultimele zile

CFR precizează, referitor la incidentul din gara Sighişoara, unde două marfare au fost la un pas de a se ciocni, că trenurile transportau ciment şi buşteni, şi nu motorină şi îngrăşăminte chimice, relatează News.ro.

CFR subliniază că oficialii companiei nu au ”muşamalizat niciodată vreun incident sau accident feroviar înregistrat pe reţeaua feroviară, indiferent de grupa de clasificare a acestuia”. Compania anunţă că un impiegat de mişcare este cercetat disciplinar.

Într-o informare dată publicităţii luni, CFR Infrastructură dă detalii cu privire la incidentul produs săptămâna trecută, în gara Sighişoara, prezentat de Club Feroviar. Conform CFR, cele două marfare care au fost la un pas de a se ciocni nu transportau motorină şi îngrăşăminte chimice, ci buşteni şi ciment. Astfel, trenul GFR transporta ciment, pe relaţia Rupea-Dej, iar trenul CER-Fersped era încărcat cu buşteni şi circula în relaţia Curtici-Sfântu Gheorghe.

CFR reclamă ”abordarea eronată privind o presupusă muşamalizare a unui incident feroviar de către conducerea Companiei”.

”Conducerea Companiei Naţională de Căi Ferate CFR SA nu a muşamalizat niciodată vreun incident sau accident feroviar înregistrat pe reţeaua feroviară, indiferent de grupa de clasificare a acestuia. Toate avizările referitoare la incidentele sau accidentele feroviare înregistrate pe reţeaua feroviară se transmit atât telefonic, cât şi în format letric de către revizoratele regionale de siguranţa circulaţiei, în acelaşi timp tuturor instituţiilor abilitate AFER, AGIFER, Poliţie TF, inclusiv Revizoratului General de Siguranţa Circulaţiei din centralul Companiei, de unde rezultă faptul că nicio persoană din conducerea Companiei nu poate ascunde sau muşamaliza un incident/eveniment feroviar, deoarece toate informaţiile privind constatarea de la faţa locului se transmit în acelaşi timp, în acelaşi email, tuturor organelor abilitate să cerceteze sau să demareze anchetele feroviare”, informează CFR.

Oficialii companiei transmit că, în urma incidentului de joi din gara Sighişoara, primul responsabil care trebuia să-i avizeze telefonic pe şeful de staţie şi regulatorul de circulaţie al Regionalei CF Braşov era impiegatul de mişcare, care nu a avizat incidentul, acesta fiind acum cercetat disciplinar pentru neavizare şi neîndeplinirea obligaţiilor de serviciu.

”Avizarea scrisă a fost transmisă tuturor organelor de cercetare abilitate, inclusiv Revizoratului General de Siguranţa Circulaţiei (RGSC), după ce echipa de control a Regionalei CF Braşov a ajuns în staţia Sighişoara pentru verificarea tuturor datelor, inclusiv a înregistrărilor video de pe instalaţia de centralizare electronică a traficului din staţie, toate informaţiile şi constatările echipei de control fiind înscrise în avizare şi transmise electronic tuturor reprezentanţilor organelor de cercetare abilitate – AFER, AGIFER, Poliţia TF şi RGSC. După verificarea imaginilor video ale instalaţiei de centralizare electronică s-a constatat faptul că mecanicul trenului GFR nu a oprit la linia 5, acesta şi-a continuat parcursul, a depăşit semnalul de ieşire din staţie, care era în poziţia Oprire, a talonat macazul nr. 26 şi s-a înscris pe parcursul de intrare al trenului CER-Fersped, care avea comandă de intrare la linia 4. Impiegatul de mişcare a declarat că le-a solicitat imediat telefonic celor 2 mecanici măsuri de oprire, iar după oprirea celor două garnituri, trenul GFR a fost retras pe linia 5, iar trenul CER-Fersped a fost garat la linia 4, fiecare garnitură fiind reînscrisă ulterior în circulaţie”, a explicat CFR.

Compania dă asigurări că, prin Revizoratele de Siguranţa Circulaţiei, a făcut, face şi va efectua periodic controale în staţiile de cale ferată pentru verificarea modului de îndeplinire a sarcinilor de serviciu de către personalul propriu, iar în toate cazurile în care au fost sau vor fi descoperite/identificate abateri în activitate, angajaţii respectivi au fost, sunt şi vor fi sancţionaţi proporţional cu gravitatea abaterilor comise.

”În final, precizăm faptul că apreciem semnalarea acestui incident feroviar de către publicaţia Club Feroviar, însă considerăm că acuzaţia de muşamalizare este total eronată, în contextul în care CFR SA, la fiecare solicitare a publicaţiei respective, inclusiv la solicitarea privind incidentul de la Sighişoara, transmisă joi 8 iunie 2023, a dat dovadă de transparenţă şi a furnizat toate informaţiile solicitate de jurnaliştii publicaţiei Club Feroviar”, precizează CFR.

Poliţiştii Serviciului Transporturi Mureş au anunţat că s-au autosesizat după ce în spaţiul public au apărut informaţii că un accident între două trenuri de marfă a fost evitat joi dimineaţă, în ultimul moment, în gara Sighişoara Infracţiunea vizată în dosarul penal deschis este de „neîndeplinirea îndatoririlor de serviciu sau îndeplinirea lor defectuoasă, din culpă”.

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...