G4Media.ro

Dosarul înmatriculărilor trucate de mașini second-hand: șeful RAR Sibiu a fost reținut

Dosarul înmatriculărilor trucate de mașini second-hand: șeful RAR Sibiu a fost reținut

Șeful Registrului Auto Român – Sibiu (RAR), trei funcționari RAR și un angajat al Ministerului de Interne au fost reținuți miercuri noapte de un procuror de la Parchetul de pe lângă Tribunalul Sibiu, potrivit unui comunicat oficial.

Cei cinci angajați la stat, plus alte șase persoane au fost reținute în dosarul înmatriculărilor trucate de automobile second-hand, dosar în care miercuri au avut loc 47 de percheziții.

Procurorii îi acuză pe funcționarii de la RAR și din Ministerul de Interne că cereau și primeau mită pentru a înmatricula ilegal mașini second-hand. Ei ar fi primit mita ascunsă în scrumierele și torpedourile mașinilor ce urma să fie înmatriculate, potrivit unor surse judiciare.

Foto: Rable înmatriculate ilegal

Publicitate electorală

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

17 comentarii

  1. Ăstia sefi pe la RAR prin țară nu sunt ăia pe care îi schimba din functie in mod abuziv directorul de la Bucuresti, apoi sefii actionau decizia in instanța, cereau daune de zeci de mii de euro pe care le castigau prin neprezentarea RAR la proces si apoi erau si repusi la loc in functie primind alte despagubiri.
    Da’ ce zic… nu doar RAR facea asta… dar astia fiind regie autonoma ai putea sa ai pretentii de la ea …

  2. nu se poate asa ceva!!!

    • Îsi facea casa cu garaj pe strada Granitului din Sibiu. Stii cum e – apar tot felul de cheltuieli neprevazute si e bine sa ai cash la tine

  3. nu inteleg mirarea asta, peste tot in orasele mari se fac astfel de lucruri, la fel se intampla si in statiile ITP, dar las ca trece stirea si votam iara cu astia vechi de 30 de ani

    • Protejarea mediului impotriva poluării e trecuta in Constitutie si cade in sarcina statului sa previna.
      Statiile ITP – multe dintre ele – nu au un aparat de masurat noxele funcțional si e de datoria RAR să previna activ nerespectarea normelor ITP de catre serviceurile pe care le autorizeaza.
      Dar nu o sa vezi presa sa investigheze si sa scrie despre asa ceva…

    • Eu am vazut pe unul in Cluj-Napoca cu capota si aripile lipite cu banda adeziva!!
      Si a trecut prin fata unui politist care dirija traficul la intersectia Ferdinand cu Baritiu …
      Cel cu masina si vazut de drum, in tromba pt ca era „jmecker” si politistul nimica ….

  4. Sunt sigur că în toate județele la RAR se dă șpagă. Probabil în cazul de față cei anchetați nu au dat mai sus „zeciuială” din șpaga primită.

    • rar de tot, NU se da…

  5. Poate in urma scandalului asta, dispar de pe strazi si masinile alea fara sofer; adica pasagerul conduce de pe scaunul din dreapta, ca altfel nu-mi explic 🙂
    Chiar nu cred in ruptul capului ca asa ceva trece de RAR fara ceva … ungere.
    Macar sa-i lase si cu numerele galbene, ca sa stim la ce sa ne asteptam, cat de cat.

    • asta nu ține de RAR, de când am semnat tratatul de aderare la UE ne-am asumat obligația de a permite fără niciun fel de opreliști printre altele circulația bunurilor, asta include obligativitatea de a înmatricula o mașină cu volan pe dreapta (cum de altfel și țările din UE cu volan pe dreapta – UK, Irlanda, Malta și Cipru – sunt obligate să înmatriculeze mașinile cu volan pe stânga). Singura adaptare pe care trebuie să și-o facă proprietarul este să înlocuiască farurile, farurile ”bat” greșit, la o mașină care circulă pe stânga farurile bat spre stânga, așadar când circulă pe dreapta deranjează pe cei care vin din sens opus. Ei, aici există niște probleme, proprietarii nu își înlocuiesc farurile, costul este destul de ridicat, ci le închiriază pentru câteva ore până trec omologarea. Probabil se face cu ”concursul” RAR, care ar trebui să-și facă un registru cu seriile farurilor care sunt omologate, să nu poată fi transferate, sau ceva de genul ăsta

    • Johnny
      In concluzie, se unge ceva ca sa treaca faru’ prin RARu. Si apoi la revizie… ca si-aia e „supervizata” de RAR.
      Daca RAR vrea sa ne protejeze, identifica sau intocmeste niste norme de siguranta in care nu se incadreaza; de exemplu, zic la plesneala, vizibilitatea asupra drumului in timpul depasirii (sa nu zici ca pui o oglinda in coltul din stanga si asta tine loc de asigurare in timpul depasirii, ca asta e tot o facatura).
      Nu este singura problema, cu farurile. Asta au hotarat niste ciumpalaci c-ar fi suficient si gata, le-am inchis gura la fraieri.
      RAR este o autoritate a statului care trebuie sa supravegheze si actualizarea normelor de siguranta, in functie de noile provocari care apar; libera circulatie a bunurilor nu inseamna punerea in circulatie a unor „bunuri” care in anumite circumstante pot deveni periculoase.
      Dar atata timp cat asta este o sursa de venituri pentru buzunarele lor, nu-si vor bate capul sa opreasca inmatricularile de autovehicule construite pentru circulatia pe partea stanga.
      Nu vorbim aici despre maturatoare stradale, care trebuie sa meraga pe conturul bordurii.

    • …cu volan pe dreapta:
      https://ziarulunirea.ro/foto-accident-rutier-mortal-pe-dn1-o-fetita-de-11-luni-si-un-baietel-de-5-ani-au-murit-pe-loc-dupa-ce-masina-in-care-se-aflau-a-fost-lovita-in-plin-de-un-autoturism-cu-volan-pe-dreapta-521212/

      Vrem si noi o lista de la RAR cu modelele exacte de masini cu volan pe dreapta omologate comparate cu cele deja inmatriculate.
      Poate niste ‘spagari’ de la RAR au gresit ‘din greseala’ si inca mai putem sa oprim carnagiul

  6. credeti ca este macar unul din cei care semneaza inmatriculari si ITP sa nu fi facut matrapazlacuri ?

  7. Miza aici ar fi: pot fi acuzati si șefii de la Bucuresti de neglijența in serviciu sau nu? Au departament anti-frauda, anti-coruptie: platesc o gramada de bani pe… cursuri (chermeze) si penteu ce?
    Sistemul informatic e facut sa permita sau sa incurajeze frauda? Si l-au facut singuri l-au primit sau au dat milioane de euri pentru el?
    #nunemaifacembine