G4Media.ro

Două decenii de Gmail, serviciul Google care a revoluţionat poşta electronică

Sursa foto: pexels.com

Două decenii de Gmail, serviciul Google care a revoluţionat poşta electronică

Compania Google a marcat douăzeci de ani de când a reuşit să revoluţioneze piaţa poştei electronice, oferind Gmail, un serviciu gratuit cu aproape 1 gigabyte spaţiu de stocare pentru fiecare cont, astfel încât utilizatorii să îşi poată „păstra e-mailurile pentru totdeauna”, transmite agenția EFE, citată de Agerpres.

„Gmail este un serviciu de webmail gratuit, bazat pe căutare, cu o capacitate de stocare de până la 8 miliarde de biţi de informaţii, echivalentul a 500.000 de pagini de e-mail. Per utilizator”, a precizat compania într-un comunicat la momentul respectiv, transmite Agerpres.

La acea vreme, utilizatorii de e-mail Yahoo şi Microsoft puteau stoca doar între 30 şi 60 de e-mailuri gratuit, iar Gmail a promis că va stoca aproximativ 13.500 de e-mailuri înainte de a rămâne fără spaţiu.

Acum, fiecare cont Google include 15 GB de spaţiu de stocare partajat între Gmail, Google Drive şi Google Foto, iar utilizatorii care au nevoie de mai mult spaţiu îl pot cumpăra.

Alte aspecte noi ale Gmail au fost filtrarea mesajelor şi a spam-urilor, binecunoscutele mesaje electronice nesolicitate.

Comunicatul de presă din 2004 relata cu umor că Gmail „transformă mesajele spam enervante în echivalentul cărnii la conservă”, referire la faptul că termenul spam există în limba engleză dinaintea erei calculatoarelor, chiar din perioada interbelică, continuând să fie folosit în domeniul… alimentar.

În anul 1937, o firmă americană a avut ideea să lanseze pe piaţă conserva de carne tocată fiartă, care se putea consuma ca atare. Era epoca în care conservele nu erau foarte răspândite, iar conserva de carne era cu adevărat o noutate. Treptat, reclamele la acest produs, promovat sub denumirea comercială de SPAM, au devenit extrem de agresive. Denumirea SPAM a ajuns apoi să echivaleze cu carnea tocată fiartă. Al doilea război mondial a contribuit şi el la popularitatea acestui produs. Acest aspect al nesolicitării şi al omniprezenţei reclamelor a stat la baza botezării ulterioare a mesajelor electronice nesolicitate cu numele de SPAM.

O glumă de 1 Aprilie

Lansarea acestei platforme revoluţionare care a fost dezvoltată de echipa lui Paul Buchheit a coincis cu Ziua Păcălelilor, sărbătorită pe 1 aprilie, aşa că, citind anunţul companiei, mulţi au crezut că este o glumă.

În plus, neîncrederea în acest anunţ venea şi din reputaţia de farsori a cofondatorilor Google, Larry Page şi Sergey Brin, care în anii precedenţi au folosit această zi pentru a face reclamă la diverse produse false.

Serviciul de e-mail are acum aproximativ 1,2 miliarde de utilizatori în întreaga lume, potrivit The Verge, iar adresele de e-mail, pentru mulţi, au devenit o cheie pentru a intra în alte aplicaţii.

De-a lungul timpului, Gmail a adăugat servicii precum chat-uri, apeluri video sau chiar posibilitatea de a folosi inteligenţa artificială a Google pentru a scrie e-mailuri.

În pofida popularităţii aplicaţiei, Google concurează acum cu alte servicii de mesagerie online, cum ar fi Slack şi WhatsApp.

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...