Dracula între cultura pop și turism, program organizat la Brașov de universități din 5 țări / ”Vrem, nu vrem, prin mitul Dracula mulți potențiali turiști străini își proiectează propriile imagini și fantezii asupra României și Transilvaniei„
Dracula între cultura pop și turism, program intensiv mixt organizat la Universitatea Transilvania din Brașov în parteneriat cu alte șase universități din alianța universitară UNITA.
Universitatea Transilvania din Brașov desfășoară în următoarele săptămâni un eveniment inedit intitulat ”Dracula între cultura pop și turism”, consacrat explorării influenței mitului Dracula asupra percepției imaginii României ca destinație turistică, anunță Monitorul Expres.
Programul este realizat în colaborare cu alte șase universități din rețeaua UNITA pe modelul Program Intensiv Mixt (en. Blended Intensive Program, abreviat BIP) și este susținut de profesori și experți internaționali în domenii precum patrimoniu cultural, turism, comunicare, studii culturale sau istorie.
Agenda evenimentului include conferințe tematice și activități de teren în Brașov, Bran, Sighișoara și Viscri. Printre subiectele abordate se numără evoluția mitului Dracula în literatura și cinematografia internațională, reinterpretările contemporane ale personajului și impactul acestuia asupra dezvoltării economice a comunităților locale.
Alături de studenți și profesori de la Universitatea Transilvania din Brașov, la acest proiect participă și reprezentanți de la șase universități partenere e: Université Savoie Mont Blanc și Université de Pau et des Pays de l’Adour (Franța), Universidad de Zaragoza (Spania), Università degli Studi di Torino (Italia), Universida de da Beira Interior (Portugalia) și Universitatea de Vest din Timișoara.
„Vrem, nu vrem, prin mitul Dracula mulți potențiali turiști străini își proiectează propriile imagini și fantezii asupra României și Transilvaniei, contribuind la perpetuarea unui simbol global asociat acestei regiuni. Acest mit continuă să fie un motor de atracție turistică, având o importanță considerabilă în promovarea României ca destinație unică. În cadrul acestui proiect ne propunem să depășim simpla evidențiere a mitului Dracula, cunoscut de mulți vizitatori străini drept un simbol asociat spontan cu România, și să evaluăm integrarea acestuia ca ingredient în construcția brandului turistic”, a declarat conf. dr. Florin Nechita, organizator al proiectului.
Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:
Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului G4Media
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen Bank