G4Media.ro

Dragoș Iliescu, expert în testare educațională: În pandemie aproape s-a triplat numărul…

Dragos Iliescu / Foto: Facebook

Dragoș Iliescu, expert în testare educațională: În pandemie aproape s-a triplat numărul copiilor cu nivel modest de performanță / Școala digitală așa cum se face acum are costuri serioase pentru acești copii, pentru țară și pentru societatea românească

În pandemie aproape că s-a triplat numărul copiilor cu un nivel modest de performanță, a spus Dragoș Iliescu, expert internațional în testare și fondator BRIO, în cadrul Conferinței online “Educația digitală asimptomatică” care a fost organizată de Edupedu.ro și de World Vision România. Iliescu a spus că „educația digitală făcută în mod asistat și după un plan” este ceea ce trebuie făcut, dar dacă educația digitală se face ca până acum, ca în acest an în care am traversat pandemia, aceasta va avea „efecte teribile”.

Legat de testare și de nevoia de a avea o standardizare a acesteia la nivelul evaluărilor și examenelor naționale, Iliescu a spus că „nu poți să construiești o societate corectă pe baze care sunt fundamental incorecte”. Acesta a dat exemplu evaluările de la clasele a II-a, a IV-a și a VI-a, care nu pot fi comparate, nu au o „metrică măsurabilă”, astfel că datele sunt neutilizabile în opinia expertului internațional în testare.

De asemenea, Iliescu a mai atras atenția asupra scăderii gradului de dificultate la examenul de Bacaluareat și asupra lipsei de corectitudine în actualul sistem de notare de la Evaluarea Națională pentru clasa a VIII-a.

 

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

10 comentarii

  1. Nu cred ce zic asa zisii specialisti. Ii afecteaza pe copii decat emotional. In rest nu cred ca in viata se vor descurca mai greu ca nu au prins te miri ce formule la fizica sau mate in timp ce se scoleau online.
    Emotional da, e vai de ei saracii copii. Si de fapt toti suntem afectati emotional. Mi se rupe de rezultatele la testele lui nenea.

    • Decit ca la tine nici n-a fost nevoie de vreo epidemie.

    • @corleone, esti gelos pe copiii din ziua de azi ca au sansa sa învețe sa devină mai destepti decat tine? Decât atat zic.

  2. O generație de copii distrusă, dar măcar tanti de 105 ani mai trăiește unul.

  3. Pai e o tendinta de dorit, nu? Cu cit e omul mai buimac cu atit e mai usor de buimacit si mai tare.

  4. Test – intrebati copilul daca stie diferenta dintre virusi si microbi. Sau ce-s alea vaccinuri. Daca macar a discutat la bio despre asta. Daca stie ceva despre alte epidemii. Daca la istorie au discutat despre asta. Daca stie ce e cu graficele astea cu epidemia, sau macar daca la mate au vorbit despre ele, ce fel de functii sunt cum se comporta etc. Ș.a.m.d.
    O sa observati cu groaza ca la 1 AN de epidemie doar o minoritate dintre profesori a facut asta. Că nu era trecut in programă. Iar profii sunt doar un fel de birocrati care pun stampila, nu inteleg DE CE. ĂSTA e nivelul. Zero conexiune cu realitatea. Ar fi fost o ocazie grozava sa le arati la copii la ce e folositor ce inveti in scoala. Pierduta. Pandemia nu a afectat mai nimic, a scos la lumona o forma fara fond.

  5. Un lucru bun! Mai multi măturători! Deci, strazi mai curate!

  6. Ce bă? Așa erau și înainte . Bătuți în cap. Generațiile chizdii. La ăștia din ziua de azi numai de învățat și de mers la școală nu le arde .

  7. Toată lumea știe că școala online e un simulacru. Ne sacrificăm tineretul pentru presupusa protecție a vârstei a III-a.

  8. cum adica?
    pai peste jumatate din posturile anuntate vacante sunt pentru necalificati sau ci generala hai treapta intai. la ce sa mai faca lumea scoala? patronii (inclusiv multinationali) au nevoie de prosti care sa nu ceara mai mult de minimul pe economie…