Dragostea Europei pentru bicicletele cargo schimbă modul în care livrăm produsele în orașele noastre
Bicicletele de marfă transformă logistica urbană în Europa, oferind o alternativă durabilă la dubele de livrare, scrie Euronews.
Explozia cumpărăturilor online, accelerată de COVID-19, a dus la creșterea cererii de livrări de colete, iar această cerere continuă să crească.
Având în vedere că metodele tradiționale de livrare contribuie la congestionarea traficului urban și la poluare, bicicletele de marfă – un element de bază al țărilor prietenoase cu bicicletele, precum Danemarca și Țările de Jos – devin o prezență obișnuită în orașele din Europa ca alternativă durabilă și eficientă la camionete.
Aceste biciclete mai mari, de obicei electrice, cu suporturi separate, pot transporta o gamă largă de încărcături, de la colete mici la articole mai mari, ceea ce le face ideale pentru livrările urbane.
Conform unui studiu recent, se estimează că, în Europa, până la 50 % din călătoriile motorizate care implică transportul de mărfuri în orașe ar putea fi efectuate cu biciclete de marfă și biciclete.
O soluție mai rapidă și mai curată pentru livrarea pe ultimul kilometru
Un studiu realizat de Universitatea Westminster din Londra a arătat că bicicletele de transport marfă nu numai că livrează mai repede decât furgonetele, dar reduc și emisiile cu 90% în comparație cu furgonetele diesel, iar în comparație cu furgonetele electrice reduc emisiile cu o treime.
Un alt studiu realizat la Bruxelles, care a analizat avantajele operaționale ale bicicletelor de transport marfă față de furgonete, a constatat că, atunci când se iau în considerare costurile de asigurare, întreținere, depreciere și energie, furgonetele au cheltuieli de cinci până la 10 ori mai mari per colet. Conform concluziilor raportului, cargo bike-urile nu sunt doar o opțiune ecologică, ci și o soluție viabilă din punct de vedere economic pentru întreprinderi.
Provocările logisticii cargo bike
Cu toate acestea, bicicletele cargo vin și cu provocări specifice. Capacitatea lor limitată de încărcare și autonomia le fac mai puțin ideale pentru livrările mari sau pe distanțe lungi.
Dar este important să ne amintim că acestea nu sunt concepute pentru a transporta încărcături mari între depozite la nivel național; în schimb, bicicletele cargo excelează în livrările „pe ultimul kilometru”, în special pentru pachetele mai mici care constituie cea mai mare parte a comenzilor online.
Condițiile meteorologice joacă, de asemenea, un rol semnificativ în eficiența bicicletelor electrice de transport marfă. În timp ce acestea sunt ideale pentru traseele abrupte sau lungi, vremea rece și umedă le poate reduce atractivitatea.
Cercetările efectuate de Trinity College din Dublin au arătat că bicicletele de marfă sunt preferate pentru călătoriile mai lungi pe vreme caldă și uscată, în timp ce condițiile nefavorabile le diminuează în mod evident atractivitatea.
În plus, orele de vârf ale traficului complică și mai mult planificarea rutelor, demonstrând modul în care vremea și momentul zilei interacționează pentru a influența performanța lor generală.
Microhub-urile sunt esențiale pentru asigurarea eficienței și rentabilității operațiunilor de transport de marfă cu bicicleta, deoarece permit distanțe scurte între punctele de preluare și destinațiile de livrare.
Cu toate acestea, zonele cu densitate mare, în care bicicletele de transport de marfă ar fi cele mai eficiente, au adesea prețuri mai mari la terenuri, ceea ce face costisitoare înființarea de microhub-uri.
O alternativă este partajarea livrărilor între operatori, ceea ce poate crește eficiența, dar introduce provocări logistice precum responsabilitatea coletelor și costuri suplimentare de sortare.
Companii precum UPS au abordat aceste provocări prin utilizarea de microhub-urile amplasate strategic în orașe; în esență, acestea sunt containere centrale care funcționează ca mini centre de distribuție, unde sunt depozitate coletele de livrare și de unde furnizorii de servicii UPS colectează expedierile.
Sprijinirea adoptării bicicletelor de transport marfă
Bicicletele de marfă nu sunt ieftine, iar subvențiile guvernamentale pot ajuta în mod semnificativ întreprinderile să facă trecerea.
În țări precum Austria, Germania și Franța, subvențiile au avut un rol esențial în reducerea barierelor financiare și în încurajarea adoptării, stimulentele financiare variind între 200 și 2 000 de euro.
Infrastructura de ciclism sigură este, de asemenea, esențială pentru creșterea adoptării bicicletelor de marfă. Pistele înguste pentru biciclete și obstacolele fizice reprezintă provocări semnificative pentru bicicletele cargo, care sunt mai late, mai lungi și mai grele decât bicicletele standard.
Infrastructura actuală din orașe adesea nu reușește să acomodeze aceste biciclete mai mari. Prin urmare, extinderea benzilor pentru biciclete, reducerea obstacolelor fizice și crearea mai multor cartiere cu trafic redus, alături de politicile naționale care sporesc investițiile în deplasarea activă, pot încuraja în mod semnificativ adoptarea bicicletelor de marfă.
Norvegia a deschis recent primul său hotel al mobilității în Oslo. Ideea este că hotelul acționează ca un hub central pentru biciclete în inima orașului și oferă o gamă largă de servicii sub același acoperiș, inclusiv achiziționarea de vehicule, opțiuni de finanțare, service și întreținere, precum și modificări ale vehiculelor.
Există, de asemenea, facilități pentru lucrători, cum ar fi depozitarea securizată și facilități de încărcare pentru biciclete electrice de marfă. Conceptul reflectă un hotel de mobilitate similar deschis în Göteborg, Suedia.
Ca parte a investiției Amazon de 356 de milioane de euro pentru decarbonizarea rețelei sale de transport din Regatul Unit, Amazon a introdus recent o flotă de biciclete electrice de marfă în Norwich pentru a livra mii de pachete pe săptămână.
Norwich se alătură altor peste 40 de orașe din Regatul Unit și Europa în care microhub-urile de mobilitate ale Amazon sprijină livrările ecologice.
Regândirea livrării urbane de mărfuri
Bicicletele de marfă oferă o alternativă flexibilă, fără emisii, la vehiculele convenționale de livrare, cum ar fi camionetele.
Capacitatea lor de a ocoli aglomerația și restricțiile de parcare și de a utiliza pistele dedicate bicicletelor le conferă un avantaj în logistica urbană, în special în orașele care se orientează către restricționarea vehiculelor.
De asemenea, reducerea numărului de camionete mari de pe străzile înguste ale orașelor aduce un plus de siguranță.
Bicicletele de transport de marfă asigură un echilibru între agilitatea și costurile reduse de exploatare ale bicicletelor și capacitatea de transport a camionetelor mici.
Cu toate acestea, pentru ca bicicletele cargo să reducă emisiile, să decongestioneze traficul și să scadă costurile de livrare, municipalitățile trebuie să pună la dispoziție infrastructura necesară, cum ar fi microdepozitele, iar guvernele trebuie să ofere politici de sprijin care să încurajeze rețelele logistice comune.
Cheia succesului constă în planificarea atentă și colaborarea dintre sectorul public și cel privat.
Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:
Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului G4Media
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen Bank
1 comentariu