G4Media.ro

Drama unui profesor care a luat 10 la titularizare: Când se apropie…

Foto: Pixabay.com

Drama unui profesor care a luat 10 la titularizare: Când se apropie sfârșitul anului școlar, iarăși începi să tremuri și te întrebi: la anul unde voi fi? Oana Zamfirescu, la al cincilea examen în județul fără niciun post titularizabil la Română: Copiii au impresia că îi părăsești fiindcă vrei tu

Oana Zamfirescu a luat nota 10 la examenul de titularizare, dar în județul Botoșani nu există niciun post titularizabil pentru disciplina Limba și literatura română. A dat titularizarea de cinci ori și este a două oară când este prima pe județ, după cum a declarat într-un interviu pentru Edupedu.ro.

Aceasta a explicat cum este perceput examenul de titularizare de un profesor suplinitor și a vorbit despre dezamăgirea pe care o simte față de situația de a nu avea propriul post, deși este prima pe județ:

„Înveți mult, încerci să fii din ce în ce mai bun în fiecare an. Eu am dat a cincea oară acum. Este a doua oară când am prima notă pe județ. Înseamnă că ești dezamăgit, deși ai notă mare, tot nu ai speranță că vei găsi un loc care să fie al tău. E ciudat că ești definitiv pe un post pe care nu-l ai încă. În fiecare vară tremuri, căci te gândești că totul depinde de nota pe care o iei la examen. Uite așa te trezești în toamnă și o iei de la capăt. Urmărești cum trec lunile: în septembrie spui că ești ușurat, pentru că până în iunie știi unde ești și ai locul cât de cât bun, aproape de casă. Cu cât se apropie sfârșitul anului școlar iarăși începi să tremuri și te întrebi: la anul unde voi fi?”

Citește articolul complet pe Edupedu.ro

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

27 comentarii

  1. Alo ! PNL-ul! Se aude? Pe cand reforma, cu adevarat, in invatamant? Daca nu va grabiti s-ar purtea ca doamna profesoara sa renunte, asa cum o fac multi in situatia dansei.

    • Ar putea renunța, sau ar putea să meargă acolo unde există și posturi titularizabile. Se pare că alți localnici le-au luat pe cele de aproape de casa ei.
      Reforma aia ce să facă? Populația școlară e în scădere, de unde posturi? Și situația asta nu e o surpriză, știm de 20 de ani că natalitatea scade.
      Doamna și-ar putea căuta altceva de lucru, sau poate aștepta să iese cineva la pensie. Ceea ce ar fi aiurea.

    • @Eu. Cati titularizati sunt de nota 2? multi! De unde posturi? – de la nulitatile care maltrateaza copii prin scoli. De la reforma astept o evaluare corecta a TUTUROR profesorilor – nu pe fursecuri si cola, de catre comisii incapabile si mediocre, daca nu corupte, ele insele. Pe urma, eule, slujba de profesor nu e chiar una de ITst sa-ti permita sa inchiriezi si sa te muti asa cand vrei tu. ma refer la cascaval.

    • Mă iertați …dar unde sunt posturile care se eliberează…?Nu au ajuns la concursul de titularizare?Cred că au rămas la concursul pe școală…

  2. Mulțumim inca o data Domnului Iohannis pentru ca a retrimis in parlament Legea care prevedea ca directorii interimari să nu mai fie numiți de inspectorii școlari județeni, ci de consiliul de administrație al școlii.
    Danke Klaus!

    • Nici numirea de consiliul scolar nu e o solutie, atata timp cat decizia finala o ia Primaria. Politizarea invatamantului este o sinucidere a sistemului, aflat oricum in „coma”Cel mai corect lucru ar fi comasarea scolilor pentru a avea concurenta intre elevi. In plus, titularizarea nu ar trebui sa fie „pe viata” pentru ca aduce „monotonie” in sistemul.de predare-invatare

    • adica vrei sa ajunga sa aiba si parintii un cuvant de spus, acolo unde numai Partidul trebuie sa taie si sa spanzure?!

  3. Incompetența, indifența și corupția din Ministerul Educației este motivul existanței acestor situații. Și sunt multe. Au note peste 7,au și gradul unu sau doi și tot suplinitori sunt.

    • Mizeria este generată de inspectoratele școlare, care nu publica posturile ce se vor elibera, iar în toamnă, pe un post eligibil, bagă un de ăla care ia nota 5 la concurs, dar găsește o portiță să suplinească…

  4. Dacă s-ar reduce numărul de elevi la clasă la maxim 20, ar fi și mai multe posturi titularizabile și s-ar face educație de o calitate superioară. Dar nu se dorește. Se face economie la salarii dar se critică profesorii, e mai ieftin.

    • S-ar rezolva mai multe probleme asa, ar fi si mai atenti la ore, mai putini expusi la viroze, profesorii ar sti mai bine care e nivelul clasei. De cate ori mai venea vreo epidemie de ceva, varicele/gripa/viroze etc si erau f putini la scoala, auzeam acelasi lucru, ca a fost mai putina galagie si toata lumea mai concentrata, mai putine conflicte etc.
      Totul pleaca de la Iohanis, care , cel putin acum 2 ani, inca avea postul rezervat. Avea in mod clar puterea sa determine schimbarea asta, dar cand el se tine cu dintii de un post unde nu a mai fost de ani de zile si ma indoiesc ca se va mai intoarce vreodata, e clara directia.

    • Da este adevarat cu nr de elevi dar nr.de materii nu va ti gandit sa il reducete? 15-16 materii intr-un an nu vi se par multe si unele chiar inutile.A avut dreptate cine a spus ca in RO invatamantul este facut pt profesori (cu catedre inutile) si nu pt elevi.Spuneti ca sunt criticati profesorii-nu ii criticam ce privim rezultatul munci lor.

    • @sanda, rezultatele muncii profesorilor ar fi mult mai bune dacă ar lucra cu mai puțini copii la clasă. Dacă în loc de 38 de copii te ocupi de 20, se va vedea o diferență imensă. Da, și numărul materiilor este bine să fie mai mic, sunt într-adevăr materii nu inutile, dar nepotrivite tuturor copiilor. Ele ar plutea deveni opționale la alegerea părinților.

  5. toti , indiferent de culoarea politica au pus invatamantul pe ultimul loc. Avem si un exemplu recent : „Tudor Lile, aur la Olimpiada Internaţională de Chimie din Japonia” SI NICI O STIRE DESPRE ACEST CAMPION 🙁

  6. Nu înțeleg cum se poate perpetua o situație atât de absurdă de către Minister. Iei nota pentru titularizare, ți se pretinde să știi și să fii foarte bine pregătit, teoretic pentru a ți se oferi un loc stabil în învățământ, un loc de muncă cinstit, iar Statul te aruncă de colo, colo, de la an la an, pe motiv că nu sunt locuri titularizabile. După părerea mea, acolo unde nu există locuri titularizabile într-un județ, acolo să nici nu se dea examen sau cel puțin să o lase mai moale cu dificultatea subiectelor, fiindcă sunt tot mai grele de la an la an. Deci Statul pretinde să fiu pregătit „beton”, iar el scuipă pe tine și ridică din umeri ca un prost cum că nu are ce să facă, neexistând posturi libere. Ok, dar atunci să lase nota de la examen să fie valabilă cel puțin trei ani de zile fără să mai oblige cei care doresc să intre sau să rămână în învățământ să tot reia examenul. Adică un elev care a luat Bacalaureatul dar nu se poate înscrie la o anumită facultate sau nu-și găsește loc de muncă în anul „x” să dea din nou examenul de bacalaureat în următorul an? Cam așa vine. Aia de la Minister sunt loviți în cap. Știți voi ce înseamnă să te pregătești pentru un astfel de examen de titularizare mai ales în cazul celor care au absolvit o facultate cu ani buni în urmă și trebuie să reia nu știința de la liceu sau școala generală, ci aceea de la facultate, și nu o dată, ci de mai multe ori, în situația celor care nu au șansa asigurată de a primi un post stabil? Legea este extrem de nedreaptă și absurdă. Ce-ar fi ca în fiecare an, sau măcar la doi ani, fiecare șofer să trebuiască să dea din nou testul de conducere, și să fie verificat la „sânge” atât teoretic, cât și practic? Cui i-ar conveni așa ceva?

    • Domnule draga, incearca in privat. Sa vezi cum esti testat nu o data pe an, ci in fiecare luna sau trimestrial. In privat daca nu iti faci treaba bine, pleci fara prea multe examene, nu trebuie sa stai un an. Daca ai luat la examen 10 inseamna ca esti bun in meserie si nu ar trebui sa iti faci prea mari griji, doar daca ai luat nota aceea din intamplare sau nemeritat. Iar asta cu testatul soferilor la 2-3 ani, poate nu ar fi o idee atat de rea. Cred ca nu ar mai fi atatea accidente pe drumurile patriei….

    • Îmi puteți oferi, vă rog frumos, cateva tipuri de examene care se cer periodic la „privat”. Știți, dacă toată lumea invocă cât de dificil și de nesigur este să lucrezi la „privat”, mai ales dacă ai și credite de plătit, având nevoie de un loc de muncă valabil mulți ani de zile, de unde să ai un venit sigur, atunci să sufere toată lumea, că deh, ce-i un examen, ai un amărât de salar de suplinitor, și fiți sigur că nicio bancă comercială nu îți dă bani având un salariu mic și schimbător, cu locul de muncă „ba încoace, ba încolo”, sau deloc, până ce, cu chiu, cu vai, după încă un examen, de parcă ar fi floare la ureche, intri măcar pentru încă un an undeva, la vreo școală. Dacă este atât de ușor să primești „10” la examen, de ce sunt mai puțin de 200 sau 150 de candidați cu astfel de rezultate la nivel de țară? Și eu am o colegă, a avut 9,60 acum 3 ani, însă nu și-a găsit decât un post de suplinitor. În această vară a mers din nou la examen, și nu a reușit decât cu nota 7, tot suplinitor. Așa că, vă rog să nu generalizati, dacă cineva reușește să obțină 10, așa trebuie să obțină toată lumea și în fiecare an.

    • Examenele periodice care sunt date „in privat” se numesc rezultate…daca nu ai rezultate esti dat afara indiferent daca ai luat 10 cand ai dat test…interviu de angajare. Cand o sa se intample si la bugetari acest lucru…nu o sa generalizez. Dar, din pacate, nu am auzit despre bugetari dati afara pentru ca nu au avut rezultate. Eventual pentru ca s-a schimbat puterea… Iar daca ai luat nota zrce la un examen de titularizare nu este obligatoriu sa fi si un profesor bun. Rezultatele unui profesor se vad cand din 30 de copii 29 obtin la un examen(dat pe bune) peste 7

  7. Foarte corect draga A.Asta e solutia. Dar nu se va intampla prea curand.Dl Prim – ministru ne indatoreaza tot mai mult ca sa cumpere vaccinuri pe care sa le doneze sau sa nu oblige sa le facem.De unde sa aiba el bani pt.un invatamant decent si de calitate?Mai multe posturi inseamna bani , iar el nu are saracul…

  8. Nu stiu cum se face ca toti bugetarii se plang de cate ceva…de ce nu incearca sa lucreze in mediul privat. Sau in acest mediu este f dificil pentru ca esti evaluat mereu, nu doar o data pe an… Iar daca este un profesor de 10 nu inteleg de ce isi face atatea probleme pentru un examen

    • La școlile private merg copiii ai căror părinți își permit,așadar provenind dintr-un mediu cu o pregătire intelectuală peste medie, atunci poti sa ceri de la profesori performanță, nu același lucru poți să pretinzi de la învățământul de masă, am avut elevi în clasa a-IX-a care abia știau să citească ,nu cred că în patru ani reușești sa-l pregătești să ia bacalaureatul și să urmeze studii superioare, în aceste condiții tu ceri unui profesor să facă performanță? Performanță faci dacă ai și „materia primă de calitate”dacă nu te straduiești măcar sa-l aduci la un nivel rezonabil de cultură.

  9. „Romania educată” a lui cucpensula ghiolbanul parazit de la Cotroceni

  10. auzi drama, raman copilasii fara duamna

    won’t somebody think of the children?

  11. E o poveste trista a oamenilor cu adevarat competenti care nu sunt bagati in seama. Dar am si o mare nelamurire, cum naiba sunt posturile astea „rezervate”? Cum adica rezervatel, ce inseamna asta? Ca postul e tinut pentru cineva anume dar care nu binevoieste sa vina la munca sau cum? E tare ciudat!

    • De exemplu un profesor este ales parlamentar (caz real Galati): el nu isi pierde postul, este rezervat si se da an de an unui suplinitor. La fel, daca devine primar, director sau inspector scolar.

  12. Acolo unde nu există nici un loc titularizabil ani de zile acolo este posibil sa exizte probleme de moralitate, incurajate de inspectoratale judetene. Legislatia actuala da foarte multa libertate „comunitatii”, adică directorii scolilor+ primariile si consiliile locale. Exista multe portite sa nu declare posturile titularizabile.
    In comuna Cumpana, din judetul Constanta nu exista nici un post titularizabil pentru educatori dar, exista 13 posturi cu viabilitate 1 an. Comuna Valu lui Traian, 10 posturi cu viabilitate 1 an, 1 post titularizabil, tot la educatori. 1 post titularizabil la Romana pe tot judetul. Ani de zile nu existat niciun post titularizabil pentru „Limba Romana” sau „Istorie”. Oare nu se pensioneaza oamenii? Nu se imbolnavesc?
    In fond comunitatea este de vina.
    In orasul Constanta sunt scoli care s-au desfintat din lipsa de elevi, deoarece parintii isi „imping” copii la scoli „bune”. Directorii nu ar trebui sa accepte mai mult de 24-25 de elevi intr-o clasa dar pentru ca parintii ” imping” atunci apar clasele supra aglomerate, clasele suplimentare amenajate in spatii improprii, se angajeaza suplinitori in fiecare an deoarece un astfel de post nu poate avea viabilitate mai mare, pentru ca nu stiu cati vor „impinge” anul urmator. Scolile „bune” sunt atat de bune ca parintii, care ” imping” la directori, isi trimit copii la meditatii zilnice, incepand din clasa a V-a. Si toate cele descrise mai sus cu acceptul inspectoratului scolar.

  13. Am fost sefa de promotie in facultate.Sase ani la rând am obținut media peste 8 în fiecar la examenul de titularizare dar nu am gasit decat de suplinire pe istorie si geografie în județul Suceava.Sase ani la rând am solicitat sa suplinesc în satul meu dar au trecut 12 ani si cineva care an de an ia note de 3 și patru tot acolo e.