Drulă: Astăzi avem cea mai bună execuție pe fonduri europene din istorie pentru autostrăzi și căi ferate/ Stadiul șantierelor la autostrăzi, prezentat de ministrul Transporturilor
Ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă, a declarat, la Antena 3, că România are cea mai bună execuție pe fonduri europene din istorie și a prezentat stadiul șantierelor la principalele lucrări de infrastructură din România.
Redăm mai jos cele mai relevante declarații:
- Astăzi avem cea mai bună execuție pe fonduri europene din istorie. 2, 7 miliarde lei pentru autostrăzi și căi ferate. Față de 2018 este de mai mult de patru ori. Vrem să ajungem la 8 miliarde de lei la finalul anului. Sunt optimist pentru că șantierele merg în plin.
- Cred că prima autostradă care va trece munții în România va fi Pitești – Sibiu. Aceasta este deja în construcție pe două sectoare. Lotul 1 va fi finalizat anul viitor, viaducul Tălmăcel, lotul 5 Curtea de Argeș încep lucrările în luna iulie, loturile 2, 3 și 4 cele mai grele sunt în licitație.
- Eu cred că vom ajunge în acel punct în care nici un om politic nu va mai putea să oprească programele de construcție. A devenit atât de fierbinte tema infrastructurii încât nici un om politic nu-și va permite să nu finalizeze aceste proiecte.
- Avem în curs de elaborare un proiect amplu (autostrada Brașov). Proiectul de construție de austostrăzi a României capătă contur, nu mai poate fi oprit.
- Autostrada A7 (Moldova), urmează la sfârștiul verii Buzău – Focșani și până la sfâșitul anului Focșani – Pașcani. Este principalul proiect în PNRR, este proiectul nostru major. M-am bătut pentru ea, am fost la Bruxelles în aprilie. Va fi acceptat acest proiect. Avem totul pregătit.
- Centura Bucureștiului va fi gata în 2023 inelul sudic, iar sectorul dintre drumul de Alexandria și drumul de Oltenița va fi gata la sfârșitul anului viitor. Pe nord avem doua contracte semnate (Afumați – Cernica). Pe centură la Mogoșoaia va fi gata anul acesta. Berceni, Domnești și Oltenița anul viitor. Toate aceste proiecte sunt finanțate din proiecte europene.
- Trenurile cu hidrogen sunt alternativă la trenurile diesel. Sunt folosite în Germania. Se vorbește foarte mult de hidrogenizarea economiei în general. Este cred un proiect foarte important pentru România.
- Trenul de la Otopeni e un serviciu care crește frumos. Am ajuns la 9000 de călători pe săptămână, a crescut cu 20%. Face 20 de minute până în Gara de Nord, e confortabil, ieftin, face 4 lei. Un operator s-a retras. Rutele vor fi preluate de CFR Călători din această noapte, sunt 72 de trenuri pe zi. La Mogoșoaia vor opri toate aceste trenuri la cererea Primăriei. Zece minute face până în Gara de Nord trenul. Din 15 iulie se va opri și la Mogoșoaia. Vin foarte mulți oameni în zonă pentru divertisment în weekend. Cred că va fi o alternativă, frecvența e la 40 de minute. Cred în acest proiect, dovadă că e folosit.
- Noi aveam un corp de control acolo (cazul DNA). Raportul corpului de control este finalizat. Lucrăm și pe partea de integritate și pe partea de eficiență.
- Nu voi candida la alegerile din USR PLUS, fac parte dintr-o echipă în care cred foarte mult, respectiv echipa lui Dan Barna. E un lider cu enorm potențial, îl susțin în cursa internă și în cele externe. A muncit enorm și este un lider cu abilități foarte bune.
- Eu n-a auzit nici o discuție despre remaniere. Din informațiile mele nu există acest subiect pe masă.
- Sunt partide diferite ( în coaliție), ne dorim reforme diferite. Nu e foarte confortabil că sunt curse interne în partide în momentul ăsta. În cea mai mare parte îmi permite să fac reformele. O să-l conving și pe premier și pe parteneri să ne dea resursele de care avem nevoie.
Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:
Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului G4Media
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen Bank
33 comentarii