G4Media.ro

Drulă: Cîţu mi-a sugerat să renunţăm la transportul public de călători pe…

Foto: Cătălin Drulă (InquamPhotos / George Călin)

Drulă: Cîţu mi-a sugerat să renunţăm la transportul public de călători pe calea ferată / ”Totul este într-un megafaliment pe calea ferată şi statul, dacă vrea să facă ceva, trebuie să pună bani”

Fostul ministru USR PLUS al Transporturilor Cătălin Drulă a susţinut la Profit News că, în contextul discuţiilor despre situaţia financiară dificilă de la CFR Călători, premierul Florin Cîţu i-a sugerat să se renunţe la transportul public de călători pe calea ferată.

“Calea ferată e lăsată în paragină de 20 de ani cel puţin. Această decapitalizare şi demoralizare a domeniului se rezolvă doar capitalizând, cu bani. CFR Călători a fost preluat cu 1,3 miliarde datorii dintre care jumătate la furnizori privaţi şi au făcut eforturi să plătească salariul de la o lună la alta. Au avut luni în care în domeniul feroviar au întârziat salariile o săptămână – pentru mine asta e ceva îngrozitor să nu poată oamenii să îşi ia banii – s-au plătit în două tranşe. Totul este într-un megafaliment pe calea ferată şi statul, dacă vrea să facă ceva, trebuie să pună banii, astea au fost discuţiile mele repetate cu Florin Cîţu, care la un moment dat mi-a şi sugerat, ”Hai să o închidem!”. Adică să renunţăm la transportul ăsta public de călători pe calea ferată. Transportă 50 de milioane de călători CFR Călători. Ca să-l scoatem din starea în care este, se poate capitaliza”, a declarat Drulă.

El a precizat și de ce nu cumpără locomotive CFR Călători.

„Lumea întreabă de ce nu cumpără CFR Călători locomotive. E simplu, pentru că am preluat această companie cu 600 de milioane datorii la furnizori privaţi şi 600 de milioane la stat şi în propunerile mele de a aloca suficiente sume pentru compensaţie, de a depune, în sfârşit am reuşit cu enorme negocieri în spate şi presiuni să avem acel memorandum ca să depunem ajutorul de stat, nici pe acela nu îl voia, deşi toate ţările din Europa şi-au ajutat industriile feroviare, Germania recent a injectat 12,5 miliarde de euro”, a explicat ministrul demisionar al Transporturilor.

Foto: Cătălin Drulă (InquamPhotos / George Călin)

Publicitate electorală

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

63 comentarii

  1. Dacă investesc în trenuri, PNL şi PSD au mai puţin de furat. Nu contează, veţi vota din nou cu PSD şi PNL, vă place în sărăcie.

    • corect, bine zis

    • Uniunea Europeană nu vrea să renunțăm la calea ferată, este puțin poluant.
      Sunt necesari bani pentru cumpărarea rapidă a unor locomotive, vagoane noi și second hand, pentru dublarea, electrificarea, repararea grabnică a multor linii magistrale și de legătură.
      Se pot construi noi linii între Pitești și Râmnicu Vâlcea, Sighișoara și Târgu Mureș, Neamț și Harghita, Bacău și Târgu Secuiesc, București și Alexandria prin Mihailesti și Ghimpati, Iași și Botoșani via Harlau, Cluj Napoca și Zalău, Râmnicu Vâlcea și Târgu Jiu, Snagov și Ploiești, etc.
      România are destule trenuri particulare.

    • Ca și alte țări foarte dezvoltate se pot construi căi ferate de mare viteză între București și Chișinău, între Constanța și Oradea prin București, între Iași și Cluj, cu viteze de cel puțin 250 km/h.

    • Lumea e proastă de pute. Ceferiștii fură din tată în fiu de la șuruburi până la motorină, votează USL toată viața, și apoi dau vina pe UE pentru pensiile mici. Ăsta e nivelul- oligofreni.

    • De ce tot dați știri despre e pirații usr? Ne povestiți în fiecare zi ce ați fi făcut dacă erați la guvernare. NU MAI SUNTEȚI!!! Ați plecat de bunăvoie, ați distrus coaliția de dreapta ca să lăsați bolsevicii la putere. Ăștia sunteți voi, usr-ul. Degeaba postați pe aici, gradele nu va ajuta în niciun fel, ați jucat la ruleta smecherii și ați pierdut!

    • Băi gunoiule, m-am săturat de elucubrațiile tale până-n gât! Și scoate degetul ăla din nas, că nu-i frumos!

    • @Gogu, lasa tata ca asa vedem si noi cum sta penele capra. Hai, deschide larg ca intra balauru’ rosu! Popcorn pentru toata lumea!

  2. Noi nu vrem trenuri, vrem beculete in copaci si buget de impartit la rude!

    • Sa nu uităm si amantele, prietenii de beții si alți „specialiști”!

    • Romania nu mai exista, suntem pe nicaieri. Un loc plin de gunoaie umanoide.

  3. Pai nu inteleg: D-l Drula sustine ca statul trebuie sa injecteze bani intr-o gaura neagra cum e CFR calatori, dar d-l Nasui de la economie , in contextul nationalizatii combinatului de oteluri speciale de la Targoviste sustine ca USR-ul se opune ca statul sa mai bage bani in gauri negre care merg in continuu pe pierderi!
    Nu ar bine ca mai intai sa isi armonizeze opiniile si apoi sa ni le prezinte !

    • Prin urmare, maestre, sinteti de acord cu Citzul, trebuie sa inchidem CFR-ul, nu?

    • Asta nu cred ca o sa se intample vreodata la USR. Problema lor este ca au oameni foarte competenti (Drula, Ghinea) dar si unii guralivi si incompetenti (Nasui, Stelian Ion).
      Asa e pana la urma in toate partidele, dar macar in celelalate de la USL se cam stie si se recunoaste intern care e competent si care e doar gura de el.

    • problema e la tine. eu inteleg perfect. zice ca trebuie sa bagi bani dar simultan si sa faci ce trebuie ca sa nu mai fie o gaura neagra. dar e gaura neagra si pt timpii si calitatea trenurilor. iar astea se repara cu bani. asta e.

    • Pt amicu: eu cred in transportul feroviar, dar cred si ca trebuie sa fie eficient. Deci da eu, as scoate statul ce transportator feroviar principal, as pastra statul ca detinator al infrastructurii, as creste taxa pe poluarea auto si lasa operatori privati sa transporte calatori. Care sa plateasca taxa de infrastructura.
      Problema cu declaratiile lui Drula si Nasui este ca fiind contradictorii, e greu de crezut, ca in deciziile de a implica bugetul statului intr-o parte si in alta nu, nu sunt si interese personale. Pentru ca daca era vorba de principii era si uniformitate in ceea ce sustin. Ma fascineaz grija pentru salariile omanilor in declaratiile de aici, care in alta parte lipsea (de ex. la Metrorex)

    • @radu nasui e un economist excelent. Drula o fi bun drumar, dar vrea sa ia de la toti si sa investeasca intr-un sistem parazitar cum e CFR-ul. Dupa ce s-au furat miliarde de lei acolo, trebuie sa mai suportam alte miliarde ca sa il ‘caiptalizam’. Asta sa o faca din banii lui, daca vrea, nu din ai nostrii! Aici are dreptate Catu!

    • Nu va fi nici o nationalizare.

  4. Oamenii vor vota PNL si PSD pentru le place sa fie furati in liniste. Adica sa nu fie scandal, sa nu fie cearta la televizor, dar sa fie liniste.

    A furat, dar a si facut!

  5. Ce tampenie sa inchizi CFR , dar asa e cand isi baga nasul politic toti incompetentii.
    E usor sa distrugi , Petre Roman e campion la distrus fabrici.
    La ora asta CFR e un morman de fiare vechi in primul rand datorita lui Basescu care nu a facut nimic sa o modernizeze , toti stiu doar sa inchida si sa distruga , atat.

  6. UN OM si 1/2 din 10 , marja lu” Pieileanu…..

  7. Specific USR (si politicienilor in general) vin cu dezvaluiri bomba si acuzatii doar DUPA ce nu mai sunt ministri.

    Are omul asta vreo dovada ca Catzu ar fi zis asa ceva vreodata?

    • pai cum sa le zici cand esti ministru???? ca apare scandal, si nu vrei asa ceva. e logic ca se intampla multe cand esti ministru si le treci sub covor de dragul pacii. sau tu nu faci asa niciodata? inseamna ca nu ai niciun prieten. nu ar fi de mirare.

      aberatiile de la vaccinuri se vede ca nu sunt o intamplare la tine. nu gandesti deloc, ca nu ai cu ce. bravo, tot asa!!!

    • Politicienii mint. Mult. E in fisa postului.
      Daca nici pana acuma n-ai inteles asta, probabil esti irecuperabil.

      Stilul asta de credulitate aproape religioasa in ce zice unul sau altul pe care nici macar nu-i cunosti personal, refuzul de a gandi de unul singur, este intotdeauna semnul unei capacitati intelectuale scazute.

    • Ca sa fie clar (pentru restul, nu pentru andrei, ca lui ii este oricum totul clar prin definitie): eu nu zic ca sigur minte. Zic doar ca nu exista nici o dovada a unei asemenea discutii. Drula are tot interesul sa il denigreze pe Catzu.

      Pana cand Catzu nu recunoaste sau nu apare un martor sau o hartie care sa demonstreze ca ce zice Drula e adevarat eu unul prefer sa pun la indoiala afirmatiile, luand bineinteles in considerare si ca ar putea fi adevarat.

    • da, alte inventii. drula nu e dovedit ca mincinos, dar citu in schimb minte zilnic cum respira, dar a gasit el explicatii. si maxima maximelor: explici tu altora, de parca te si ia cineva in seama. cata aroganta. fa ma pasi.
      omul dovezilor, unde era. la el totul e pe dovezi. mai putin cu vaccinurile si cu covid. acolo scoti cifre din burta zilnic, desi alea oficiale zic altceva.

    • @AB „Politicienii mint. Mult. E in fisa postului.” – transparenta in luarea deciziilor politice si in cheltuirea banului public sunt niste concepte pe care creierul tau galben nu are cum sa le perceapa. Tu te simti mai in siguranta sa fii condus de „animale politice” a caror vorbe sa trebuiasca mereu sa le rumegi, ca sa incerci sa-ti dai seama ce plm o vrut de fapt sa zica sau ce se ascunde in spatele lor. Vremea ta a apus!

  8. Dacă s-ar desfiinta transportul pe calea ferata, ăstia ar vinde tot , trenuti, linia ferată , etc. și ar baga banii in buzunar

  9. Lasati-o că măcăne.Acum că ați ieșit de la guvernare Catu e Raul absolut.Voi ați fost perfecți la guvernare!

    • esti pro.st? catu a fost raul suprem si cat am fost la guvernare … din pricina lui am iesit, boa cu cap de bo.ur ce esti!

  10. Aecea sunt de acord cu Citu. Daca ceva manaca doar bani… sa plece. Total de acord. Oricum aproape nimeni nu foloseste CFR calatori.

    • in toata europa se folosesc cu succes trenurile!! stii de ce? pt ca sunt rapide si confortabile. cum sa ajunga si la noi asa, fara sa investesti, dupa ce atatia ani le-ai lasat in paragina?

    • Mergi cu trenul să vezi că e plin. Vorbești în necunoștință de cauză.

  11. Unii compară transportul public cu alte întreprinderi, uitând că în toată lumea civilizată trenul, tramvaiul, etc. sunt sprijinite de stat. Fabrica de oțel, ca și cea de acadele, au alt regim.
    Desigur, politicienii de vârf nu folosesc așa ceva, ei au limuzine la dispoziție. Prin comparație, regele Norvegiei circulă cu trenul, iar acum ceva ani parlamentul bulgar a vândut toate autoturismele, oprind doar 3-4 (presedintele, vicepresedintii si una de rezervă).

  12. Cat ai fost la ciolan ai tacut,te-au dat jos si incepi sa plangi dar defapt esti singurul vinovat fiindca ai acceptat asa ceva…totusi raul e facut si ai distrus peste jumatate din zidurile care mentineau pe linia de plutire CFR Calatori…nu v-ar mai rabda pamantul…va vindeti propria tara!

  13. optiune: cfr vinde toate trenurile catre privati, transfera si mare parte a angajatilor tot catrr privati, investeste toti banii in infrastructura si apoi inchiriaza infrastructura privatilor. win win win

  14. Tronson cu tronson, se inchiriaza pentru exploatare si antreprenorul vine cu trenurile lui. Asa s-a cucerit America, prin cai ferate private. Exploatate la pret corect nu la preturi derizorii. Are dreptate Catzu cand spune ca trebuie renuntat la transportul public pe calea ferata.

    • Si japonezii au contracarat ineficienta si coruptia cu privatizare. Facuta judicios. Nu trebuie sa inventam nimic. Doar sa fim atenti.

  15. Drulă părea om cultivat, cu bun simț și maniere. Vrea să arate că nu-i așa. Dacă-i place, să o facă, dar se compromite singur politic jucând cartea calomniei. Va avea parte de calomnie și nu-i va plăcea.

  16. După război mulți viteji se arată .De ce nu ne-ai spus atunci?

  17. Măi domnule ministru!
    Aș vrea să cred că ești un om priceput, integru, interesat. Dar când mi-aduc aminte de geograful pe care l-ai pus secretar de stat la transporturi îmi vine tare greu!

  18. Iesim curand in strada cu toata pandemia la vanatoare de porci mistreti uslisti,juram pe copiii nostrii ca chiar daca murim tot le spargem testele unor ticalosi mafioti uslisti sau chiar la mai multi miuisti ciumati si rahati jefuitori si tradatori de tara,juram ca aducem urgia si apocalipsa pt acesti derbedei spurcati

  19. Și dacă nu e liniște, nu se mai fura? De ce va dați cu capul de pereți ca nu mai sunteți la guvernare tocmai acum când s-a aprobat pnnr-ul? Cumva de grija noastră, a romanilor? Sau nu mai apucați și voi sa furați? V-ați ridicat nesatui de la masa, voi leii și ați lasat hienele în locul vostru. Atâta pro stie mai rar!

  20. A mai fost un alcoolic care spunea că nu avem nevoie de autostrăzi pentru că există avioane !.

  21. Distribuiti si viralizati masiv apelul facut de asociatiile coruptia ucide,funky citezens precum si a altor organizatii civice din toata tara care anunta reluarea protestelor impotriva mafiotilor si hotilor tarii care au pus mana pe putere in 89 doar ca sa jefuiasca,sa devalizeze si sa praduiasca tara salbatic in interesul gruparilor infractionale mafiote din politica si ale celor personale ale porcilor mistreti nesimtiti invatati sa huxureasca in lux si opulenta din bani publici de 30 de ani pe spatele contribuabililor si fraierilor din Romania,iesiti masiv in toata Romania

    • Categoric ca nu e cazul va oamenii sa doarma in ghete. Prea cred usl-istii ca stapanesc aceasta tara de blegi!

  22. Foarte bine a zis Catu!! Aia fura tot si au salarii imense. Plus nasii sunt deja o realitate!!! Sa o inchida si daca vrea cineva sa se dea cu trenul sa plateasca lllpret real nu 10 lei/100km!!!

  23. Pentru gunoaiele ctp-iste sunt acri strugurii, ei au intrat in politica pentru fotbal de fapt 😭

  24. Deci care va să zică….să dispară CFR….unde bai papitoilor din politica ați văzut voi….in ce stat?justiție coruptă …polica coruptă vina în măduva oaselor….partide de jepcari
    …..pai statul a distrus CFR….să nu-i uităm pe toți directorașii din CFR…care au jefuit cit au putut iar statul sa uitat luuuuung și frumos !cine vb citu??pai bai circare tu și șleahtă ta de oligofreni și parlament acum va pupați cu…ciuma roșie????am înțeles. E că pe vremuri la golden bliț?!!! La tv va înjurați și după mai furați și voi ce se mai poate din tara asta….dacă pleci din București la Cluj faci mai mult decât dacă pleci la Viena….asta da performanta! Apropo media orară este de….35km….o fi bine?!!!!

  25. În Romania Liberă a fost publicat articolul : Clienții PSD au ciuruit CFR . Ce știți despre Calea Ferată Rn . Vilcea – Vilcele ? Ceaușescu trebuia să aibă ZECE ZILE drept de recurs ! N-a fost bun de președinte dar , a fost patriot .

  26. Inca o revolutie,ultima solutie,iesiti fratilor toti romanii in strada,borfasii si mafiotii din politica nu sunt toata Romania,asociatiile civice printre care si coruptia ucide fac apel la ro.anii de buna credinta sa iasa masiv in strada in ciuda pandemiei in toata tara,murim in strada iar talharii neamului vor trebui sa plece,jos mafia comunistoido mafiota,jos USL,jos organizatiile mafiote de borfasi si infractori,foc sa arda din temelii sediile acestora

  27. Inca o revolutie,ultima solutie,iesiti fratilor toti romanii in strada,borfasii si mafiotii din politica nu sunt toata Romania,asociatiile civice printre care si coruptia ucide fac apel la romanii de buna credinta sa iasa masiv in strada in ciuda pandemiei in toata tara,murim in strada iar talharii neamului vor trebui sa plece,jos mafia comunistoido mafiota,jos USL,jos organizatiile mafiote de borfasi si infractori,foc sa arda din temelii sediile acestora

  28. Fratilor acesti mafioti USL ar fi in stare sa nereaduca in evul mediu ca sa ramanem in saracie,foame si deznadejde,fara autostrazi,scoli,spitale,fara identitate,stiu doar sa dezbine doar sa le fie lor bine,organizatiilor lor mafiote si atat,nu au nimic in comun cu agenda romanilor si nu au avut niciodata,scopul acestor mafioti e sa tina tara cat mai mult timp in subdezvoltate,teroare,frica,panica,haos,saracie si ticalosie pt prosperitatea si bunastarea hotilor si nu a cetatenilor care i-au votat si trimis in parlament sa le apere interesele si cauza

  29. Fratilor acesti mafioti USL ar fi in stare sa ne readuca in evul mediu ca sa ramanem in saracie,foame si deznadejde,fara autostrazi,scoli,spitale,fara identitate,stiu doar sa dezbine doar sa le fie lor bine,organizatiilor lor mafiote si atat,nu au nimic in comun cu agenda romanilor si nu au avut niciodata,scopul acestor mafioti e sa tina tara cat mai mult timp in subdezvoltate,teroare,frica,panica,haos,saracie si ticalosie pt prosperitatea si bunastarea hotilor si nu a cetatenilor care i-au votat si trimis in parlament sa le apere interesele si cauza

  30. Paradoxul prezentului la romani:sa fii sclavul mafiei USL într-o lume libera cu voia ta:asta e realitatea in care traim-jalnica si ticaloasa natie

  31. Trebuia sa ramaneti in guvern si sa il schimbati din interior, sa comunicati asa incat sa va inteleaga toti cetatenii , sa faceti compromisuri, nu glumite, in legislatura de fata pana se termina, apoi in cealalta, pana reuseati !
    Asta insa, e treaba de politician adevarat, decis, dar maleabil ori invers, asta e de cand lumea daca nu e autocratie si la noi nu e autocratie, e doar Catzu, dar nu sunteti aici dupa cum ati dovedit, ati clacat de prima data!
    Acum e FSN, ei sunt insistenti si isi urmaresc scopul. E adevarat ca PSD se afla pe minima rezistenta privind interesul public, doar vorbesc intr-una despre el si daca sunt crezuti inca o data bravo lor, au vorbit, nu au plecat ! Pana sunt in barca, premierul Catzu e foarte bun, dar ei sunt multi.
    Daca o tin cu SIIJ si nu recunosc tratatele UE ( TT i-ar putea ajuta pe furis cum sa faca pentru a nu se bloca in Decizia CCR, cum poate s-a blocat S.T.) nu rezista sau nici nu acced in final la guvernare, dar nu au interes sa piarda PNRR, ce altceva mai e de impartit ?
    Bun, asta e, trebuia sa stati acolo, sa il lasati pe S.T. pentru ca nu a rezolvat nimic, trebuie o piatra tare ( profesional si moral) sa stie cum sa treaca peste Constitutie folosind chiar prevederile Constitutiei, deocamdata U.E. nu forteaza nota ca parte contractanta.
    De vorbit, e tarziu, insa PSD poate promite orice , dar sa tina mai mult sa se rupa de UE si sa vrea sa imparta praful de pe toba acum si pe viitor.
    Atunci veti aparea din nou , sa zic asa!

  32. Pentru ce să tii in picioare din banii noștri o industrie falimentară?

    Daca era așa bună trebuia să reziste.

  33. Câți, vai lui, speranța noastră stă în faptul ca UE sprijină transportul feroviar, cred că ei nu vor fi de acord cu închiderea CFR, a mai fost un deștept după revoluție care a spus ca închide agricultura, cum oare, pune lanțul la capătul locului, am avut prosti și nici în viitor nu vom scăpa de ei, nu ne-ar deranja prezenta lor dacă nu ar avea putere de decizie, căci spre norocul lor prostia nu doare, în caz contrar ar umbla urlând.

  34. Viteza scăzută datorită liniei deficitare, orare nepotrivite, intârzieri, calitatea proastă a serviciilor, frigul, mirosul de wc, au scăzut mult intetesul călătorilor, fiind un factor de nerentabilitate.

  35. Din pacate se uita ca din transportul de persoane nu se câștigă. Ci din transport.
    Multumim însă dl. Basescu pt ca a rupt în două CFR-ul (marfa si calatori).
    Verificați dacă este așa si in alte tari.

  36. cu trei structuri paralele de control CFR nu o sa fie rentabil niciodată…..AFER , Revizorat de siguranta circulatiei si Administratie cu sefi de statie si sefi de regulator etc. ..Stiti ca un sef de gara primeste de la Cfr locuinta de servici , cota de curent, haine si bine inteles un salar bun pentru Romania si nu il gasesti nici macar sa iti semneze o adeverinta. Ce controleaza revizoratul de siguranta? ce nu lucreaza angajatii noaptea …de la ora 21 .00 si pina la 04.00 sunt sectii pe care nu circula nici un tren. Rusine pentru Basescu ca divizat in trei Cfr- -ul calatori .marfa .infrastructură. 3 sefii de gara dintr-un foc
    .la ce trafic era pe timpul lui Ceausescu era un singur sef de gara competent. Acum toti 3 nu fac cat unul bun..Sa se opreasca odata robinetul cu bani. pentru ce sa tot sponzorizam cfr sa zicem ca e bugetar ca sa traiasca sefii bine ? cu toate ca nu mai exixta circulate aproape de loc….ca fost Cfrist am plecat din sistem pentru ca am avut greata de atiti sefi care trebuie tinuti in spate .Jos cu TRÎNTORII

  37. Toată lumea constată cat mai filosofic și cu englezisme. Deșteaptă foc! Soluții și rezultate p_la!
    .

  38. La fel vor constata și despre Apaprod că nu e rentabilă , că trebuie „privatizată” adică va urma,cu siguranță,dezastrul…