G4Media.ro

Drulă: Flota TAROM va fi redusă în următorii ani. Zborurile charter pot…

Drulă: Flota TAROM va fi redusă în următorii ani. Zborurile charter pot fi o metodă bună de a face profit

Flota TAROM va fi redusă în următorii ani. În 2024, doar 17 aeronave vor mai purta însemnele companiei aeriane de stat, a declarat ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă, într-un interviu acordat Digi24. Pe de altă parte, zborurile charter ar putea fi o bună soluție pentru a face profit: numai într-o săptămână au fost 70 de zboruri către Egipt, a dezvăluit ministrul transporturilor.

„Pe partea de uniformizare a flotei vor rămâne cu ATR și Boeing. O să rămână undeva la 17 aeronave cu uniformizare, ceea ce reduce mult costurile. Asta a fost o mare problemă a TAROM: să opereze 3 tipuri de aeronave”, a arătat ministrul transporturilor în interviul pentru Digi24.

În prezent, TAROM are 29 de avioane, după ce în perioada 2017-2020 în flota sa au intrat mai multe aeronave Boeing și ATR, iar șefii transportatorului aerian nu au reușit deocamdată să scape de cele vechi. O parte dintre avioanele actuale vor fi vândute.

Șapte aeronave mici, folosite în cursele interne sau pe distanţe scurte, ar urma să fie predate celor de la ATR, cu care TAROM a semnat un contract pentru achiziția de aeronave noi.

OM a intrat într-un amplu proces de restructurare, care prevede pe lângă reducerea și uniformizarea flotei, și renunțarea la sute de angajați. O parte au plecat deja de bunăvoie, alții vor părăsi compania prin concedieri colective.

În prezent TAROM are undeva la 1.440 de salariați, însă ținta este ca operatorul aeriană să rămână doar 1000 de angajați.

Citește integral pe Digi24.ro

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

11 comentarii

  1. Întâi reduceți numărul de șefi și ,,neamuri” ale lor, băgători de seamă cu salarii uriașe și extrem de mulți.

  2. În situația în care s-ar dori cu adevărat eficientizarea Companiei Tarom, o direcție ar fi, dezvoltarea departamentului de Maintenance a aeronavelor, și alta ar fi înființarea unei flote de aeronave cargo. Pentru transportul cargo este o mare cerință pe piață.

  3. Decidentii DINAINTEA ministrului Drulă au plătit din banii contribuabililor de N ori mai mai mult decât merită acel PLAN DE RESTRUCTURARE AL TAROM si de consultanta …iar consultanți din multinationala de consultanta s-au îmbogățiți (discrimatoriu fata de ceilalți romani) constant din contracte pe banda rulanta din bani publici mult peste valoarea pe care o creează ei!

    @Cloudfare zicea alaltaieri ca o firma papă bani seriosi pentru audit la R.A.R unde se intamplau actele alea de coruptie!!! Acum vad ca este vorba despre aceeasi firma care papă bani si de la TAROM!

    Toată consultanta asta de MILIOANE DE EURO plătită din banii contribuabililor + salariile de MILIOANE de RON ale membrilor CA nu pot fi justificate!
    O analiză corecta a soluțiilor vândute de aceștia va arata că sunt de o banalitate crasa, încât un ministru le putea primi și la spart semințe în fata blocului cu un intelectual.

    „Solutia” salvarii TAROM (si aia una ne-optima,) ajunge sa coste ~$1.000.000 din banii „fraierilor” de contribuabili =
    ++N00.000 euro pe raportul/planul de restructurare plătiți consultantului extern (in loc de 30.000 EURO cat ar valora de fapt) + 15 membrii  CA care stau si invata studiul pe banii fraierilor x pe 8.000 RON salariu luna x 12 luni x 2 ani
    = 3.380.000 RON (500.000 + 2.880.000)

    Pentru ce mai sunt platiti managerii si membrii CA daca nu sunt in stare sa creioneze un plan de restructurare cel putin la nivelul celui mediocru contractat de la firma multinationala de consultanta externa?

    Faptul ca niște consultanți sunt sub un anume brand nu înseamnă ca rahatul de consultanta furnizata este mai mult decât mediocra. Ăștia din multinaționalele de consultanta au mâncat din bani publici (ilegal pentru ca romani mai competenti decât ei au fost discriminați) mult peste nivelul valorii furnizate.
    Planul ăla de restructurate TAROM nu merita mai mult de €30.000 de euro, tot ce s-a plătit in plus este furt din ban public.
    Astora li se ofera pe tava contracte anuale cu statul de zeci de milioane, banii care ajung in conturile personale ale unor mediocrii, bani din care reinvestesc in lobby prin asociații ale țării colonizatoare unde partenerul mâncător de bani publici este președinte și care se premiază între ei ca fiind cei mai inteligenți și cei mai performanți din Romania, impreuna cu trusturile de presa pe care le finanteaza, in funcție DE CE contracte din banii proștilor de contribuabili pasează între ei.
    Deci nu, brandul nu garantează calitatea.

    Raspunzatori de coruptia din tara sunt inclusiv consultantii externi si auditorii care au incasat bani buni pe audituri financiare si operationale in toate deceniile astea si au permis coruptiei sa infloreasca in tara!

    • interesant şi chiar adevărat. firmele de consultanța si prestațiile lor scumpe cu rezultate îndoielnice. experiență personală. cu Andersen devenita Accenture. patronul firmei „familiale”, peste 500 de angajați. avea oportunități de triplare a CA! pentru a se asigura că nu face vreo gafă procedurală şi având ideea si că va introduce firma pe o bursa secundară a platit consultanța AA cu bani buni. pentru 4 consultanți şi şeful lor, timp de 2 luni, a plătit 250 de mii de euro. ca şef de departament m-am întălnit de două ori cu echipa de şoc. costume scumpe, vocabular tehnico-comercial îngrijit. foarte multă formă fără un fond real, bazat pe realitatea companiei noastre. reutilizau fişiere power-point din alte intervenții, utilizau intensiv key-knowledge şi termeni la modă, ştiau cu ” precizie” bugetul necesar şi câți oameni ar avea nevoie departamentul nostru. aveau chiar şi acei oameni la nevoie şi când i-am întrebat dacă ştiu şi ce facem noi „mai exact” m-au privit de sus, superior. nu aveau nevoie să ne vadă ka lucru, ei au discutat in şedințe Caesar, cu generalii. la final am primit şi eu power-point care îmi recomanda paşii de aplicat intr-un limbaj de lemn absolut dezgustător. rezultatul? patronul a aplicat conştiincios sfaturile lor, a angajat încă 3 directori, unul chiar un fost consultant Arthur Andersen, urmați fireşte de mulțime de consultanți cu tarife de la 500 la 100 de euro pe zi. la sfârşitul anului fiscal, ratând 75% din oportunitați a trebuit sa dea afară un sfert din efectivul firmri, mulți tineri formați cu efort, şi au profitat să plece chiar profesionişti care nu mai suportau înghețarea salariilor pentru încă un an. cum eram românaş fără prea mult stress am reuşit să-l scot din pepeni gratuit pe patron, într-o şedința cu generalii lui, cu o glumiță de genul „putem eventual cere ajutorul dezinteresat şi eficient al celor de la Arthur… ” 🐀

  4. TAROM devine profitabila din 202X, DAR DOAR dupa ce mai primeste 180 MILIOANE DE EURO de la stat, bani care vor fi transferați, pe niveluri, in conturile unor indivizi, angajati, vanzatori de z si y, multinationale si firme de consultanta abonate la banii statului.

    Sincer, oricine poate sa zica: da-mi 180 mil EURO din banii contribuabililor si dupa ce cheltui 179 milioane, las 1 milion in cont si zic ca am profit din 2025.

    Link spre planul de restructurare platit cu sute de mii de euro: https://sgg.gov.ro/new/wp-content/uploads/2020/11/MEMO.pdf

    CORUPTIA, în toate formele ei, va continua atât timp cât nu se impun prin lege niste principii simple, corecte și de bun simt precum:

    1. 100% transparență a mișcării banilor
    DE LA bugetul de stat (alimentat din taxe și impozite, împrumuturi de tara și exploatarea resurselor naturale, etc.), pe toate nivelurile,
    PÂNĂ LA contul beneficiarului final persoana fizica, inclusiv persoanele ascunse în spatele firmelor abonate la contracte cu statul.
    Se taie pădurile tarii, se extrag gaze și petrol = banii ajung în salariile acelorași sclifosiți mediocrii, unii cu venituri de 7.000 de euro/net la aceste companii, si  in conturile baietilor si fetele care fac profit fiecare, 1 milion de euro anual in contracte cu statul, plătite din banii contribuabilor.

    2. suma maximă pe care o poate câștiga o persoană de la stat într-o viață (din redistribuirea în contul lui a contribuțiilor la bugetul de stat ale altor persoane), calculată în baza indicatorilor macro-economici și demografici, astfel încât și alti cetățeni să aibă dreptul la ce li se cuvine lor echitabil.

    DRULA, FA CEVA CORECT! CA DE MARIONETE SI PAPUSARI NE-AM SATURAT!

  5. Bine că s-a promovat faptul că TAROM operează curse charter, dacă tot a fost promovat ieri competitorul WizzAir. Un gest corect patriotic.

    Ce nu este corect nici patriotic este să se șteargă cu buretele hoțiile istorice din companiile MTI, iar auditurile (care ar trebui să facă lumină) să fie oferite în continuare pe tavă acelorași grupuri de interese care au lăsat corupția să înflorească în țara asta în timp ce ei încasau bani să implementeze standarde ca ea să fie eradicata!

    DESTEAPTA-TE ROMANE, CAT MAI DORMI???

  6. Bravo Drula, reducerea flotei pana la evaporare. Tare strategia.

  7. Pentru că toate persoanele, care au postat opinii la acest articol, fără să bată câmpii, îmi permit să le sugerez lecturarea Planului de convergență 2021 – 2024, și vor descoperi ce anume se va petrece, și anume nimic despre dezvoltare, numai reduceri, austeritate, și cică privatizări a se citi SPOLIERI.

  8. Dezvoltarea se face prin investitii. Pentru investitii iti trebuiesc bani.
    Daca tu arunci bani in vant sustinand tampenii nu o sa ai dezvoltare niciodata.

  9. Sper că Drula știe ce face la TAROM și nu dă cu barda în dreapta și în stânga necontrolat!

    • Din păcate, realitatea din cadrul Companiei Tarom, este una care se încadrează perfect în cutumele – distrugerii cu intenție a unei societăți comerciale. În așa zisul program de restructurare, nu este absolut nimic despre dezvoltare.