G4Media.ro

Cătălin Drulă: Guvernul Ciucă a adoptat astăzi un plan de acţiune pentru…

sursa foto: Inquam Photos/ Octav Ganea

Cătălin Drulă: Guvernul Ciucă a adoptat astăzi un plan de acţiune pentru infrastructură feroviară în care scrie negru pe alb cum va îngropa calea ferată în următorii ani

Fostul ministru al Transporturilor Cătălin Drulă afirmă, joi seară, că planul de acţiune pentru infrastructură feroviară adoptat de Guvern arată, negru pe alb, ”cum va îngropa calea ferată în următorii ani”, transmite News.ro.

”Guvernul Ciucă a adoptat astăzi un plan de acţiune pentru infrastructură feroviară în care scrie negru pe alb cum va îngropa calea ferată în următorii ani. Conform acestui document oficial, doar 6% (0,37 mld din 6,2 mld) din fondurile necesare în următorii 4 ani pentru reînnoirea căii ferate vor fi alocate! Reînnoirea este operaţiunea de înlocuire a cadrului piatră spartă – traverse – prinderi – şină + macazuri (aparate de cale) şi conform Strategiei feroviare a României pe 2021-2025 este cea mai importantă operaţiune pentru revitalizarea căii ferate”, a scris, joi seară, pe Facebook, Cătălin Drulă.

Fostul ministru afirmă că, în 2021, am investit un record de 200 de milioane de lei în reînnoiri.

”Adică mai mult decât în toată perioada 2017-2020 însumat. Asta înseamnă aproape 100km de cale ferată pe care viteza a fost adusă la standardul constructiv. Un astfel de exemplu, este Buzău-Făurei, 40 km pe care cu ~12 mil € în 6 luni a fost ridicată viteza de la 30km/h la 120km/h pe unul din fire. Ei bine, exact acest sector este prins pentru reînnoire cu o valoare mincinoasă în Planul de acţiune adoptat astăzi: 190 milioane euro. În condiţiile în care în 2021, am făcut jumătate din lucrare (un fir din două) cu 12 mil euro”, a mai scris Drulă.

Fostul ministru susţine că, în mod normal, în 2022, lucrarea ar trebui continuată şi finalizat şi firul II, dar în Planul adoptat astăzi această reînnoire este trecută cu termen „după 2027”.

”Am prins fonduri în PNRR pentru Reînnoire (spre exemplu, pe Bucureşti-Piteşti), dar proiectele bat pasul pe loc după ce-am plecat de la minister. Conform Strategiei pentru infrastructură feroviară, în 2021 ţinta era de 70km şi am depăşit-o: 100km după cum spuneam. Pentru 2022, ţinta este de 150km, dar pare cu noua conducere a ministerului, văzând documentele oficiale şi lipsa de acţiune, că e deja în pericol”, a mai scris Drulă.

Acesta mai arată că, pentru 2023, ţinta este de 250km, iar pentru 2024, de 375km, iar spre sfârşitul deceniului am ajunge la 700km/an.

”E nevoie de această creştere pentru a duce calea ferată într-o zonă de decenţă, dar noile intenţii strategice ale ministerului Transporturilor ne prăbuşesc speranţa. Oare dl. Grindeanu ştie că a iniţiat un document care prevede că doar 6% din fondurile necesare vor fi alocate?”, a mai scris Drulă.

Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, anunţă, joi, că a fost aprobat Programul Investiţional, care stabileşte priorităţile pentru dezvoltarea infrastructurii de transport, în valoare de 72,7 miliarde de euro. Programul prevede necesitatea realizării a 6.624.1 km de reţea rutieră şi realizarea a peste 3.000 de kilometri de cale ferată.

sursa foto: Inquam Photos/ Octav Ganea

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

62 comentarii

  1. Nu-i nimic, s-a alocat 1 mld pentru reinnoirea parcului auto BOR :)))

    • Chiar un miliard?! De la ministerul Transporturilor? Unde ați citit știrea aceasta?

    • Muamă cum se activeaza postacii psd cand apare cate o stire despre Drula sau Ciolos. Cred ca au un birou intreg unde stau la pândă 24/24 si cand apare cate o stire nouă, hop si Goe cu iubita Eugenia. Aveti stima mea fluturașilor, nu am vazut postaci mai dedicați !

    • Cine a zis ca de la ministerul transporturilor?!
      https://m.hotnews.ro/stire/25269763

    • @Constantin a zis cineva ceva de ministerul transporturilor?! E vorba de bugetul pe 2022, iar pentru BOR s-a alocat cu 20% mai mult, pana la 1 mld (sursa hotnews), ca doar aveau nevoie 🙂
      Eram doar rautacios cu alocarea pentru „reinnoirea parcului auto”, dar probabil nu departe de adevar 🙂

    • Mandră Corabia, Meşter Cârmaciul !

    • Citiți repede, ca ăștia șterg comentariile, asta în cazul în care nu le publica.
      Dacă pe drulă și în general pe useristi i-ar fi interesat CFR-ul și mai alest țara , nu s-ar fi aliat cu bolșevicii și cu putinistii sa dărâme guvernul din care făceau parte. Totul a fost o măgărie din partea lor, iar acum, când au pierdut caimacul, și-au dat seama ca au dat-o în bară. Acum latră și ei de pe margine, fiind băgați în seama doar de g IV.

    • Așa-i, Gogule! Drulă e dia.bolic. In acest moment (15:18) are 66.666 urmăritori pe Facebook! 🤣.

    • …Diabolic de fermi in principii. Serios acum, au ieșit de la guvernare pentru ca:
      • S-au opus PNDL “Anghel Saligny”. Programul parea o ho.tie din bani publici pentru ca nu existau criterii de evaluare si o monitorizare riguroasa a proiectelor;
      • Citu a exagerat cu “puterile” de SuperMan si a demis miniștrii peste noapte! Not fair play at all!

      Probabil impactul lor era mai mare dacă rămâneau la guvernare (chiar si in condiții precare) decât daca sunt in opoziție …dar asta este alta poveste.

  2. Dl exministru ne poate spune daca in mandatul sau scurt a schimbat macar o banca in gara de nord sau in alta gara din tara? a observat ca operatorii feroviari privati transporata calatorii cu trenuri de 40-50 de ani vechime? toti sunt mesteri la carcoteala de pe margine dar cand trec la aparat isi arata adevarata valoare: aproximativ zero.

    • Cred ca ar trebui sa il inrebi de de-astea pe omul vostru, Marian-Cristian Ungurean, numit sef de PSD.
      Dar na, nu te intereseaza de fapt sa vezi care-s problemele si cine le poate rezolva. Important e sa aruncati cu balega „pe online” in aia care nu va lasa sa furati si chiar fac treaba.

    • Poţi să stai liniştit, nu se mai întoarce Drulă. La Transporturi vor fi numai ticăloşi de acum încolo, din PSD/PNL, oameni pe placul tău.

    • @Mihai .. Ok trebuia sa cumpere TGV sa mearga cu 30km/h. Pai trenurile nu-s mare problema, infrastructura e cea mai problematica! Linia, piatra, traversa si alte elemente is invechite. Prima data faci linie si apoi aduci trenuri de viteza.

    • @Mihai: dar a dat din gura cu talent, iar cei mai slabuti la minte au mers pe fenta. Plus microfoanele alea din birou, asa cum l-a invatat taticul lui cu epoleti si ochi albastri!

    • @Mihai: in schimb a dat din gura cu talent, iar cei cu bostanelul mai lent au mers pe fenta. Plus mykrofoanele alea din birou, asa cum l-a invatat taticul lui cu eppoleti si ochi albastri!

    • Ba, ești prost? Nu ma pot abține sa te întreb.

    • Goe, scrii ca un balbait…
      hai, zi sa m.o.ara copchiii tai ca Drula are ochi albastri!

    • Doar hotilor le e frica de telefoane

    • Majoritatea USeRiștilor au ochi albaștrii odata ce sunt dirijați de tandemul Coldea-Kovesi via ambasada Americii. Despre ce vorbim!!!

    • Sa înțelegem Eugene ca tie iti plac baietii cu ochii albastrii de la est, aia care ne conduc de 31 de ani.

    • Mihai! DRULA a fost ministru ~ 10 luni.
      In timpul asta a asigurat finanțare prin PNRR pt:

      🚆🚋🚉🚃 Material rulant:
      ● 100 de vagoane modernizate;
      ● 30 de locomotive electrice modernizate;
      ● 12 trenuri de tip H-EMU (hidrogen) și stații de alimentare cu hidrogen aferente acestora;
      ● 20 trenuri de tip EMU;

      🛤 Cale ferată:
      • 311 km de cale ferată modernizată;
      • 311 km de cale ferată cu sistem ERTMS 2;
      • 110 km de cale ferată electrificată;
      • 2534 km de cale ferată pe care viteza comercială crește cu 15% prin lucrări de reînnoire;
      • 206 km de cale ferată cu sistem modern de centralizare.

    • Ba, Nene, ti-o spune un USR-ist, CFR-ist. A fost printre cei mai tari ministrii din 90′ incoace.

    • @ Mihai
      Zero barat? Da de ranga lui Drulă pe spatele lui marele,, jmecher “ Rădoi ,nu zici nimic? Ministrul schimbă bănci? Manole zis… Isărescu schimbă bănci.

  3. M-am uitat si eu acum, rapid, pe cele 296 de pagini ale “”Strategiei” de dezvoltare a infrastructurii feroviare 2021-2025”, inclusiv anexele.

    ▪️“Strategiei” ii lipsesc indicatorii de performanța si tințele (targeturile)! Acestea sunt elemente strategice cheie care trebuiau asociate fiecărui obiectiv general si fiecărui obiectiv specific din cele 11! Nu mai zic de indicatorii de risc si de inițiativele de risc strategic care “lipesc cu desăvârșire”!

    ▪️! Fără indicatori de performanța si target-uri CFR nu are nicio strategie! Are doar o poveste costisitoare care consuma timpul angajaților in mod haotic! Este o mare fușăreala si un livrabil incomplet pe care ministerul probabil a plătit multi bani publici consultantului extern. Sper ca a păstrat factura. Si da, este in ton general cu ce nereguli o fi găsit C. Drula la monitorizarea operationala.

    Dar cum sa înțeleagă ei relația cauza-efect între alocarea de fonduri strategice (Stratex) pt atingerea inițiativelor strategice si a obiectivelor CFR pe partea de reînnoire SI impactul direct pe indicatorul de creștere a vitezei pe calea ferată? Nope, prea greu pentru ei.

    Asta este realitatea. Ne mai surprinde ja.ful si in.competenta in co.lonia România?

    • @Diana.
      Scrii prea complicat pentru un matematician ca Grindeanu. Fi mai concisă: da șpaga… cât e?! Parandărătul. Asta-i ghidează pe politicieni. Numai dacă citește ce-ai scris tu și articolul lui Drulă, Grindeanu trebuie să dea din mâini și să se strâmbe de face febră musculară pentru tot anul 2022. Cred că e depășit total de domeniu. Că doar nu-i o integrală…

    • Grindeanu vad ca a făcut niște scoli ok la timp. Deci singur înțelege. Problema la el este ca este tras de sfori in stilul marioneta iar banii au fost alocați in alte direcții unde pot sifonați mai ușor de grupurile de interese.

    • Lotus Team: Inclusiv strategia & toate documentele sunt redactate in același stil. Asta este.
      Drulă abordează o tema tehnica si aduce argumente tehnice intr-un limbaj tehnic. Vroiai sa scrie doar insulte si metafore de poveste?
      Pentru audiența generala poate scrie doar concluziile intr-un limbaj mai simpluț. Un Facebook post cu 1 imagine + ideea principala.

    • Sa pui indicatori de performanta și target uri ar însemna să faci public criteriile de evaluare. De ce ai vrea transparența asta? Ce nu se măsoară nu poate fi folosit împotriva ta.
      Relația cauza-efect între alocarea de fonduri strategice, pai dacă nu ma înșel, asta înseamnă să explice si corelatiile dintre investițiile din strategie și impactul economic, un fel de ordinea în care ar trebui făcute pentru maximizarea creșterii economice. Bulversează alegătorul și dai muniție opoziției. Tot ce trebuie sa știe omul este ca ei sunt buni și fac ce trebuie iar gurile rele sunt invidioase.
      Oricum, e vina ta ca ai citit documentul, nu asa te informezi.

    • Este vorba de indicatorii de performanta aferenți celor 2 obiective generale si celor 11 obiective specifice!
      Este strategie de nivelul organizațional (Corporate level) unde trebuie sa existe transparenta!!!,
      mai ales ca este vorba de o companie publica.

      Nu este vorba despre indicatorii din scorecardurile personale / fisa de evaluare personale. Acolo ar trebui sa fie incluse criterii din Codul Administrativ, obiective de invățare si dezvoltare personale, obiective preluate din obiectivele decise la nivel departamental si de echipa, care sunt mult nuanțate fata de cele de la nivel organizațional! In fine, sigur nu au acei indicatori asociați obiectivelor nici pt uz intern, etc.

    • De ce ii scuzi, esti cumva consultantul lor? Eu citesc ce vreau. Toată strategia corecta si completa trebuie sa fie online, ca doar de-aia s-au cheltuit banii contribuabililor! sa se vadă ce se face cu ei! este companie publica, nu privată sa se fușăreasca ca “vai, concurența, etc!”
      Ministerul asta toaca miliarde de lei anual si nu (prea) se vede nimic!
      Dau joburi si numesc in CA-uri tot felul de panarame care nu fac nimic!
      Deci de ja.vrele astea hoa.te sa legi! nu de mine! care sunt peste nivelul lor educational in domeniul in care imi exprim acum opinia si am obtinut rezultate pt tara asta pro-bono mai mult decât au făcut ei in ani de zile plătiți nesimitit de la stat!
      La fel este si cu contractele cu consultanții care scriu povesti frumoase din care nu se executa mai nimic! Audituri măsluite, idem.

    • Nu ii scuz, eram pasiv-agresiv obosit și dezamăgit de ce fac ho(ții ăștia și de armata de troli de pe site. Comentariul de la final era o ironie, am citit atâtea commenturi de la oameni fără creier că posturile tale informate parcă nu se încadrează în peisaj dar apreciez efortul pe care îl depui și faptul ca sharuiesti.

    • Nu ii scuz, eram pasiv-agresiv și dezamăgit de ce fac prăduitorii ăștia și de armata de troli de pe site. Comentariul de la final era o ironie, am citit atâtea commenturi de la oameni fără creier că posturile tale informate parcă nu se încadrează în peisaj dar apreciez efortul pe care îl depui și faptul ca sharuiesti.

  4. Aţi votat PSD+PNL+AUR=64%, nu meritaţi voi căi ferate.

    • Ne umplea drutzulica de cai ferate! A ouat cateva margele si a cotcodacit de mama focului! Nici macar suficiente pentru un dil.do pe care sa i-l ofere gaunosului csollos!

    • Ba @Goe, chiar crezi că noi ăștia care citim aici suntem atât de pros.ti încât să nu ne dăm seama ca ești doar un PSD-ist inf.ect?

  5. Nici tu nu ai facut nimic, mai drutzulica! Ba v-ati mai si facut de ras cu covasnianu secretar de stat si cu vizante, care nu stie ce trebuie facut ca sa remediezi o avarie!

  6. cu unu ca grindeanu ce credeati ca se face?

    • Exact ce s-a facut si cu droola! Doi impostori!

    • Sunt convins că patrioții de la AUR au pe cineva super tare pregătit să fie ministrul transporturilor. La cum arată vor lua 51% și totul va fi minunat. Un adevărat rai. Vom călători pe săgeți de foc făcute de apostoli, iar duhul sfânt își va folosi puterea de a construi infrastructura in 6 zile. După care, in ziua a 7-a, se va odihni într-un „bemveu” ascultând manele creștine. Slava lui. Cui? Domnului! Hai ziceți cu toții: Amin, pentru fratele nostru duhul sfânt, sfânt , ânt, ânt…

    • Corecție: este înt nu ânt. Am fost luat de val…

  7. În anul 2021 , anul european al cailor ferate, singurul proiect de electrificare post-revolutionar (magistrala 704, între Vrancea și Galati) a avut progres zero. Zero. Cea mai mare parte a anului 2021, veriga lipsa din transportul feroviar de persoane, trenul metropolitan, nici nu a existat în preocupările Minisyerului Transporturilor. În PNRR, trenul metropolitan nu exista. Pe lista proiectelor de rezerva (Anexa 4) sunt doar 2 conexiuni feroviare cu aeroporturile (Timisoara si Brasov).

    • Un ministru bun trebuie sa fie in funcție cel puțin 1 mandat (4 ani) ca sa obțină rezultate vizibile. Alte condiții ar fi ca partidul lui sa formeze Guvernul si sa aiba si o majoritate in Parlament.

    • @Diana Aveți dreptate cu durata mandatului. Dar un ministru slab și neperformant se vede după câteva luni. În momentul în care gestionezi un portofoliu și ai unul dintre cele mai importante proiecte în execuție iar după 10 luni progresul lucrărilor este tot 80%, ca la preluarea mandatului, asta spune tot. Pentru ca în sectorul infrastructurii, măsura valorii o dau lucrările și finalizarea proiectelor, nu vorbele goale și desenele frumos colorate pe rețele sociale. Iar la realizări, toți miniștrii Transporturilor se afla în aceeași marja.

  8. Astia vor dezvolta transporturile? Ciuca generalu si Grindeanu matematicianu ?

  9. E un articol despre Drula deci nu se putea sa nu apara si Haterel I’m not your friend buddy.
    Pana acum are 5 din 16.
    Drula explica punctual si cu cifre ce s-a facut in mandatul lui si ce anume nu se mai face acum.
    1.Buzău-Făurei 40km
    2. Strategie si fonduri alocate pentru Bucuresti Pitesti din PNRR
    3. 100 km reabilitati fata de tinta de 70 initiala
    4. Investiti 200 mil in reabilitari,mai mult decat suma ultimilor 3 ani
    .
    Haterel : Incompetent! Impostor! Nu a facut nimic! Cifrele e irelevante!
    Ok there, little buddy. Nu lasa faptele sa iti strice narativa, fara obsesia asta cu ce ai mai ramane.

  10. Ciuca și grindeanu doi analfabeți funcționali coordonați de iohanis-minte putina! Cea mai mare tragedie pentru tara este acest mincinos iohanis impreuna cu echipa peneleprelor demolatoare, catu, rares bogdan, boc, gorghiu, turcan, flutur, care au dus tara sub papucul hotilor pesedisti și nu v-ați gândit măcar la viitorul copiilor voștri dacă de restul nu va interesează.

  11. Ciuca și grindeanu doi an#alf#abe#ți func#țio#nali coordonați de iohanis-minte putina! Cea mai mare tragedie pentru tara este acest min#cin#os iohanis impreuna cu echipa pen#ele#prel#or de#mola#toare, catu, rares bogdan, boc, gorghiu, turcan, flutur, care au dus tara sub papucul ho#ti#lor pesedisti și nu v-ați gândit măcar la viitorul copiilor voștri dacă de restul nu va interesează.

  12. Nu ma astept sa faca nimeni nimic, doar papagali.
    Romanica ramane o tara cu wc-uri in fundul curtii.
    Ne meritam soarta ca doar asta votam!
    Viteza mai mare au babele in genunchi in jurul bisericii!

    • In fundul curtii nu poti sa ai WC uri, asta ar insemna sa ai trasa reteaua de apa pana in fundul curtii, ceea ce nu cred ca e cazul

  13. Bravo Drula fără tine și Stelian la guvernare țara se mută in Rusia???!!!

  14. In cazul in care cineva din cei care proslavesc PNRR-ul , ar trebui sa recunoasca faptul ca mai mult de 90% din aceste fonduri vor lua drumul strainatatii . Planul NATIONALde RAPT si REGRES
    nu este decat o alta forma de a SPOLIA Romania , pusa in opera de noii ASASINI ECONOMICI .

    • Esti un bolsevic infect care toarna minciuni, asa cum au facut/fac si vor face bolsevicii.

    • @Apam, ai răbdare fix un an și atunci te vei convinge!

    • „90% din aceste fonduri vor lua drumul strainatatii .”
      Nea Caps Lock de data asta ai dreptate in sensul in care sunt sanse mari ca 90% din banii aia sa faca un jur imprejur si sa nu ajunga niciodata in Romania.
      Banii aia sunt greu de furat, e multa birocratie.
      Se vor multumi pesedacii cu avansul deja primit si au ocazia perfecta sa dea vina pe UE la urmatoarele alegeri si sa mai ia din bazinul hAUR.
      E si mult hau hau si know how la ciolaci, au expertiza in domeniul Grand Theft.

    • A310: dacă nu mai avem industrie si firme românești competitive, asta este!
      Se vor atribui contracte de miliarde de euro pentru construcția de autostrăzi si pt reînnoirea si mentenanța infrastructurii de transporturi, dar acele fonduri vor ajunge preponderent la firme străine. Si nu doar in domeniul transporturilor! Am descris mafi.ot in alte comentarii, la alte articole.

    • A310: dacă nu mai avem industrie si firme românești competitive, asta este!
      Se vor atribui contracte de miliarde de euro pentru construcția de autostrăzi si pt reînnoirea si mentenanța infrastructurii de transporturi, dar ele vor ajunge preponderent la firme străine. Si nu doar in domeniul transporturilor! Am descris sistemul mafi.ot in alte comentarii, la alte articole.

      P.S.: Ce procent din total valoare contracte pe autostrăzi / pe an (sau pe 4 ani, hai) câștiga UMB (firma românească)?
      De ce nu se investește mai mult in creșterea competitivității firmelor românești pentru a câștiga proiectele din țara lor, proiecte finanțate din banii romanilor si din fonduri europene pentru România? Apoi, gândite niște Private-Public-Partnerships (PPP) naționale.

      După ce ca România e săraca, acum si putinele contracte finanțate din taxele romanilor sau din bani luați pe datorie (deci care vor trebui plătiți de romani) se atribuie străinilor. Sigur, lipsesc firmele competitive, oneste si puternice cu capital românesc! Cate firme românești câștiga licitații in alte tari? Câte firme românești încasează bani din licitații in alte tari si ii aduc in România, chiar si 10% profit? Un nr.mic, aproape zero. O colo.nie!

  15. Ministrul 3D in acțiune

  16. Gargara, promisiuni, acuzații. MAFIE. Ăștia trebuie executați cu totii

  17. Gargara, promisiuni, acuzații. MAFIE. Ăștia trebuie executați cu totii

  18. Nu zic că e bine dar noi românii avem alte idei despre transport; preferam transportul individual.