G4Media.ro

Drulă: Premierul Ciucă ne anunță azi că se va încerca a cincea…

Sursa foto: Ilona Andrei / G4Media

Drulă: Premierul Ciucă ne anunță azi că se va încerca a cincea oară realizarea autostrăzii Ploiești-Brașov prin parteneriat public-privat! Ce blestem pe România să îi aibă pe Păcală și Tândală la cârma infrastructurii!

Liderul USR, Cătălin Drulă, susține, într-o postare pe Facebook, că varianta realizării autostrăzii Ploiești – Brașov în cadrul unui parteneriat public – privat nu este fezabilă, deoarece alte patru tentative similare au eșuat iar în prezent nu există încă un studiu, nici proiectarea nu este finalizată. ”În loc să se concentreze pe contractul de proiectare, să-l ducă la sfârșit în termenele semnate și să putem construi în sfârșit autostradă, Grindeanu și cu Ciucă blochează proiectul și anunță soluția magică… facem a 5-a oară PPP. Ce blestem pe România să îi aibă pe Păcală și Tândală la cârma infrastructurii!”, scrie Drulă pe Facebook.

Ce a declarat Nicolae Ciucă joi la Ploiești:

”Aceasta este o problemă cu care ne confruntăm cu toții, este o problemă care nu s-a rezolvat de 30 de ani. Eu cred că cei care au curajul să-și asume o decizie astfel încât ca această comunicație de la Comarnic la Brașov să fie asumată și pornită va fi o decizie (…) În momentul de față nu este prevăzută în master plan și nu este prevăzută în PNRR.

Ca atare, finanțarea pentru această comunicație nu poate să beneficieze de fonduri europene. Soluția pe care am discutat-o este cea a unui parteneriatul public-privat și ea trebuie asumată. Am avut în analiză trei opțiuni: fiecare dintre ele vizând fie folosirea împrumutului de la BERD, Banca Europeană de Investiții sau, așa cum spuneam, parteneriat public-privat.În momentul de față au fost toate aceste probleme care au venit în fiecare zi. (…)

Ea a fost discutată în coaliție, urmează să luăm o decizie pe acest subiect. Vă asigur de acest lucru”, a declarat prim-ministrul Nicolae Ciucă, joi, într-o conferință de presă.

Vezi video minutul 25

Redăm mai jos integral postarea lui Cătălin Drulă:

Definiția nebuniei: premierul Ciucă ne anunță azi că se va încerca a CINCEA OARĂ realizarea autostrăzii Ploiești-Brașov prin parteneriat public-privat!

Ultima încercare a făcut-o doamna Dăncilă prin ilustrul coordonator de mari proiecte Vâlcov. Cu rezultat previzibil: ZERO.
Înainte a mai încercat Ponta (2014). Mai înainte, PDL-PNL (2007-2008). Și mai înainte, tot PSD, Năstase (2004).

O serie complet previzibilă de eșecuri, pentru că se bazează pe o balivernă: că vine privatul face autostrada din banii lui și apoi și-i recuperează din taxa de autostradă. Ultima încercare serioasă (cea din 2014), a demonstrat cu consultanță financiară pe bune că această recuperare e în procent de 5-10%.

Restul de 90% trebuie să îi acopere statul. Care, de fiecare dată când se ajunge la asta, zice smiorc și anulează PPP-ul.

Problema cea mai mare este că nicio firmă din lumea asta nu îți poate da un preț corect pentru autostradă înainte să facă studiile și proiectarea. Același kilometru de autostradă poate costa 10 milioane de euro sau 100 de milioane de euro în funcție de natura terenului și de soluțiile constructive alese (viaduct, tunel, etc). Până nu ai un proiect definit, nu poți da clientului un preț.

De aceea, de 31 de ani încoace problema e aceeași, că nu avem un proiect tehnic făcut pentru autostrada asta. Abia în 2021, anul trecut, am semnat contractul pentru realizarea proiectării „la cheie”. Începuse bine.

De când am plecat nu s-a mai întâmplat nimic. În cadrul contractului nu s-a progresat nici măcar până la faza de alegere a unui traseu. Toate termenele sunt depășite.

În loc să se concentreze pe contractul de proiectare, să-l ducă la sfârșit în termenele semnate și să putem construi în sfârșit autostradă, Grindeanu și cu Ciucă blochează proiectul și anunță soluția magică… facem a 5-a oară PPP.

Ce blestem pe România să îi aibă pe Păcală și Tândală la cârma infrastructurii!

Ce ar fi de făcut? Vă scriu aici deși cu voi nu e nicio speranță, parcă orice proiect îl luați de-ai naibii să îl dați de gard.
Aveți un contract de proiectare de realizat, e semnat, aveți finanțare europeană pentru el. N-ați fost în stare nici măcar să finalizați faza de analiză de trasee!

Trageți de consultantul Consitrans (singura ofertă depusă, în mandatul predecesorului meu, am primit-o moștenire) să facă o treabă ca lumea. A venit cu o primă variantă de traseu “la mișto” total neserioasă, Dumnezeu știe de ce. Că nu vrea să realizeze contractul probabil.

Cu o variantă de tunel de 14km pe sub Prahova în zona Câmpina (o zonă în care autostrada se poate construi la zi) complet aberantă tehnic. Totul pentru a arunca prețurile în aer. Și ca Ciucă să declare acum: “Finanțarea pentru această comunicație nu poate să beneficieze de fonduri europene.”

O aberație. Autostrada este pe coridor TEN-T Comprehensive, normal că poate beneficia de fonduri europene. Ce n-au înțeles Păcală și Tândală este că în forma asta, cu niște lucrări faraonice absolut inutile, evident că proiectul a produs întrebări la consultantul Comisiei Europene.

Puneți-i pe Consitrans la treabă să vină cu un traseu rezonabil. Cum să coste Ploiești-Brașov 8 miliarde de euro o autostradă de 100km din care 40km sunt în relief ușor (Ploiești-Câmpina)? Când avem ofertă concretă de 3 mld euro (cu contracte semnate!) pentru A1 Sibiu-Pitești care are 120km dintre care 75km în relief foarte greu?

Cu un traseu ales rezonabil, cu tuneluri în zonele cele mai dificile la Sinaia, Bușteni, probabil că un preț actualizat de 3 miliarde de euro este rezonabil pentru această autostradă, în funcție de soluțiile tehnice alese.

Și bineînțeles că poate beneficia de finanțare europeană, și peste finanțare se pot pune și fonduri naționale și împrumuturi BEI/BERD. Dar prima condiție este să ai un proiect tehnic pe baza căruia să poți contracta lucrările la autostradă.
Cum puteți fi atât de incapabili și de anti-naționali să nu puteți duce un proiect esențial înainte?”

Publicitate electorală

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

50 comentarii

  1. Drulăăaa… oamenii nu vor sa fie stresați. Știi ca platesti ceva anual – daca e cazul, taxe, și-ti vezi de viața ta in timp ce ceilalți își vad de fișele posturilor lor. Ca de asta au un job: sa munceasca (nu sa cheltuiasca comisioane)

    NU vrem oameni/firme care sa câștige din comisioane fără munca eventual cu bonus prin fraudă – cu statul.

    Nimic nu se va schimba – compari o statiune de pe Valea Prahovei cu una din Austria și întelegi de ce…

    • Vai de creierii tăi de uselist pârlit. Vă meritați soarta sărăciilor!

    • Daca te uiti pe harta la Zell am See – pe cuvintul meu ca nu intelegi de ce a fost nevoie de acel tunel lung de 5km

    • SINGURUL PROIECT PENTRU romania EXECUTAT CU MAXIMA DETERMINARE, PRECIZIE SI UNIUNE ESTE „SCAPAM TOTI, RAMANEM CU TOT CE AM FURAT SI NE DAM LEGI SA NU MAI PUTEM FI PEDEPSITI”

  2. Ciuca e zero barat la gandirea economica. Stie sa asigure doar stabilitate cu calitatile fizice: mai mult lat decat lung adica merge tot timpul taraş in coalitie ca sa nu deranjeze mafia politica.

  3. Pacala si Tandala erau oameni cu obraz si, din ce-mi amintesc, nu prea furau …

  4. N-ati inteles un lucru fundamental : Politicienii sunt reflexia poporului. Inca astept politician care s-o spuna cu toata Media in fata.

  5. S-a tras plasa pe tambal la G4Media, pana maine nu mai aproba comentarii dar in schimb, lasa toti oligofrenii nestingheriti. Nici macar nu inteleg ce viseaza baietii astia … Ma chinui de 3 comentarii sa scriu ca USR n-are voie sa aiba pretentii dupa ce a abandonat … (cuvant care nu trece…)

    • Se numește opozitie pe fesbuk.
      Daca nu apare la Antena3 sau Digi sau Euronews – nu există. Eu nici n-am fb.
      Mie personal imi place de Radu Burnete de la Concordia mai mult decat de Drula.

  6. **O p a ! NU POT SA SCRIU O P A !! :O :)))

  7. NU POT SA CRED !! :))

  8. Fac ăştia autostradă, când or paşte caprele negre pe Dealul Arsenalului. Adică pe gazonul Parlamentului. Casa Poporului…prost.

  9. Big Brother a intrat in ele ! Atentie, se umbla sub capota cu site-ul in a 5-a !!

  10. Cand se fura de la toti, doar cei mai amarati simt … Romanul mai intai are nevoie de 10 000 de ore la psihoterapie si pe urma intelege si el unde ii e locul.

  11. E pro-usr, e ok.
    Ai remarcat in presa ce mult se pune accent pe PSD si compensare facturi energie?
    Psd cel mare si plin de bani si sclipici la teve

  12. Site-ul asta pare hostat pe-un Pentium 2.

  13. Adevarul crud : PSD e cel mai bun partid din Romania la ora actuala. :)) Mortii cu mortii, viii cu viii. USR nu face nimic, ca nu poate. Asa a hotarat Ombladon.

  14. Baiatul care aproba comentarii are si-un alt site deschis in paralel …

  15. Ce solutie dezavantajoasa! Ca si construirea in zeci de ani a autostrazilor la preturi de 10 ori mai mari decat in alte tari. Solutia simpla este ca statul sa construiasca autostrazile, folosind pentru aceasta companii de stat, fara SF-uri care sa se repete din N in N ani, fara licitatii contestate alti N ani, cu termene stricte si cu raspundere, cu mai multe fronturi de lucru pentru eficienta/viteza, cu exproprieri facute la timp, cu un management de proiect eficient, fara bete in roate de la ong-urile de mediu, cu respectarea calitatii in constructii etc etc.

    • Pai au facut: podul peste Dunare de la Fetesti si cel de la Giurgeni si le-au pus cu taxa.
      Mai fac unul si la Braila – tot cu taxa.
      Dupa cum vezi scopul lor e sa incaseze taxe peste taxe peste accize

  16. Opa … Pica comentariile aprobate anacronic … (la data aprobarii ci nu la data publicarii)

    Orwellian, indeed.

  17. V-am stresat atat de tare incat v-ati pus pe treaba … Macar sa nu mai vad scrise toate abjectiile pe acest site …

    (desi, cel mai elegant era sa cereti confirmare pt. nickname prin email, cum au toti oamenii normali la cap de cand au astfel de sectii..)

  18. V-am stresat atat de tare incat v-ati pus pe treaba … Macar sa nu mai vad scrise toate abjectiile pe acest site …

    (desi, cel mai elegant era sa cereti confirmare pt. nickname prin email, cum au toti oamenii normali la cap de cand au astfel de sectii.. si va zic asta de minim 2 ani… )

  19. …….”se va incerca”?????? Cu alte cuvinte am incercat , dar nu se poate😩Vai de capul nostru😱

  20. Poporul vrea PSDNL și toată suferința ce rezultă din asta. De ce? Fiindcă poporul nu e întreg la cap.

    • Tu ești ?

    • Este putin exagerat termenul neintreg la cap. Este doar profund needucat. Lipsa culturii isi spune cuvantul. Dupa ce vor merge la scoala si vor invata sa distinga intre hoti si onesti, atunci vom avea sansa sa stim sa promovam valori in fruntea statului. Pana atunci stam cu hotii si schimbam „constitutional” legile astfel incat hotii sa scape.

  21. Se rezolva problema lasand-o sa moara, metoda patentata de PSD.
    Asteptam valul 6 de specialisti PSD ca sa avem aceasi discutie.

  22. Doar comisioanele din consultata vor reusi specialistii astea sa le duca la bun sfarsit si la proiectul asta.

  23. De 30 de ani este acest blestem, nu reuseste nimeni sa-l rupa. Aceleasi fosile obosite, doar numele ministrului se schimba. De parca ei nu circula pe aceleasi drumuri si nu s-ar bucura de impactul economic pe care l-ar aduce imbunatatirea infrastructurii rutiere.

    • Circulă pe același drum, dar cu antemergator cu girofar ! Şi pe contrasens dacă sunt mulți p.le.b.ei, ca Bode.

  24. A fugit usereul de la guvernare si a ajuns la 9% scriind pe FB. Eu nici nu am FB. Mai vedem in 2024.
    Văd că dacă scrii urat pe FB apari si la stirile TV! 😂
    Succes.

  25. Cum „ce blestem”? Blestemul cauzat de USR de cand l-au refuzat pe Orban ca premier!

  26. Previzibil rezultatul. Acoperire cu încercări.

  27. Dupa cum ar spune orbul:
    – Nu vad ce ar putea merge prost!

  28. Eu zic sa-l înviați pe Ceaușescu s-o facă el. Ar fi mai simplu așa.

  29. Baiul este că alternativa la Păcală și Tândală e , Tanda și Manda.

  30. Asta e definitia nebuniei in viziunea lui Einstein. Ce stia ala in comparatie cu inteligentii nostri? Parteneriatul public-privat a fost mereu solutia cand niste unii au vrut sa nu se intample nimic, eternul o sa facem, o sa dregem, dar nu acum, mereu intr-un viitor alternativ la care nu ajungem niciodata.
    Tot mai multi economisti spun ca guvernarea Iohannis-Ciuca-Ciolacu ar fi cea mai proasta din toate timpurile. Nu sunt de acord. Asta a fost nivelul prin PSD si PNL mereu, doar ca acum au terminat ce era de furat.
    Abia e inceput de criza, probabil cea mai mare din ultimul secol, suntem prea saraci din punct de vedere educational si financiar sa ne mai permitem o pesedea si un peneleu.
    Iar 2024 este prea departe. Cand se stinge lumina ne vor transmite toate cele bune de pe vreo plaja din Costa Rica, Madagascar sau alte taramuri indepartate cu care nu avem acord de extradare.

  31. Ati ajuns sa credeti in blesteme, nu aveti curaj sa vedeti ca suntem sabotati sistematic !

  32. Extraordinar! La Guvernul Romaniei s-au intalnit tantalaul (OUG13) si gogomanul (dl. general care a spus ca nu va face niciodata politica) sa scoata din nou in evidenta incompetenta Statului in a construi acest petec de autostrada de la Rasnov la Comarnic.

    Dragilor, nu va mai obositi! Imediat apar pe piata dronele pentru transportul oamenilor si totul va fi mai simplu. Intre timp tantalaul si gogomanul sa-si vada de treburile lor: OUG13 sa mai scoata o carte cu exercitii si probleme de matematica, iar dl. general sa-si mai dea o pensie de serviciu, nu speciala.

    Hai sa traim bine cu totii!

  33. Strula sa deschizi pliscul murdar se rahat cind ai sa ți-l cureți și ai ceva de spus.