G4Media.ro

Drulă, replică pentru Cîțu: Varianta de rectificare vine din teama că nu…

Sursa foto: Cătălin Drulă / Facebook

Drulă, replică pentru Cîțu: Varianta de rectificare vine din teama că nu am cheltui acești bani? Sau tocmai, că i-am cheltui? Cum arată execuția bugetară la Transporturi

Cătălin Drulă, ministrul Transporturilor, a prezentat joi execuția bugetară și a spus că are nevoie de alocări suplimentare la rectificare, în caz contrar putându-se ajunge la poprire pe conturile CNAIR, blocarea programelor de întreținere, blocarea proiectului Lugoj-Deva lot 2 sau incapacitate de plată în sistemul feroviar, riscuri la plata salariilor.
El i-a răspuns astfel premierului Florin Cîțu, care spusese tot joi că la rectificare bugetul Transporturilor ar trebui tăiat, nu suplimentat, invocând o presupusă neexecutare a programului de investiții.
Astfel, Drulă arată într-o postare pe Facebook că la componenta fonduri naționale, execuția este de peste 90%, față de 70% anul trecut, iar în privința fondurilor europene, execuția e mai mare cu 21,5% față de 2020.
”Avem recorduri istorice la Transporturi și pe fonduri europene, și pe naționale. Până la urmă, varianta de rectificare, sub solicitarea Ministerului Transporturilor, vine din teama că nu am cheltui acești bani? Sau tocmai, că i-am cheltui? Eu garantez că vom cheltui banii solicitați”, a scris Drulă.
Postarea integrală a ministrului Cătălin Drulă:
DESPRE RECTIFICARE ȘI BUGETUL TRANSPORTURILOR, PE CIFRE
Execuția bugetară:
1) Componenta fonduri europene: +21,5% față de 2020 la 7 luni. Ne menținem ținta de a absorbi toate cele 8 mld. lei alocate.
2) Componenta fonduri naționale: peste 90% execuție – față de 70% în 2020 (3 mld lei față de 2,45 mld lei).
❗ Problema execuției:
⚫ Avem recorduri istorice la Transporturi și pe fonduri europene, și pe naționale.
⚫ Până la urmă, varianta de rectificare, sub solicitarea Ministerului Transporturilor, vine din teama că nu am cheltui acești bani? Sau tocmai, că i-am cheltui?
⚫ Eu garantez că vom cheltui banii solicitați.
⚫ Și asta pentru că vreau să facem Transporturile din România mai moderne, mai eficiente și să le scoatem din starea de subfinanțare. Pentru asta lupt zi de zi.
❗ Alocarea bugetară din bugetul de stat pe 2021:
⚫ Pe fonduri europene: 8 mld lei – creștere de la 6,2 mld lei în 2020; o alocare suficientă și o vom folosi.
⚫ Pe fonduri naționale: 6,3 mld lei – SCĂDERE DE 10% de la 7,1 mld lei în 2020 – INSUFICIENT; ar trebui MAI MULTE fonduri ca în 2020, în condițiile în care datoriile făcute în 2020 au fost rostogolite în 2021, avem plăți one-time din trecut (sentințe judecătorești) și efectul pandemiei asupra veniturilor în Transporturi a continuat.
⚫ Am discutat cu premierul la alcătuirea bugetului în februarie că vom compensa deficitul pe fonduri naționale la prima rectificare; am reluat această discuția de atunci în cadrul mai multor întâlniri.
❗ Context economic:
⚫ Companiile din domeniul feroviar și de metrou au fost preluate cu mari pierderi și datorii la sfârșitul anului 2020.
⚫ Spre ex., CFR Călători înregistra 490 mil. lei datorii și 460 mil lei eșalonări ale datoriilor la bugetul de stat și la bănci comerciale, Metrorex înregistra datorii de 370 mil lei la sfârșitul lui 2020 ș.a.m.d.
⚫ Am depus mari eforturi și de la minister și cu conducerile companiilor pentru reducerea cheltuielilor și creșterea veniturilor și am reușit să echilibrăm situația, dar este nevoie de o injecție de capital în contul datoriilor istorice.
❗ Sistemul feroviar:
⚫ A fost subfinanțat și decapitalizat zeci de ani.
⚫ În 2020 și 2021 a primit lovitura suplimentară a pandemiei cu pierderile de venituri aferente.
⚫ Orice proces de reformă și restructurare, fără o capitalizare corespunzătoare, rămâne doar o dorință.
⚫ Are nevoie de capitalizare – investiții în echipamente, linii, trenuri și modernizare de procese + stingerea datoriilor istorice.
⚫ Am început acest proces, dar el nu poate funcționa fără finanțare.
❗ Sumele solicitate la rectificarea bugetară acoperă, printre altele:
⚫ Creșterea alocărilor pentru întreținerea infrastructurii rutiere și feroviare. Am făcut record de absorbție anul acesta și pe întreținere.
➡️ Consecința eventualei nealocări: frânarea programului de asfaltări, marcaje, reparații ale drumurilor, precum și a celor de înlocuire la rând (reînnoire) la calea ferată.
⚫ Plata reducerilor legale la transportul cu trenul și metrou pentru elevi, pensionari, veterani. Suma alocată la începutul anului de 350 de mil de lei este insuficientă. În 2019 s-au plătit 685 mil lei, iar în 2020 s-au plătit 450 mil lei (an de pandemie cu lockdown).
➡️ Consecința eventualei nealocări: pagubă de sute de milioane în bugetul CFR Călători și al celorlalți operatori privați, care au acordat conform legii aceste reduceri. Poate duce inclusiv la intrarea în incapacitate de plată.
⚫ Plata sentințelor judecătorești pentru proiecte de acum 5-10 ani, titluri defintive, executorii (“claim-uri”).
➡️ Consecința eventualei nealocări: poprire pe conturile CNAIR, blocarea programelor de întreținere, blocarea proiectului Lugoj-Deva lot 2 (sector Margina-Holdea/Coșevița, tunelurile “urșilor”).
⚫ Plata ajutoarelor de stat “COVID” cu aprobarea Comisiei Europene pentru pierderile de venituri ale companiilor de transport cauzate de pandemie (astfel de ajutoare a fost acordate în celelalte state membre pentru a compensa pierderile).
➡️ Consecința eventualei nealocări: incapacitate de plată în sistemul feroviar, riscuri la plata salariilor, neplata furnizorilor etc.
Am încredere că vom găsi o variantă de rectificare prin care să putem continua reforma și investițiile în Transporturile din România, obiectiv prioritar în programul de guvernare.
Sursa foto: Cătălin Drulă / Facebook

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

72 comentarii

  1. Cîțu are boală pe Drulă pentru că acesta l-a făcut Zombie și a auzit o țară întreagă, asta-i buba!

    • Ministerul transporturilor are nevoie de mulți bani pentru proiecte de infrastructură:
      Drumuri, autostrăzi, aeroporturi, porturi, reparații, modernizare căi ferate, plus căi ferate noi între Pitești și Râmnicu Vâlcea, București și Alexandria, Iași și Botoșani, Bacău și Comanesti, Târgoviște și Sinaia, Târgu Mureș și Sighișoara, etc.

    • LA J.O., Ungaria are deocamdată 5 medalii de aur, 7 de argint, 3 de bronz, iar guvernul se preocupă nu de sport şi tineret, ci de miniştrii USR PLUS!

    • Olimpiada arde si guvernantilor le arde de autostrazi, cai ferate, spitale… ce prosti, domnule! Sa ia lectii de la dna Firea, sa aduca lumea pe stadion sa aplaude campionii… 🙂

    • Mai bine sa ii dea o replica proporțională lui Drulă, sa încheie capitolul, si sa înceapă sa guverneze si ei mai cu talent, mai eficient, mai in interesul cetățeanului de rând!

      Drula a ieșit prompt cu un raport-sinteza foarte bine structurat! Bravo! Sper sa ii dea Citu si banii de care are nevoie pentru proiectele de infrastructura planificate, atât timp cât nu se vor duce pe cheltuieli salariale inutile si contracte de consultanta inutile!!

    • @Diana, tu cunosti modelul documentului numit Executie bugetara de pe Site-ul Ministerului de finante, document in care MF expune detaliat Categoriile de Venituri si Cheltuieli lunare, Trimestriale, Semestriale, Anuale?!
      Ce-a prezentat Drula e o povestioara simplificata despre cheltuieli cu INVESTITIILE la MT si eu NU stiu de exemplu: CATI BANI au fost alocati in TOTAL in Semestrul I la MT si CATI BANI a CHELTUIT in TOTAL Drula dupa 6 Luni?!
      Si mai ales NU stiu ce CATEGORII de Cheltuieli a avut si CAT au COSTAT fiecare?
      Ce ai zice daca am auzi ca la fiecare Minsiter Cheltuielile de PERSONAL sunt 85% din TOTAL Cheltuieli?!
      De ce NU prezinta nici un Minsitru o Executie bugetara clara si cu CIFRE usor de inteles, cum gasim la firmele private?!
      Pe ce se duc Miliardele alocate de la Buget la fiecare Minister, asta TREBUIE sa prezinte fiecare Minsitru!
      La o firma privata, cu o asemenea Executie bugetara ca a lui Drula, daca as fi mers in fata Directorului general m-ar fi concediat!
      Clar, cu CIFRE clare, in Conferinta de presa cu jurnalistii, a-propos, cate Conferinte de presa a tinut Drula?!
      Nici una!
      La un manager de la care avem mari asteptari, e GRAV!

    • Drula spune fix ce-i baga Contabilul Chef sub nas,
      nu e evident?
      Daca vrea, poate sa-i delege si dreptul de semnatura pe bugete. De ce trebuie sa stie un Ministru sa numere banii daca el a fost numit doar sa-i aloce? În schimb Cîțu – face spectacol din asta… cand ar putea cere de la ANAF raportul facut de software.

    • Dna Lili: http://mt.ro/web14/informatii-de-interes-public/buget/237-buget-exercitiu-bugetar-situatia-platilor

      Ministrul Drulă si-a susținut punctul de vedere intr-un mod mai puțin ultra tehnic-financiar, dar accesibil audienței generale (omului de rând).
      A explicat exact ce trebuia explicat CU PRIORITATE!
      Degeaba posta niște date financiare pentru ca omul de rând nu înțelegea nimic!

      Situațiile finaciare sunt responsabilitatea Direcției Management Financiar din MTI.
      Tot ei trebuie sa creeze o sinteza cu interpretarea acelor date, eventual cu ajutorul Direcției Guvernanta Corporativa si Direcției Comunicare si Dialog Social.

    • Cîțule ai grija ca te prinde Drula și-ti dă două la toba urechiitl de zombie de nu mai stii de tine. Ce te mai mândreai tu cu Drula daca era de la PNL, dar ghinion, e de la usr si e ‘caine’ ca nu vrea sa facă șmecherii cu susținătorii tăi din PNL.

    • @Dragos: Pentru ca Drula nu e contabil(adica manager financiar), Drula e manager GENERAL la Ministerul Transporturilor!
      RESPONSABILITATILE lui sunt inclusiv MODUL de CHELTUIRE a BANILOR, dar mult mai multe: Strategii de DEZVOLTARE, Planuri de reducere a Cheltuielilor, Planuri de REORGANIZARE si RESTRUCTURARE a Companiiilor….
      Contabilul spune CIFRELE pe Categoriile de Cheltuieli, dar Managerul Drula foloseste CIFRELE si tendintele Cifrelor pentru URMARIREA si IMBUNATATIREA Performantelor Companiilor si in general a activiitatii la MT!

    • Postați azi si comentariul de la ~ 9:30 pentru @lili?

    • Si eu visez ca sunt Superman dar tot aici ma trezesc dimineata.
      Dupa ce ma mut din romania asta sigur nu voi mai avea #nimic de comentat.
      Ministrul numit politic nu e in mod obligatoriu manager.
      Exista in lege o altfel de denumire pentru ministrii comoetenti. UE probabil ne-a impus sa avem si altfel de ministri… dar ei nu au fost numiti in functii.
      Dau o bere celui care gaseste in lege cum ii cheama pe acei ministri specialisti.
      Drula e doar un om bine intentionat.

    • Noi avem doar ministri generalisti.
      Am gasit:
      Un ministre délégué est un ministre dans un gouvernement en charge souvent d’un domaine ou d’un dossier précis au sein d’un ministère

    • @Cloudfare, a fost o zi lungă?
      Uite aici
      LEGE nr. 90 din 26 martie 2001 privind organizarea și funcționarea Guvernului României și a ministerelor

      „Primul-ministru poate solicita Parlamentului ca unii dintre miniștri să aibă și calitatea de ministru de stat pentru coordonarea activității unor ministere. ”
      Deci… exista ceva mai tare decat un Ministru cu M mare.. dar nu e pentru noi, ne descurcam și asa, cu ce avem, best effort

      De ce nu putem plati pentru Calitate?

    • @Dragoș: O soluție ar fi sa-i demita pe cei 50% care freacă menta sau sunt ineficienți si in locul lor sa angajeze doar 20%. Dar doar top profesionisti, cu salarii duble, competitive si comparabile cu cele din privat.

      Fără o astfel de măsura inițială, nu vor atrage angajați de calitate, nu se va implementa nicio reforma in sectorul public (pentru ca n-ai cu cine) si nici nu putem vorbi de eficientizarea companiilor de stat!

    • Dna Lili, ma repet:
      Raportările din categoria “Execuție Bugetară” sunt responsabilitatea Direcției Management Financiar din MTI!
      Ei trebuie sa creeze o sinteza cu interpretarea acelor date si indicatori financiari!
      Tot ei trebuie sa redacteze un comunicat pe întelesul publicului larg, cu ajutorul Direcției Guvernanta Corporativa si Direcției Comunicare si Dialog Social.
      Drulă trebuie doar sa preia informația prelucrata si structurata si sa o comunice; eventual sa o upgradeze, dacă considera necesar.

    • @Diana RD: Executia bugetara la Miniisterul Transporturilor e RESPONSABILITATEA Minsitrului Drula.
      Punct.
      Oricat o sucesti si o invartesti, RESPONSABILITATEA e la Drula, ce naiba e atat de complicat?!

    • A raspuns domnul Drula pe langa subiect. Executia bugetara nu este ce a facut el fata de anul trecut ci despre cat a cheltuit din cat a primit. Sigur ca cifrele arata altfel… dar cand nu ai ce spune …. coafezi cumvrei….🤣

    • Pai daca Drula a executat 90% in primele 6 luni, perioada care include familiarizarea si incalzirea cu ministerul, clar poate executa 110% in semestrul 2.
      Citu dezamageste pe zi ce trece, dar ma conoslez ca nu guverneaza psd, dezastrul absolut.

  2. Ceva nu se leaga aici. Nu tin nici cu unul nici cu altul. Dar evitati sa credeti politicieni care vorbesc in procente. De ce nu raspunde concret la provocarea lui Catu. Sa arate clar ca nu are 20 miliarde necheltuite, nu sa dea procente fata de anul trecut. Sa arate am cheltuit x miliarde la autostrazi, y la calea ferata, z la tarom, w la podul de la Braila dintr-un total de nu stiu cat. Sume reale, nu procente.

    • Sunt de acord!
      Si eu ma asteptam la o expunere clara, ceva de genul:
      Anul 2021, pe primele 6 Luni:
      – Cati lei au fost alocati in total la Minsiter pe primele 6 luni, CATI lei pentru INVESTITII.
      – Cati lei au cheltuit in total in primele 6 luni, CATI lei pentru INVESTITII.
      – Pe CE au cheltuit banii: Chelltuieli cu PERSONALUL + care sunt acele PROIECTE Prevazute la care s-au angajat si pentru care au CERUT Bani in Buget, respectiv care sunt acele PROIECTE REALIZATE si cati BANI(respectiv PROCENTE!) au „inghitit” in primele 6 luni!!
      ADICA: CE au FACUT cu acei BANI, asta vrem sa stim la fiecare Minister!!

      Ce spune Drula e bilant contabil, NU asta intereseaza Romanii, asta e pentru ei, politicienii cu functii manageriale cand socotesc BANII publici, CIFRE MACRO la evaluarea Bugetului, as spune, pentru Minsitrul de finante si Premier!
      Dar pentru Romani conteaza CIFRE concrete, proiecte concrete, sa inteleaga oamenii ca la Transporturi Drula face Autostrada cutare in care a bagat X bani, face reabilitare la calea ferata Bucuretsi-Timisoara, are planificati 200 km si a facut 25 de km, etc….
      Ce INVESTITII ai facut, Drula, spune CONCRET ca din Cifrele si procentele tale compaartiv cu Anul 2020 nu intelegem mare lucru!

    • Problema e că primul ministru pune niște standarde mult mai înalte pentru miniștrii usrplus decât pentru ceilalți, ca și cum ar vrea să le caute motiv de demitere.
      Comparația cu alți ani arată, dacă mai era nevoie că e cel mai bun ministru al transporturilor ever. Dar neh, nu-i destul de bun pentru Cațu, trebuie demis.

    • Sa nu uitam ca banii de la investitii pot fi alocati din greseala si pe protocol.
      Cand bugetul are prea multe zerouri greseala umana e posibila, e doar un zer0 in plus.

    • Citeste tot articolul frate, se vorbeste si de procente si de sume, doar ca se face si o comparatie cu anii trecuti ca sa inteleaga lumea mai bine. Buba este ca la inceputul anului, cand s-a facut bugetul, Catu a promis niste bani in plus la rectificare, banii pe care i-a promis si la primari. Drula acum striga dupa banii promisi si Catu a pregatit terenul pentru scandal ca vezi doamne nu a cheltuit toti banii dar nu spune ca banii aceea sunt deja calculati pentru cheltuieli programate.

    • a zis deja zilele trecute cat e executia per ansamblu. Dar boul de citu cere 100-%. Cum dracu sa cheltuiesti dupa 7 luni tot???? sa fii tampit sa faci asa ceva. Asta inseamna ca orice apare neprevazut esti descoperit. Plus ca nu ai cum la 1 august sa ai toate proiectele gata. Anul are 12 luni totusi. Dar sa vedem ce au facut ministerele pnl. Care e mai bun? Niciunul

      Ma mir ca nu i-a cerut 100% la 1 februarie.

    • @Andrei amandoi fac referire la executia bugetara semestriala, adica la 6 luni

    • @Timisorean, si eu tot Timișorean 😎
      Spre deosebire de psd si chiar pnl, care ne-au obișnuit sa nu avem unde găsi informatiile despre cheltuieli, USR+ prin Drula si alti miniștri, sunt transparenți:
      CNAIR – 213.177.10.50:8686/RaportROGOP.aspx
      Daca mai cauți probabil gasesti si la altele 😜

    • @Timisoarean si @lili
      De ce nu va informati fratilor?! Suma de 20 de miliarde necheltuita este a intregului guvern(adica 19 ministere). Ministerul transporturilor are o executie bugetara de peste 90% la 6 luni(citeste mai sus ce zice Drula). Apoi cheltuielile pe proiecte de infrastructura in timp de iarna(ianuarie , ferbruarie si o parte din martie) sunt 0 ca nu ai lucrari. Cat tine de investitii tot mai sus scrie ca sunt mai mari ca niciodata.

    • @Gica: NU ai inteles nimic din ce am postat!
      1. Unde am spus eu ca cele 20 Miliarde lei necheltuite sunt toate la Drula, la MT?!
      2. Daca esti atat de ispravit, arata-ne in CIFRE, unde spune Drula CATI lei au avut ALOCATI de la Buget in TOTAL la Minsiterul Transoporturilor pe primele 6 Luni din 2021?!
      Si care e gradul de Executie bugetara dupa 6 LUNI fata de Suma totala alocata pe primele 6 Luni?!(ADICA: Cati BANI a Cheltuit in TOTAL din CATI Bani a avut alocati in TOTAL la MT in primele 6 Luni?!)

      3. APOI: Pe CE s-au cheltuit BANII, adica detalii cu Categorii de CHELTUIELI: Cheltuieli de PERSONAL, de INVESTITII, etc?!
      Pe Site-ul Ministerului de Finante se prezinta LUNAR, Semestrial si ANUAL Executia bugetara detaliata pe Categorii de Venituri si Cheltuieli!
      Asa trebuie sa faca Ministrii, plus DETALII la CHELTUIREA Banilor de INVESTITII: pe CE au cheltuit Milairdele alea?!
      Din expunerea asta simplificata a lui Drula, mare lucru NU a clarificat!!!!!
      CIFRE clare si usor de inteles trebuie!
      De exemplu: Cat au fost Cheltuielile de PERSONAL, adica Salarii, Sporuri, etc in primele 6 LUNI, ca CIFRA si ca PROCENT din Suma alocata prin Buget pentru Cheltuieli de personal?!
      Sper ca ne spui, daca tot esti marele stiutor!!
      Si ne detaliezi TOATA Executia bugetara la MT, pe modelul de la MInisterul de finante, sper ca cunosti acel document!!!

    • @lili
      NU ZAU!!!
      1.La postarea Timisoreanului :”De ce nu raspunde concret la provocarea lui Catu. Sa arate clar ca nu are 20 miliarde necheltuite, nu sa dea procente fata de anul trecut. Sa arate am cheltuit x miliarde la autostrazi, y la calea ferata, z la tarom, w la podul de la Braila dintr-un total de nu stiu cat. Sume reale, nu procente.” , postezi si tu :”Sunt de acord!
      Si eu ma asteptam la o expunere clara, ceva de genul:
      Anul 2021, pe primele 6 Luni:” bla, bla…
      2.Executia bugetara la MT este de peste 90%
      3.Si daca posta x la cai ferate , Y la autostrazi , z la poduri etc. ce faceai cu ele? Esti analist financiar? audit? cu ce le comparai? Unde e eficienta investitiilor? etc.Nu inteleg hatereala asta gratuita. Pe mine unul ma intereseaza decat sa se faca blestematele astea de autostrazi. Treaba cu X,Y,Z e a curtii de conturi , DNA , OLAF ,Parchetul European ,a unor echipe intregi de specialisti. Nu e treaba unor nespecialisti ca Gica , lili sau Timisoreanu, de aceea sunt cifre macro-economice comunicate publicului larg. Treaba mea e sa vad daca investitiile se intampla nu sa bag batul prin gard.

    • @Diana: OK, si care e gradul de EXECUTIE Bugetara per TOTAL la Ministerul Transporturilor si care e la principalele categorii de Cheltuieli?!
      Adica: CATI lei a CHELTUIT in TOTAL din TOTAL Lei alocati pe primele 6 Luni + Cati LEI a Cheltuit pe principalele Categorii de Cheltuieli?
      De exemplu: Cati Lei a CHELTIUT pe Cheltuieli de PERSONAL in TOTAL, ca CIFRA si ca PROCENT din Total alocat acestei categorii de Cheltuieli!!!?
      Sau: Cati Lei a CHELTUIT pe INVESTITII in TOTAL din TOTAL alocati pentru INVESTITII?!
      Care sunt primele 5 Sume cheltuite pe Investitii si care sunt Investitiile?!
      NU trebuie toate maruntisurile!
      Ce parere ai?!
      Site-l la care m-ai trimis e treaba contabila, pentru Romani e suficient pe modelul Ministerului de Finante!

    • V-am scris mai sus ce direcții din minister ar trebui sa fie responsabile de analiza si structurarea informațiilor financiare in formatele de care menționați. Sper sa si aprobe G4 azi comentariul!

    • @Diana: Drula pare a fi un bun Director executiv, dar un Minsitru, un Manager general in fruntea unui Minister e mult mai mult!
      In Romania, Ministrii sunt pompieri de serviciu(Drula pare ca nu e exceptia!), rezolva de regula PROBLEME CURENTE!
      NU acesta e atributul principal al unui Minsitru, ci acela de a ELABORA Strategii si Planuri de dezvoltare care sa puna in aplicare pe domeniul sau Politicile din Programul de guvernare, din Strategii diverse ale Guvernului(de exemplu, „pe lângă PNRR, la Bruxelles mai trebuie trimise și un Program de Convergență și un Plan Național de Reformă”, avertiza MAE in 17.03.2021)…
      Romania are Guverne „experte” in Programe de guvernare si Planuri si Strategii, TOATE pe hartie, din care in 31 de ANI au facut fix ZERO!
      Drula sa-si arate, ca oricare Minsitru, COMPETENTA la RESTRUCTURARILE si REORGANIZARILE de la Minsiterul Transporturilor(structura invechita, PSDista unde colcaie de 31 de ani cleintela incompetenta si paralela cu domeniul, care vedem cum arata!) unde o Organigrama postata pe Site-ul MT si schematizata la maxim NU prezinta NUMARUL de ANGAJATI(inadimisibil, dle Drula!), la CNAIR unde Organigrama arata 887 Angajati numai la Structura Centrala din Bucuresti(enorm!), la METROREX, la CFRurile falimentare, etc…
      Astea sunt asteptarile de la Drula si de la oricare Minsitru al guv Zombilica: sa SCHIMBE, sa REFORMEZE aceste Institutii publice incechite, ineficiente, NEPROFESIONISTE, altfel Romania PSDista va dainui chiar cu Autostrazile lui Drula cu cu CFRul in dezastru!
      Acolo isi poate demonstra COMPETENTA care ii e ultramega laudata de USR PLUS!
      Ma indoiesc sincer ca va misca ceva, nu a spus un cuvant pe subiect!
      NU l-am auzit decat de constructie de km de autostrazi, dar asta e treaba Directorilor executivi, sper ca el nu sta toata ziua sa numere Km de autostrada, NU asta e treaba unui Minsitru!
      Din acest motiv soarta REFORMELOR promise in maretul Program de guvernare al aliantei 2020-2024 e pecetluita: Ministrii NU sunt capabili sa FACA maretele REFORME care urmau sa SCHIMBE din temelii Romania PSDista!
      Asa cum au promis liberalii si Johannis si USR PLUS cand erau in opozitie si dupa ce au ajuns la guvernare!

  3. Citu a palmat 3 miliarde de lei ca sa-i imparta primarilor PNL pentru voturi la presedintia partidului, dar are tupeul sa critice „executia bugetara” la Transporturi, minister care nu a functionat niciodata mai bine decat in ultima jumatate de an.
    Foarte bine ca i-a raspuns Drula cu cifre, ca sa-i taie minciunile lui Citu si sa arate care-i diferenta fata de nataraul de Bode, ministrul „bun” si la Transporturi, si la MAI, si pe unde il mai pune PNL…

    • Si cam cati km. de autostrada a dat drulanica asta in exploatare? Hai sikktir cu propaganda pentru un impostor!

  4. Pe astia-i avem, cu ei defilam.
    Îsi impart intre ei banii dar mai și fac pentru popor, pentru tara. Apoi vin urmatorii, ca astia n-au fost perfecti.

  5. Vand ca degeaba te duci la vot ca toti sunt o apa si un pamant.Numai declarativ spun că fac de toate iar după ce-i alegi ii doare in bască de populime.

  6. Cap de drula ai, minte ce-ti mai trebuie?

  7. Dar Citu ne-a aratat in ce constau marile investitii cu care se tot lauda? Ca noi, in afara de drumuri nu prea le-am vazut.

  8. Romani patetici, libidinoși, evitați de soarta și uitați de noroc. Bah, pushlamalelor, bah romanasilor, bah coae lor,… Rataților… Bah ăștia… Din romanica, pishamas pe rasa voastră și pe muma voastră… Cat mai aveți d gând sa dați vina pe vecinu sau sa va furați între voi, ckakkamas pe nația voastră de romani ratați… Sunteți patetici, sUnteti niște hoți și handicapați și prosti și ratat-o toți… Mi se rupe oricum de viata voastră, dar faza dureroasa e ca vouă vi se rupe de viata cipiilor voștri ratați sau din flori .. Românie de kkt.

  9. @alma: în fiecare seară dai cu fruntea în buric cu gândul la Citu,nu? Hai recunoște.

  10. Băț, esti dăștept

  11. Drulă zici ca construieste un pod in Tetris in poza aia

  12. Drula sa puna mina sa se deplaseze cu trenuri regio ; cit mai des si cit mai mari distante .

    • Trenurile „regio” sunt, prin definitie, pe distante scurte. „Regio” de la regional.
      Pe distante mari sunt trenurile „inter-regio”. Te las pe tine sa-ti dai seama de unde vine cuvantul.

      Cat despre „cat mai des”… transporturile nu sunt exclusiv trenuri de navetisti. Ministerul transporturilor trebuie sa se ocupe si de alte domenii ale transporturilor, ca de exemplu soselele.

      Dar daca asa ati primit ordin, sa-l atacati pe ministrul USR care nu sta in rand cu hotii…

    • Ii recomand sa mearga cu REGIO de la Bucuresti la Fetesti – Calarasi…sau la Craiova, scene de tari din lumea a 3-a…toate rutele astea cu REGIO arata ca-n tarile africane subdezvoltate…
      Drula sau Zombilica nu cred ca au pus piciorul in trenuri d-astea de multi ani!

    • @ardei: nu sta in rand, securiciul drulica rupatorul de pisica este sef peste ei! Vezi articolele despre aeroportul Tuzla!

    • Fara Goe romania e pustie…
      Nu securitatea da banii ci ii cheltuieste.
      Nu va fi niciodata altfel dar poate vom avea totusi Spitale, Autostrazi și Școli
      Cu PSD la putere putem sa plecam si noi linistiti

  13. Drulică a cam pus-o de mamaliga, nu va vedea un cent din ce a cerut. Cîțulică i-a cerut executie bugetara si el a postat pe FB o povestioara pentru fani, cearta intre adolescenti merge mai departe.

    • Execuția Bugetară intra in responsabilitatea Direcției Management Financiar din MTI.
      Ei trebuie sa creeze o sinteza cu interpretarea acelor date si indicatori financiari si sa scrie o povestioara pe întelesul publicului larg, cu ajutorul Direcției Guvernanta Corporativa si Direcției Comunicare si Dialog Social.
      Drulă trebuie doar sa preia informația prelucrata si structurata ca povestioara pe care sa o upgradeze cu mintea lui geniala de IT-ist olimpic.

    • @Diana RD: Executia bugetara la MT e RESPONSABILITATEA Minsitrului Drula.
      Punct.
      Oricat o sucesti si o invartesti, RESPONSABILITATEA e la Drula, ce naiba e atat de complicat?!
      Si nu m-a convins deloc!
      Faptul ca a facut mai mult decat ceilalti minsitri care NU au afcut nimci, NU e suficient!
      METROREX a ramas tot asa, doar Radoi a disparut fizic din peisaj, ca „umbra” lui e peste tot: NU au SCHIMBAT nimic la METROREX, CA e acelasi, Salariile marite in 2020 cu 18% au ramas asa, Plan de restructurare la METROREX ioc!
      La Calea ferata ZERO realizari, PERICOL urias, NU le pasa, Drula NU vorbeste depsre Calea ferata pentru ca NU se vede capabil sa REZOLVE situatia catastrofala de acolo!
      S-a impaunat prea mult, la capitolul NEREALIZARI are mai multe decat la REALIZARI!
      Din acest motiv nu le enumera, procedeaza exact ca Zombie: Investiti si atat!
      Fara sa detalieze, sa iasa si sa spuna CE A FACUT in cele 6 LUNI la MT din ce a avut PLANIFICAT sa faca Ministerul Transporturilor!

    • Drula nu va cheltui banii. Nici ce vrea pentru bugetul curent, nici ce s-a pus in PNRR. Nu e vorba de el, ci de capacitatea institutiilor din subordine si de legislatie. Sunt convins ca el stie asta, dar fie nu vrea, fie nu stie ce sa faca. Totul din partea lui drula este abureala si PR. Munca ioc. A dovedit deja ca evita munca reala cu talent. Voua nu vi se pare aiurea ca la „digitalizare” e un geolog, iar la transporturi un ITist? Nu era mai bine invers? Realitatea este ca si unul si celalalt sunt niste impostori!

    • „Minte geniala de it-st olimpic” Asa laude gretoase nu am auzit de pe timpul Tovarasului. 🤮

    • @Gigi: Sustin!
      Poti sa fii geniu in IT, dar sa fii ZERO ca MANAGER!

  14. Poate ne spune si ministrul Educatiei la cate scoli a mutat WC-urile din fundul curtii sub acoperis. Ceva de genul: din 4268 am mutat 12.

  15. „Nu vreau sa vorbesc public despre cifre dar nu pot rata ocazia sa il atac pe Drula”.
    Aici e vorba de banii pe care ii vrea Citu. Si de unde ii convenea sa-i ia, daca nu tocmai de la Drula?
    Si eu as vreau un raport mai detailiat. De la toti. In primul rand Citu sa ne explice de ce trebuie sa il giram cu 3 miliarde si terminand cu primariile la care vrea sa dea bani. Pentru ce proiecte? Deja se foloseste un dublu standard mult prea evident.

  16. Merg constant cu mașina între Oltenia și Ardeal. TOATE șoselele sunt fie în stare bună, fie în diverse stadii de reparații, asta de când a venit actualul ministru al transporturilor. În scurt timp sunt gata centuri ocolitoare pentru Balș, Slatina etc., de care nu s-a ocupat nimeni 30 de ani, la fel autostrada Sibiu Cluj.
    Domnul ministru Drulă, că așa vorbește un om educat, este cel mai eficient ministru al transporturilor, domnul Stelian Ion cel mai dedicat ministru al justiției. Punct
    Restul e postaceală.
    psdraqniști + pnlorbu’scârțiști = love = usl
    Câți arginți iudici mai e postarea?

    • Postaceala faci tu! Nimic din toate astea nu sunt pornite de el. El doar a pus placuta „made in drulania”. Ce a facut el a fost sa dea cu ranga! Vrei sa ii masori competenta? Margina-Holdea este indicatorul! Si lotul Chetani-Campia Turzii pe care l-a reziliat. Sa vedem acolo cat dureaza pana la finalizare. Pronosticul meu este minimum 3 ani!

    • @goe, fara a-l ridica in slavi pe Droola, rezilierea la Campia Turzii-Chetani era solutia logica, Straco nu a mai lucrat nimic de luni de zile si a dat si teapa subcontractorilor care au muncit la deschiderea nodului Chetani. Si btw, Straco e acum in faliment.
      La Holdea-Margina se trag si acum ponoasele dupa Cuc the cock, este o licitatie in curs, care e in sfarsit deblocata dupa niste luni bune.
      Pe rutier merge treaba, dar meritul este in special al doamnei Ionita si a echipei ei , insa Droola e bun PR-ist si isi asuma toate meritele.

    • @Gigi:
      Solutie inseamna sa avem autostrada. Liberalii au reusit ca macar sa se construiasca partial nodul Chetani care era pe lotul asta. Deocamdata de la Drula avm zeroul de pe vremea lui Ciolos si o parte din nodul A10-A1, unde bretelele spre/dinspre Deva ar fi putit fi date in folosinta de multe luni daca exista un pic de talent. Sa vedem solutia pe mai departe si sa vedem cine plateste eventualele despagubiri catre defunctul constructor.
      Problema cu asa-zisele „tunele pentru ursi” e mult mai veche decat Cuc. Cuc nu a facut nici el nimic pentru ca nu se pricepea. E un filmulet pe youtube in care unul de la UMB ii turna baliverne cum ca lotul 4 va fi gata in cateva luni cand era evident ca mai era o cantitate gigantica de lucrari de executat. Exact cum ne zice Drula ca A10 lotul 2 va fi gata pana la sfarsitul anului. Ar putea, dar cu de 3 ori mai multi oameni decat sunt acum pe santier.
      De acord in ce o priveste pe doamna Ionita. In sfarsit cineva care stie meserie dupa lunga lista de nimicuri care s-au perindat pe la conducerea CNAIR.

    • @goe
      Goe, o sa dau un paste de la ce am zis ieri sa te enervez un pic. Sa intelegi ce-i cu postacii pro Drula!

      Cotizeaza cu autostrazi, mai citim o stenograma despre hoti, termina un personaj grotesc precum Radoi, ii transmite lui Citu din partea noastra ca e un zombie.
      Cred ca dupa alegeri nici macar fanii USR (din care nu faceam parte) nu sperau decat la maxim ceva un pic mai bun fata de ce a fost in trecut.
      Sigur, unii au speculat inca de la ranga ca e vorba doar de PR. Dar si PR-ul asta e degeaba daca se rezuma la o forma fara fond. Si daca a fost, toti au crezut ca e o miscare politica. Nimeni nu a inteles ca nu poti sa negociezi cu constructori si sa pui piciorul in prag daca apari ca o floricica.
      Acum sa fim seriosi. Cine ati fi preferat sa va negocieze intrari in UE, politici, geostrategie si alte chestii importante? Nastase, Ponta, Pasarica Hic Basescu, Citu sau Drula cu ranga, de care se plange lumea prin stenograme ca strica afacerile unor hoti? Sigur, mai sunt si zone de care inca nu s-a atins dar cu doar 15% se descurca mai bine decat sperau romanasii sa vada vreodata. Si daca asta e un Drula de 15% cred ca multi ar vrea sa vada si unul cu 50% sustinere in spate.
      Pai mai Goe tu crezi ca sefii tai nu inteleg chestiile astea? Si ei si ceilalti de la PNL? Pai stiu si ei, de ce crezi ca s-au activat toti, pana si tanti Lipa si nenea Citu cu un discurs care pica la un simplu exercitiu de logica?

  17. Ca sa va lamuriti despre profesionalismul lui drula si al lui vizante: daca ati fi comandat la Glovo sandwichuri pentru copiii aia blocati in tren, Glovo ar fi prestat. Acesti doi impostori habar nu au avut ce sa faca. Imi zice vizante ca locomotiva nu sare peste copaci? Cat ar lua unei echipe le Linii sa elimine obstacolul? O ora? Dupa care un echipaj de Instalatii ar fi reparat catenara in alte 1-2 ore. Pe vremea lui Ceasca existau astfel de echipe gata de interventie, ca la pompieri.
    Acesti doi indivizi sunt impostori si miserupisti. La aproape 100000 euroi pe an trebuie sa scoti o solutie din piatra seaca! Asta face un conducator, nu sa iti spuna de ce nu se poate! Doua jeguri! Hai cu demisiile!

    • Si nu uita nici de Departamentul Supraveghere Piata de la Registrul Auto Roman… responsabil de calitatea serviceurilor si consumabilelor AUTO.
      Șeful lor e numit de catre Ministerul Transporturilor pentru a putea verifica activitatea RAR. Crezi ca o face cineva?
      Cfr e pierdut… mașina ta mai are o sansa…

  18. USR PLUS nu dă arginți iudici de postăceală, cum procedează psdraqnea + pnlorbu’scârțu = love = usl.
    Și obisniti-vă cu ideea că USR PLUS va avea, peste mai puțin timp decât în cele mai negre coșmaruri ale psdraqnea + pnlorbu’scârțu = love = usl, majoritatea politică, parlamentară etc. și vor fi eficienți ca domnul ministru Drulă, adică vor ști să mărească salariile, astfel încât românii să se întoarcă și să nu mai plece.
    Așa cum încearcă acum și va reuși Maia Sandu.
    Obisnuiți-vă cu ideea, domnilor.
    Învățați gramatică, politețe, artă, umanism.
    Nu mai furați.
    Succes!

  19. Nu am fost membru de partid înainte de ’89 (am 57 de ani) și nici după.
    Am fost la protestele pentru Roșia Montană, Colectiv și la toate protestele împotriva ordonanței 13.
    Evident că partidele politice vor fi înlocuite de democrația directă, în care toată lumea se va exprima prin vot electronic.
    Sunt optimist și cred că voi apuca această formă de organizare statală și mondială…

    • „Evident că partidele politice vor fi înlocuite de democrația directă”
      Unde e evidenta asta. ca as vrea sa o vad si eu? Ti se pare ca daca niste smecheri fac o platforma de vot, chiar o sa fie democratie? Tu votezi, aia aranjeaza rezultatele asa cum vrea ala care le da banii! Nu lasa politicienii ciolanul dintre dinti!

  20. Gasiti deja publicata azi de Minsitrul Dezvoltarii Cseke Atilla Executia Bugetara la Minsiterul Dezvoltarii: clara, logica, usor de inteles!
    Uite ce logic expune:
    „Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Administraţiei (MDLPA) încheie primul semestru al anului 2021 cu o execuţie bugetară de 84% din TOTALUL de 5,62 miliarde de lei credite bugetare aprobate aferente acestei perioade, majoritatea fondurilor fiind destinate comunităţilor locale, a anunţat, vineri, ministrul Dezvoltării, Cseke Attila, scrie Agerpres.
    Acesta a amintit că la începutul anului, Bugetul ministerului era de 7,38 miliarde de lei, din care MDLPA a avut la dispoziţie, pentru Primul Semestru, 5,62 miliarde de lei şi a efectuat plăţi în valoare de 4,70 miliarde de lei, reprezentând 84% din bugetul alocat primului semestru, respectiv 64% din bugetul anual aprobat. În ceea ce priveşte execuţia bugetară anuală la zi, raportat la limitele bugetare anuale aprobate, procentul este de 73% (5,40 miliarde de lei din 7,38 miliarde de lei).

    Marea majoritate, 75%, din suma de 7,38 miliarde de lei este destinată proiectelor comunităţilor locale şi vizează unităţile administrativ-teritoriale, a subliniat Cseke Attila. „Prin instrumentele de finanţare naţională şi europeană de care dispune Ministerul Dezvoltării, am finanţat proiectele comunităţilor din România”, a precizat el, conform unui comunicat de presă transmis vineri.

    Totodată, a adăugat ministrul Dezvoltării, execuţia bugetară la zi a Programului Naţional de Dezvoltare Locală este de 100%, iar la încheierea primului semestru a fost de 90%.

    Programul Naţional de Construcţii de Interes Public sau Social, derulat de Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Administraţiei, prin CNI, are, de asemenea, o execuţie bugetară de 100% pe primul semestru al anului, a menţionat Cseke Attila.

    „La capitolul transferuri între unităţi ale administraţiei publice, execuţia bugetară pe primul semestru este de 91%, iar la titlul de Proiecte cu Finanţare din Fonduri Externe Nerambursabile Aferente Cadrului Financiar 2014-2020, execuţia bugetară pe primul semestru este de 58%”, a menţionat ministrul Cseke Attila.

    @Diana, acum intelegi ce am tot spus?!

  21. Domnule Goe, răspunsul la întrebarea dumneavoastră este deja în ultima mea postare în care îmi exprimam speranța ca voi prinde și epoca politică a democrației directe, cred că peste 20 de ani…

    • Am citit majoritatea comentariilor, f multe pertinente și la obiect. Dar, chiar dacă nu-l plac absolut deloc pe Drulică, acesta apare în fața presei cu raportarea indicatorilor obținuți. Că nu se poate abține de la comparații, iar reperele sunt indicatorii raportați în alte guvernări, asta poate fi considerat un jeg politicianist. De ce nu o fi luat și pe cineva cu cifre exacte referitoare la proiectele în desfășurare?!? Pentru că pluimea nu trebuie informată exact, pentru că apar întrebări care nu ar trebui puse, etc. Cat despre zombilică, ăsta trebuie dus de două ori pe zi la logoped, deoarece numai dracu’ și echipa lui de campanie îl poate înțelege!!!