G4Media.ro

Drulă respinge eliminarea taxei de pod de la Fetești și Giurgeni, proiect…

sursa foto: Podul de la Cernavodă. Sursa: Inquam Photos / Daniel Stoenciu

Drulă respinge eliminarea taxei de pod de la Fetești și Giurgeni, proiect al PNL: ”Ar văduvi bugetul de 150 milioane, din acei bani se întreține autostrada. Suma ar trebui compensată din altă parte”

Cătălin Drulă, ministrul Transporturilor, a declarat joi că eliminarea taxei de pod de la Fetești-Cernavodă și Giurgeni-Vadu Oii, propusă de PNL, ”ar văduvi bugetul Companiei de Autostrăzi de 150 de milioane de lei” și a avertizat că suma respectivă, necesară pentru întreținerea Autostrăzii 2, va trebui ”compensată” din altă sursă.

”S-a spus că ar fi o dublă taxare. Același lucru se petrece și în alte state europe, ca de exemplu Austria. Eliminarea taxelor ar văduvi bugetul CNAIR de 150 milioane de lei – 120 milioane lei pe an la Fetești și 30 de milioane la Giurgeni – Vadu Oii. Am cerut amortizat pe 5 ani investițiile în autostrada A2 pentru a o ține funcțională și se apropie exact de încasările taxei. Din acei bani încasați se întreține autostrada. În acest moment, cu un buget dificil din cauza crizei economice, nu cred că este oportună eliminarea unei surse de venit care se regăsește în drumurile reparate. Și am discutat și în coaliție”, a declarat Drulă joi la Iași.

Reacția sa vine după ce Comisia de Transport din Camera Deputaților a dat undă verde miercuri unui proiect de eliminare a taxelor de pod, inițiat de Bogdan Huțucă, șeful PNL Constanța. Huțucă a motivat necesitatea eliminării taxei prin existența unei duble taxări, dar și prin faptul că cetățenii din zonă sunt defavorizați.

”Acea formă de taxare ar trebui compensată din altă parte. Știm că lucrurile pot funcționa mai eficient, dar dincolo de asta întreținerea drumurilor costă mult în toate statele europene”, a mai spus Drulă. (Foto: Podul de la Cernavodă. Sursa: Inquam Photos / Daniel Stoenciu)

Publicitate electorală

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

34 comentarii

  1. Sa eliminam toate taxele din Romania. Sa nu mai platim impozite. Este totul ok.

    • Te rog sa dacibo diferenta intre persoanele fizice, juridice, firme de transport si institutii ale statului.
      Oamenii normali platesc „vigneta” si acciza la combustibil si pare suficient pebtru „libera circulatie” in interiorul propriei țări.

    • * prin oameni normali ma refer la persoane fizice

    • @Dragos: „pare” suficient, dar nu stii.

    • Stati calmi ca nu or s-o scoata „maine”.
      Dezbaterea ei poate dura mult, e suficient sa vezi sedinta inregistrata in parlament: pt. Multi nu prezinta interes, PSD nu vrea sa fie scoasa.
      Eu rămân la ideea mea: e o taxa rusinoasa pentru o persoana fizica cetatean european. Pentru ca vine peste alte taxe asociate infrastructurii rutiere iar comisionul platit de stat e individual la tranzactie. Unii castiga usor din acea taxa nefacand mai nimic.

    • Ce nu spune Drula: in Austria platesti pentru ca vrei, ai si alternativa (ocolitoare) fara taxa.
      Taxa e abuziva deoarece statul e obligat sa asigure infrastructura intre oraşe. Doar ce face suplimentar minimului necesar, pentru care platim deja (taxa de drum), poate fi taxat suplimentar ca si „taxa de trecere”.
      Drula e IT-ist, nu le are cu logica?

    • @Spark: Nu. Drula e IT-ist, nu le are cu transporturile. Destul de LOGIC după părerea mea!

    • Nu mai fi asa fițos, omul e numit politic, altii de sub el trebuie sa se priceapa.
      In Romania nu e o rusine sa faci pe prostul daca obtii, usor, milioane din asta!
      Oricum ar fi se decide la vot in Parlament, daca o vrea Orban sa ..

  2. Ce dracu, ne-am pierdut mintile? Adica daca e si-n Austria, atunci nu mai este dubla taxare?!?! Pentru asa un sofism m-a dat afara de la gradinita.

    Domnul Drula, fii decent si spune-o clar: taxa este clar incorecta, dar avem nevoie de banii aia si o lasam asa; cu toate astea, se cheama ”un altfel de politica” …

    Jenant, din pacate. 🙁

    • De ce e incorecta? Ca eu nu vad motivul.
      Nu e nimic jenant. Ar trebui sa intelegem ca daca vrei calitate, trebuie sa platesti. Din ce vrei sa intretii autostrada aia?

    • Cosmin: CCR s-a mai pronuntat pe cazuri cu astfel de taxe.
      Constitutional vorbind o taxa are un scop bine asociat.
      Nu poti sa iei ‘taxa de pod’ si sa folosesti banii la turnat asfalt pe autostrada. Ai „taxa de drum” pentru asta.
      Ca sa nu mainspun faptul ca statul plateste un comision imens pentru a incasa efectiv acei bani + buget anual pentru intretinerea softului aferent al CNAIR. Cineva trebuie sa verifice si randamentul „afacerii” si sa tina cont ca ne streseaza cozile vara pe autostrada din cauza celor care insista sa plateasca caş

    • @Dragos: Sa inteleg ca vrei taxa de autostrada? Tot aia e.

    • @cosmin

      Din start 45% din total se duce la.firma care strange banii. Acum ma gandesc oare tu nu esti angajatul lor? Prea insisti si revii cu raspunsuri care ocolesc problema asta. Cat despre capacitatea ta de intelegere…numai bine!

    • @Alex: ai dovada ca 45% se duce la firma care incaseaza? Ca sopirlici putem arunca cu totii…

    • Acum spun de situația economică, dar ei vor sa elimine impozitul pe venit pentru salariul minim. Când PNL le spune că nu e ok că bugetul nu susține o asemenea măsură ei o dau că veniturile indirect bla bla. Acum când nu e propunerea lor e de râu sa scazi taxele …

    • @Cosmin

      Bai…hai ca vad ca faci pe chinezu’.

      Iti explic eu caci am si firma de transport si se vede ca nu vrei sa intelegi.

      In Ro avem vigneta ( taxa de drum) care se aplica in afara localitatilor/orase/municipii si avem taxa de pod ( fetesti, harsova, giurgiu etc) care se aplica strict pentru podul respectiv pe care se trece. De aia platesti 13 lei si la giurgiu ca sa treci pe pod, ca sa se intretina partea romaneasca.

      Similara povestea si la fetesti.

      Faptul ca Drula zice ca acei bani sunt folositi pentru autostrada A2 arata ca omu’ e un autist si ca nu stie ce vorbeste. Din taxa de drum ( vigneta) se intretine autostrada si se construiesc autostrazi.

      De aia se face un studiu de fezabilitate, ca sa se vada cate masini vor trece ca sa inteleaga ce bani vor incasa. Capisci?

      In Ro ai 7 milioane de masini din care usor sunt autoutilitare, camioane autobuze etc. Pe un sprinter de 19 locuri platesti anual cam 1300 vigneta.

      Daca e sa faci un calcul, anual se incaseaza 800 milioane de euro de la vigneta. Pui la socoteala si pe cei in tranzit. Deci unde e problema? Costul de intretinere a A2 este de 20 milioane de euro anual. Nu inteleg pe ce ca abia anu’ asta si anu trecut s-au apucat de asfaltat iar alea 8 toalete nu vad cum papa 20 de milioane de euro. Deci unde pleafa banii? Aici sa vina Drula si sa rezolve situatia.

      Basca ca la nivel national drumurile sunt varza dar incaseaza anual 800 milioane euro, minim.

      Bani sunt si de intretinere si de autostrzi si de constructie.

      Taxa de pod e fix pix si este si dubla taxare. Ea nu are ce cauta la intretinerea autostrazii iar la cati au incasat abia acum mai toarna un asfalt.

      Asadar trebuie eliminata complet. Se fura enorm de la ministerul transportului iar USR nu e cu nimic mai diferit.

      P.S fac cam 10 000 de km per luna.

    • @Crop: ma bucur ca intelegi tu tot.
      Dar, ca sa fii multumit ca dau cu batul prin gard, faptul ca ai firma de transport iti da acces la registrele de cheltuieli? Eu nu prea cred.
      Daca te gindesti ca pentru a intretine 200 km de autostrada te costa 2.5% din incasarile din vigneta, de unde mama dracu’ iti mai ramin pentru restul de autostrazi si alte mii de km de drumuri? Ce sa mai zic de investitii.
      Nu prea se leaga, nu? Si am folosit cifra ta.
      Nu conteaza citi km parcurgi, asta nu te face expert in drumuri.

    • @Cosmin: exista drumul vexhi catre mare. Sa lase podul gratuit

  3. Băi Drulă, cum adică din acei bani se întreține autostrada. Păi bă imbecilule, cu banii de Rovinietă ce faceți? Prostimea credea că drumurile se întrețin din banii de Rovinietă. Faptul că peste 50% din prețul carburantului se duce la stat pe accize, cu banii ăia ce dracu faceți? Nu se duc în șosele. Vă dați seama câți bani se adună din accizele pe carburant, nu cred că realizați…Suma este colosală. Platim 50% accize când alimentăm, plătim Rovinietă, plătim și taxă de pod. Când v-am spus că Drulă este un imbecil, nu m-ați crezut…

    • Poate e santajat.
      Daca spune ce gandeste pleaca in concediu cu prietenul lui, Vlad V. Are Cîtu o procedura fulger.

  4. Problema e simpla: daca plec de la Pitesti si merg pe autostrada pana la Fetesti si ies de pe aufostrada fix inainte de pod, nu platesc nicio taxa. Platesc doar cei care merg in Dobrogea sau in Porturile romanesti de la Marea Neagra.
    Dl Drula, fiind din Timisoara, nu plateste o taxa suplimentara sa ajunga la Bucuresti. In schimb Dobrogenii nu pot iesi din regiune fara sa plateasca o taxa suplimentara.

  5. Pai si podul ala de ce nu e macar vopsit? De ce nu e intretinut macar? Daca mergi in Constanta treci si peste podul Cernavoda care si ala arata tot asa degradat
    Atatia bani luati din taxa asta de pod si nici macar pentru vopsit nu sunt banii… ce sa mai vorbim de intretinerea asfaltului
    Balustradele alea pe langa statia de taxare stau aproape sa rugineasca, dar luam taxa

  6. Exact cum la scoala se practica bullingul, exact asa este si cu aceste taxe. Vrei sa mergi la mare? Trebuie sa dai dreptul. Trebuie sa platesti o taxa „in plus”. (pentru intretinere cica.)

    Cum ramane cu mafiile de la RAR, ARR, ETC. Adevarate oaze pentru putipoace si indivizi incompetenti! Fara numar!

  7. Multi se învârt în jurul cozii, nevazând mai departe de lungul nasului.
    Aduceti-va aminte de „solutia” din criza 2009-2010: daca unii au zbierat ca nu se pot reduce pensiile, a fost crescut procentul TVA; nu-i asa ca pensionarii n-au perdut nimic?
    Si aici, o crestere cu 5-7% a taxei de drum (pe care TOTI transportatorii o vor varsa în preturile la raft) va aduce banii necesari, asa ca n-o sa mai fie discriminati locuitorii din Dobrogea. Pare atractiv?

    • Da, e echitabil!

    • Apropo de taxe, useristii ăștia zici că – s loviți cu leuca la cap!
      L-am auzit mai devreme pe securiciul ăla Nasui vorbind din nou de eliminarea taxelor pe salariul minim și mi-a răspuns la nelămurirea mea cu CAS și CASS:
      CAS și CASS pentru angajații cu salariul minim pe economie vor fi compensate, adică virate, de la Bugetul de Stat!!!!
      Adică, ticăloșii ăștia, de fapt criminali, nu cresc alocațiile copiilor și pensiile publice mâncate de inflația specifică pe motiv de deficit bugetar excesiv, dar își vor permite să suporte din Buget CAS și CASS urile la aproape 2 milioane de angajați!
      Norocul este ca vor începe cu o pilotare, dar alegerea sectorului HORECA nu este relevantă!
      Pentru mine este clar: useristii or au căcat la creiere, or execută ce li se comandă de undeva din afara țării! Oricum, trebuie scăpat de ei urgent! Mare țeapă am luat cu ei!

  8. Apropo de taxe, useristii ăștia zici că – s loviți cu leuca la cap!
    L-am auzit mai devreme pe securiciul ăla Nasui vorbind din nou de eliminarea taxelor pe salariul minim și mi-a răspuns la nelămurirea mea cu CAS și CASS:
    CAS și CASS pentru angajații cu salariul minim pe economie vor fi compensate, adică virate, de la Bugetul de Stat!!!!
    Adică, ticăloșii ăștia, de fapt criminali, nu cresc alocațiile copiilor și pensiile publice mâncate de inflația specifică pe motiv de deficit bugetar excesiv, dar își vor permite să suporte din Buget CAS și CASS urile la aproape 2 milioane de angajați!
    Norocul este ca vor începe cu o pilotare, dar alegerea sectorului HORECA nu este relevantă!
    Pentru mine este clar: useristii or au căcat la creiere, or execută ce li se comandă de undeva din afara țării! Oricum, trebuie scăpat de ei urgent! Mare țeapă am luat cu ei!

    • 16,5 mld. lei pe an reprezintă CAS și CASS pentru cei cu salariul minim. Atât ar fi efortul bugetar, adică fix banii care lipsesc de la alocații și pensii publice.

    • te-ai sen ilit?… ce spui tu nu are legatura cu subiectul, poate cu Citu.
      Oricum sumele alea una sunt pe hartie si alta in realitate, sper ca realizezi asta.

  9. Ne-am saturat de platit taxe prin SMS sau prin aplicatii pe smartphone ca de mere padureteee.
    Nu suntem niste mai mute care jucam in filmul lor.

    Am fost in Poiana Brasov – sistemul de parcare era decent.

  10. Ce nevoie ai de Opozitie cind ai PNL in alianta care pune piedici de cite ori poate? #MU13PNL 🤦🤬