G4Media.ro

Drulă: Sistemul feroviar este decapitalizat, atât la nivel uman, cât şi material.…

Sursa foto: Info Sud-Est/ Cristian Andrei Leonte

Drulă: Sistemul feroviar este decapitalizat, atât la nivel uman, cât şi material. E un sistem din care în 30 de ani s-a şi furat pe rupte, în care nu s-au alocat banii pentru întreţinere / Au ajuns să se ocupe toţi netoţii de cale ferată, de drumuri

Fostul ministru al Transporturilor, Cătălin Drulă, a declarat, joi, că sistemul feroviar este decapitalizat, atât la nivel uman, cât şi material, precizând că este un sistem din care în 30 de ani „s-a furat pe rupte” şi nu au fost alocaţi banii pentru întreţinere. Referindu-se la recentul incident feroviar din judeţul Teleorman, când un tren de călători a lovit un tren de marfă, Drulă a susţinut că „în luna septembrie au fost două trenuri de călători care mergeau unul către celălalt, pe linia de aeroport, între Mogoşoaia şi Pajura”, relatează News.ro.

„Este un sistem, în special cel feroviar, care este decapitalizat, atât la nivel uman, cât şi material, un sistem din care în 30 de ani s-a şi furat pe rupte, în care nu s-au alocat banii pentru întreţinere, un sistem de transport fie că vorbim de aeroporturi, fie că vorbim de drumuri, are nevoie de sume semnificative de bani în fiecare an, în fiecare lună, pentru întreţinere, pentru reparaţii pentru lucrări de înlocuire. A fost lăsată calea ferată să se degradeze până în ultimul hal, iar acum sunt nişte oportunităţi foarte mari şi cea mai mare oportunitate este PNRR-ul”, a declarat Cătălin Drulă, joi, la Prima News.

El a menţionat că ministrul Transporturilor nu a transmis ce măsuri se vor lua după accidentul feroviar de la Roşiori.

„Ministrul unui domeniu este responsabil de ceea ce se întâmplă în acel domeniu. Ministrul este dispărut în toată această dezbatere, domnul Grindeanu este plecat, nu a spus nimic, nu am aflat ce măsuri se vor lua după acel incident de la Roşiori, cum facem să nu se mai întâmple. Asta este rezultatul unei degradări inclusiv a clasei politice. La nivel de profesionişti, cei buni au plecat de mult din sistem, foarte mulţi s-au pensionat şi foarte mulţi oameni aduşi de la partid fără să aibă pricepere astfel încât au ajuns să se ocupe toţi netoţii de cale ferată, de drumuri, de aceste sisteme critice, rezultatele fiind previzibile, numai că se văd în ani de zile, din ce în ce mai rău mai ales pe calea ferată, pe drumuri e ceva mai bine pentru că acolo banii europeni au avut o absorţie mai mare şi de bine de rău avem cât de cât o reţea de autostrăzi de o mie de kilometri şi o parte în lucru. Dar suntem departe de potenţial”, a explicat fostul ministru al Transporturilor.

El a adăugat că în luna septembrie a anului trecut două trenuri de călători mergeau unul către celălalt pe linia către aeroport.

„Dacă vorbim de incidentul recent cu trenurile în care un tren de călători a lovit un tren de marfă din spate, vă spun că în luna septembrie au fost două trenuri de călători care mergeau unul către celălalt. Pe linia de aeroport, între Mogoşoaia şi Pajura. Nu este un sentiment de confort şi trebuie un program de investiţii”, a mai transmis Drulă.

Publicitate electorală

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

3 comentarii

  1. E o oportunitate. România ar trebui sa promoveze mersul cu trenurile românești ca o experienta de turism extrem.
    Dar vai de amarastenii care au nevoie sa călătorească. Poate votează cu capul data viitoare.

  2. Ma repet cu amaraciune, dar sunt slabe sanse de trezire a constiintei maselor. Multi clienti ai cfr-ului au auzit si chiar il injura pe Drulă „Rangă” dar cand vine vorba de domnul ministru grindelul, mai ca lacrimeaza de emotie si respect.

  3. …de parca numai transporturile…sanatate…invatamant…..pai cam toate…in rest merg salariile parlamentarilor.