G4Media.ro

Drumul expres Craiova – Pitești, în valoare totală de aproape 5 miliarde…

Foto: CNAIR

Drumul expres Craiova – Pitești, în valoare totală de aproape 5 miliarde de lei, transmis la Comisia Europeană pentru finanțare

Ministerul Transporturilor și Infrastructurii a finalizat miercuri, 30 decembrie 2020, procesul de evaluare, contractare și de transmitere la Comisia Europeană a proiectului major „Drum expres Craiova Pitești”, în valoare totală de aproape 5 miliarde de lei, potrivit unui comunicat al instituției.

Astfel, România a depus pentru finanțare la Bruxelles proiectul de 121 de km, a cărui valoare totală este de 4,9 miliarde de lei, din care UE va finanța prin Programul Operațional Infrastructură Mare 3,5 miliarde de lei. Perioada de implementare a proiectului este de 61 luni, adică între 1 decembrie 2018 și 31 decembrie 2023.

Drumul expres Craiova-Pitești este împărțit în patru loturi, va avea două benzi pe sens, fără bandă de urgență. Drumul numit ”autostrada Ford” va mai avea 10 noduri rutiere, 75 poduri și pasaje și 26 intersecții denivelate fără acces, precum și 3 baze de întreținere si deszăpezire, 4 spatii de servicii și 4 parcări de scurtă durată.

Pentru tronsoanele 1 și 2, CNAIR a semnat contractele de la finele lui 2018, iar din mai 2019 au început primele lucrări pe șantier.

Tronsonul 1, cu o lungime de circa 17,7 km, este executat de către italienii de la Tirrena Scavi. Tronsonul 2, cu o lungime de circa 40 de kilometri, care cuprinde și centurile ocolitoare de la Balș și Slatina, este construit de asocierea SA&PE Construct – Spedition UMB – Tehnostrade – Consitrans.

Tronsoanele 3 și 4 au fost contestate în instanță, relicitate, iar câștigătorul la licitație a venit la finalul lunii iunie – UMB. Contractele au fost semnate în septembrie 2020, dar pentru unul dintre tronsoane o instanță a decis revizuirea deciziei CNAIR.

”Nu ne mai permitem să pierdem nicio zi care să întârzie realizarea unor proiecte precum Drumul expres Craiova-Pitești. Au fost prea multe șanse ratate în ultimii ani când, din cauza lipsei de viziune a unor miniștri și indolenței și incompetenței unor funcționari, proiectele de infrastructură au rămas de multe ori simple desene frumos colorate plimbate prin studiourile de televiziune. Dacă vrem rezultate concrete trebuie să existe implicare maximă de la nivelul conducerii până la ultimul funcționar care participă la realizarea proiectelor de infrastructură. Asta am cerut și mă asigur în fiecare zi că mesajul meu a fost înțeles”, a declarat ministrul Cătălin Drulă, potrivit comunicatului citat.

Foto: Traseul drumului expres Craiova – Pitești (CNAIR)

Publicitate electorală

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

10 comentarii

  1. Înca un pic și leagă și Botoșani-ul cu marea Croată

  2. Sper ca dupa atatea minciuni , privind existenta unui studiu de fezabilitate ptr. Comarnic – Predeal si minciuni local, la nivel de statiuni,ca se vor face centuri ocolitoarea ptr.unele statiuni de pe Valea Prahovei( de ex ptr. Busteni) , acest proiect de autostrada , sa fie trata cu seriozitate si fara intraziere .Nu reamintesc promisiunile mincinoase ale guvernarilor anterioare alcatuite din hoti , incompetenti si mincinosi. Ma tem ca nu vom scapa curand de acestia.

    • Să nu uităm incrâncenarea lui băsescul și a lui Kovesi ca acest tronson ,Comarnic – Brașov , să nu fie pus în operă .
      Încă am proaspăt în memorie declarația lui Kovesi că cine îndrăznește să finanțeze și să construiască acest tronson de autostrada va sfârși în pușcărie !

  3. Mai guta, gura de maimuta, esti un bou. Esecul acestei lucrari li se datoreaza lui ponta si sova

  4. Ce prost e Titi Gutan!!

    • Nu știu dc e prost dar dreptate are. Câți km de autostrada au fost dați în folosință de către PSD sau de către celelate guverne? Nu au făcut nimic jegurile dracu dar în schimb se lăudau cu proiecte de infrastructura și studii de fezabilitate făcute de masa lui Sova într-un birou cu 2 angajați care făceau copy page la proiecte. Asta nu ai văzut Dean? Știm doar sa jignim dar sigur ești un tantalau care aleargă în campanii electorale pt vreo ciuma. Mai bine taci în plm din gura ca scoți doar prostii dar din gura unui prost ce sa iasă…..

  5. Drumul expres de la Craiova a fost promis de cretinul corupt Tariceanu inca de la inaugurarea fabricii Ford Craiova, deci in mandatul dintre 2004-2008, mandat PSD sub acoperire Tariceanu care mintea ca este liberal. Nimic nu s-a facut de atunci. Asta este unul dintre motivele temeinice pentru toti dusmanii Romaniei ca sa voteze cu PSD si Tariceanu. Din fericire, acesti votanti dusmani ai Romaniei au devenit din ce in ce mai putini in ultimii ani, eliminand din politica pe infamul Triceanu cu partidul lui de debara si scotand de la guvernare PSD pentru cel putin 4 ani.

  6. Ce face „competenta” ? …- elimina „incompetenta” !
    Ce fac autostrazile ? – aduc investitii – creaza canale de comunicatie avansate – creaza bunastare – creaza competente !
    Deci cui e ferica de autostrazi ? – pai simplu ! tuturor incompetentilor care activeaza in diverse mafii sub diverse acoperiri politice in special PSD.
    Intr-o tara impanzita de autostrazi care aduc investitii de mld.€, cu salarii europene credeti ca si-ar mai gasii locul al’ de Dancile sau senatori AUTO ?

  7. 2222

  8. Băi ,,Anti PSD,, la ce vocabular ai și la ce educație ai primit în casă, te încadrezi la categoria parazițiilor.