G4Media.ro

După Academia Română, și Comitetul Istoricilor Români, condus tot de Ioan Aurel…

Sursa foto: Ilona Andrei / G4Media

După Academia Română, și Comitetul Istoricilor Români, condus tot de Ioan Aurel Pop, cere Ministerului Educației două ore de istorie în gimnaziu și trei ore pentru liceeni, indiferent de profil/ Pop dă exemplul Ungariei

Comitetul Naţional al Istoricilor Români solicită Ministerului Educaţiei ca în învăţământul gimnazial numărul de ore de Istorie din trunchiul comun, obligatoriu, să fie de cel puţin 2 pe săptămână, iar în învăţământul liceal de 3 ore. Solicitarea vine după ce Academia Română, condusă tot de Ioan Aurel Pop, a solicitat același lucru.

„Noi, reprezentanţii Comitetului Naţional al Istoricilor Români, solicităm prin prezenta identificarea de toţi cei care sunt implicaţi în redactarea noii legi a învăţământului şi a noilor planuri-cadru pentru învăţământul preuniversitar a unor modalităţi adecvate de revenire a disciplinei Istorie la un statut comparabil cu ceea ce se petrece în alte state din Uniunea Europeană (în Ungaria, bunăoară, disciplina Istorie este prevăzută în învăţământul liceal cu 3 ore, deopotrivă la nivelul profilurilor uman şi real). De aceea, insistăm ca în învăţământul gimnazial numărul de ore de Istorie din trunchiul comun, obligatoriu, să fie de cel puţin 2 pe săptămână, iar în învăţământul liceal tot de 3 ore, indiferent de profil”, afirmă acad. Ioan-Aurel Pop, preşedintele Comitetului Naţional al Istoricilor Români, într-o scrisoare adresată ministrului Educaţiei, Sorin Cîmpeanu.

Comitetul Naţional al Istoricilor Români consideră că introducerea în noua lege a obligativităţii ca probă de bacalaureat pentru disciplina Istorie „ar corespunde presiunii care există” din partea societăţii civile din România şi „ar salva generaţiile viitoare de alterarea radicală” a identităţii lor naţionale.

Potrivit CNIR, cunoaşterea „în mod corect, critic”, de către tineri mai ales, a istoriei naţionale, cu toate împlinirile şi neajunsurile prezente la toate naţiunile, trebuie să-i preocupe şi pe decidenţii politici ai României.

„În ultimii ani, disciplina Istorie s-a redus drastic comparativ cu anii 1990, iar noile iniţiative legislative care propun includerea Istoriei alături de alte discipline umaniste cu vădite finalităţi identitare într-o singură probă la examenul de bacalaureat ar arunca în derizoriu şi ar da o ultimă lovitură, mortală, statutului Istoriei în învăţământul preuniversitar. S-ar ajunge astfel, fără îndoială, la pierderea conştiinţei identitare a generaţiilor viitoare. Absenţa în ultimii ani a unui inspector de specialitate la nivelul ministerului arată foarte clar lipsa de preocupare (a celor care au condus destinul învăţământului românesc) pentru preţuirea trecutului şi plasarea disciplinei Istorie la locul ce i s-ar cuveni”, se arată în scrisoare.

Secretarul general al Comitetului Naţional al Istoricilor Români şi membru corespondent al Academiei Române în cadrul Secţiei de ştiinţe istorice şi arheologie, Ioan Bolovan, a efectuat miercuri o vizită de lucru la Ministerul Educaţiei, unde a avut o întrevedere cu secretarul de stat pentru învăţământul preuniversitar Bogdan Cristescu, informează un comunicat de presă al Academiei Române.

Potrivit sursei citate, reprezentanţii Ministerului Educaţiei au dat asigurări că vor face „tot posibilul” pentru a identifica soluţii la problemele înaintate de Comitetul Naţional al Istoricilor Români, organism ce funcţionează în cadrul Secţiei de ştiinţe istorice şi arheologie a Academiei Române.

sursa: Agerpres.ro

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

27 comentarii

  1. eu zic sa bage cate o ora pe zi, sa fim mai tari ca ungurii

  2. Educația e moartă în România. Salvați-vă copiii, plecați.

  3. Iar porcaria asta? Iar urmează comentariile cu „sa nu ne uitam istoria, sa fim mandri de cei care au murit pentru noi acum sute de ani”? Cine a murit pentru mine efectiv? Nimeni. Au murit pentru ei, familiile lor si idealurile lor de atunci. Acum lumea e altfel. Copiii au nevoie si vor sa învețe si altceva, potrivit pentru viitorul lor. 1 ora e suuficienta. Oricum istoria e subiectiva, fiecare tara isi trage de acolo seva pentru naționalism, care duce la războaie, care e fix repetarea istoriei. Plus ca sa ii înveți niste date istorice fara a explica de fapt de ce lucrurile s-au întâmplat asa cum s-au întâmplat si cum putem concret sa facem sa nu se mai întâmple, e inutil.

    • Cineva e definiția mancurtului…

    • Eu propun ca elevii sa faca cursuri scolare incepand cu data de 1 septembrie pana pe data de 30 august inclusiv, sa invete cate 24 de ore pe zi, examenele la toate materiile sa fie zilnice si eliminatorii, si in asa fel sa se recunoasca meritele celor care invata, sa nu mai fie elevii niste lenesi. Astfel sa putem oferi profesorilor posibilitatea de a face meditatii la toate materiile, intr un timp paralel existentei reale, sa poata fi platiti la numarul de ore efectuate, iar randamentul elevilor sa fie pe masura.
      Invatamant=politica. Traiasca politicienii Romaniei

    • Cu o asemenea mentalitate (mă refer la persoana cu pseudonimul „Cineva”), nici nu mă mai mir că noi românii nu pre știm istore. Este o vorbă: cine repetă greșelile istoriei nu merită să existe ca nație. Probabil, că cei care gândesc așa, le este indiferent în ce țară locuiesc sau dacă Românieiei i se spune România sau Ungaria sau Rusia sau Bulgaria …
      Nu vrea să pun gaz pe foc, dar Dl. profesor Marga (care este istoric) are dreptate cu ținuturile românești răpite de ruși conform pactului Riebemtrop-Molotov (Basarabia, țiutul Herța, Bucovina de Nord și Bugeacul).
      Sunt de acord ca în cazuri dificile să dăm ajutor Ucrainei cu tot ce putem și că granițele nu pot fi schimbate, dar ucrainienii să nu uite că noi românii avem teritorii date de ruși Ucrainei cum ar fi țiutul Herței, Bucovina de Nord și Bugeacul. Asta nu trebuie uitat!
      Nu sunt istoric, dar un lucru elementar stiu: dacă nu știi istorie poți dispărea ca nație. Așa că învățați puțină istorie, petru că altfel apar fel de fel de deontologi care emit fel de fel de inepții. Apropo, ce facem cu pactul Riebentrop-Molotov, suntem de acord cu el?

    • Da ai dreptate, chiar e adevărat că istoria care se predă în școli e scrisă cum doresc politicienii și ce să înveți 3 ore 100 de ani de istorie falsificată, cu așa ceva nu devii mai erudit!!!

    • Corect . Si acum au daca vor sa stie ceva indiferent ce gasesc pe internet la care noi nu am avut pe vremuri acces si a trebuit sa citim carti scrise de regimul comunist propagandist cu goluri de adevar …intr un fel sau altul azi te poti duce cu lectia invatata fara sa ti fie predata inainte.

    • COMUNICAT DE PRESA
      13 SEPTEMBRIE 2022
      COMUNICAT

      ASOCIATIA FOSTILOR DETINUTI POLITICI SI VICTIME ALE DICTATURII DIN ROMANIA, anunta cu regret, trecerea la cele vesnice a fostului nostru coleg, Dr. Radu Ciuceanu, unul dintre membri fondatori in 1990
      ai AFDPR si simbol al luptei impotriva totalitarismului.
      Cu o condamnare de 15 ani de temnita, pentru „crimă de uneltire împotriva ordinii sociale”, pe care i-a executat in totalitate in penitenciarele din Craiova, Pitesti, Jilava, Targsor, Gherla, Aiud si Vacaresti si cu persecutii politice ulterioare, in plan social si profesional, Dl. Radu Ciuceanu, dupa revolutia din 1989 s-a inscris intr-o campanie sustinuta de promovare a valorilor pentru care a luptat o viata intreaga.
      În anul 1993 a fondat Institutul Național pentru Studiul Totalitarismului, institut sub egida Academiei Române, destinat cercetării trecutului totalitar al României. Pe parcursul celor aproape 30 de ani de existență, INST, sub conducerea dr. Radu Ciuceanu a desfășurat o intensă activitate de cercetare, concretizată în publicarea a peste 100 de numere din revista „Arhivele Totalitarismului” şi peste 150 de volume de studii, documente, memorii, dicţionare şi enciclopedii, multe, cu contributia marturiilor fostilor detinuti politici.
      Membrii AFDPR se alatura tuturor celor ce poarta un profund respect pentru lupta, suferinta si activitatea sa, iar cinstirea si perpetuarea memoriei celui care a fost Dr Radu Ciuceanu va fi o datorie morala a tuturor victimelor totalitarismului.
      Dumnezeu să-l ierte și să-l odihnească în pace!

  4. Mai bine mai tarziu decat niciodata.
    „Istoria ne arată că din istorie nu învățăm nimic”- Antoine de Saint-Exupery

  5. Dacă-ar fi după toți cei care vor ore la școală, ar trebui să avem săptămâna de 14 zile și ziua de școală de 24 de ore.

  6. Degeaba mărește numărul de ore de istorie. Majoritatea covârșitoare a elevilor își bagă p… In această disciplină și în general în majoritatea disciplinelor predate, considerandu-le inutile.

  7. Ioan Aurel Pop ii copiaza pe maghiari? Ce s-a intamplat? A gresit palinca?

    • Le tine piept. E dificil pentru ca istoria predata in scoli pe fuga si cu fereala stil politically correct, e usor si simplu de surclasat de istorii placute auzului si amorului propriu.

  8. Dacă la o oră-două/săptămînă elevii urăsc „istoria”, să se întrebe dl I-A Pop cît o vor urî la 3 h/s la toate profilele!

  9. Pai dacă-i vorba de istorie, in integralitatea ei, da, ar fi ok sa fie mai multe ore! Daca domnule Academician, doriți doar istoria României (și doar aceea pe care o acceptați d-voastră) avem o problema, chiar mare! Sper că știți la ce mă refer!
    Ar mai fi o problemă.Cine preda istoria și cum-partinic sau independent-….etc, etc.

  10. Acești academicieni sunt rupți de realitate ,de aceea au cerințe exagerate.

  11. Da !
    Ar fi bine scrisă o „istorie europeană” care să fie recunoscută de către „UE”!
    Așa cum suntem de acord cu politica UE trebuie să ne recunoaștem locul în istoria Europei!
    Bine ar fi să acceptăm și rolul Imperiului Otoman în dezvoltarea principatelor române.
    Nu mai sunt vremurile în care să învățăm istoria falsificată de către „naționaliștii comuniști ” !

    • 0are nu s-ar fi dezvoltat mai bine fara jugul otoman ? Fara opresiunea si obligatiile de tot felul,inclusiv in fiinte umane.Daca ati cunoaste istoria,ati vorbi altfel,fiind o persoana corecta,fara alte interese .

  12. Nu-mi vine să cred că sunt contemporan cu… Cineva și alți câțiva neputincioși intelectual precum se se arată că ai fi dumneata… Unor oameni cu posibilități de înțelegere atât de reduse nu li se pot aduce nici un fel de argumente în susținerea unor idei iar o încercare de dialog ar fi total inutilă.
    Nu încercați să le răspundeți. Lăsați-i să-și etaleze prostia în toată splendoarea ei…

    • Dacă fiecare zi de școală ar începe și s-ar încheia cu istoria te-ai simți… satisfăcut?

  13. Da fraiere! Si sa stea la scoala 14 ore pe zi!! Sa fie olimpici la teorie si zerobarat la practica! Sa fie toti egali in prostie!! Voi sunteti mancatori din banul public!! Paraziți!!

  14. Prea multe ore de istorie, religie in fiecare an de scoala , mai bine ar fi predate vreo 2 ani istoria si 1 an religia, cate o ora pe saptamana, iar in locul lor sa fie predate, tot cate o ora pe saptamana, literatura universala, evolutionism , sociologie . Prof . de istorie, la fel ca alte categorii de bugetari, exagereaza importanta activitatii lor ca sa primeasca mai multi bani la salarii, insa nu ar trebui sa o faca pe seama copiilor, pot sa isi mai ia alt job daca vor sa castige mai mult.