G4Media.ro

E.ON anunță finalizarea ”autostrăzii electrice” pe ruta Iași-Gheorgheni-Târgu Mureș: 7 stații de…

sursa foto: eon-romania.ro

E.ON anunță finalizarea ”autostrăzii electrice” pe ruta Iași-Gheorgheni-Târgu Mureș: 7 stații de încărcare rapidă în cadrul proiectului NEXT-E

E.ON Energie România a pus în funcţiune, în această săptămână, o nouă staţie de încărcare rapidă a autovehiculelor electrice, în perimetrul staţiei de servicii MOL din Târgu Mureş, fiind astfel finalizată „autostrada electrică” pe ruta Iaşi-Gheorgheni-Târgu Mureş, potrivit unui comunicat al companiei, remis, vineri, Agerpres.

Posesorii de maşini electrice au astfel asigurată infrastructura de încărcare de-a lungul întregului traseu, prin intermediul staţiilor de la Iaşi, Târgu Frumos şi Cristeşti (jud. Iaşi), Taşca (jud. Neamţ), Gheorgheni (jud. Harghita), Sovata şi Târgu Mureş (jud. Mureş).

Până acum, E.ON Energie România a montat 15 staţii, dintre care 7 pe traseul Iaşi-Gheorgheni-Târgu Mureş, celelalte 8 fiind în localităţile: Piatra Neamţ şi Roman (jud. Neamţ), Bacău, Suceava, Adjud (jud. Vrancea) şi Bucureşti. Totodată, în această perioadă se derulează lucrări de montare a unităţii de la Râmnicu Vâlcea, în cadrul staţiei de servicii MOL situată pe strada Calea lui Traian nr. 166.

Iniţiativa face parte din proiectul NEXT-E, cofinanţat din fonduri europene prin intermediul programului Connecting Europe Facility (CEF) prin care E.ON Energie România şi-a propus să instaleze 19 unităţi de încărcare rapidă a autovehiculelor, alte 21 urmând să fie instalate de către MOL, unul dintre partenerii din acest proiect.

Staţia de încărcare de la Târgu Mureş are o putere maximă de 93 kW. Astfel, timpul mediu de încărcare a unei maşini electrice va fi de aproximativ 40 de minute pentru 80% din baterie. În locaţie este instalată câte o staţie de tip fast charge 2×50 kW (curent continuu) + 1×43 kW (curent alternativ). De asemenea, staţia are minimum 2 locuri de parcare.

În plină dezvoltare se află şi „autostrada electrică” Iaşi-Bucureşti, pe traseul căreia sunt instalate până acum staţii la Târgu Frumos, Roman, Bacău şi Adjud. Până în prezent, prin intermediul staţiilor NEXT-E, posesorii de autovehicule electrice sau hibrid au utilizat 18.000 de kWh de energie electrică şi au parcurs peste 100 de mii de km. Cele mai multe încărcări s-au făcut la staţiile din Suceava, Roman şi Iaşi.

Staţiile sunt integrate într-un sistem de monitorizare şi gestionare a sesiunilor de încărcare. Acest sistem asigură supravegherea non-stop a respectivei unităţi şi are posibilitatea de a rezolva de la distanţă eventualele incidente apărute în timpul încărcărilor. În plus, eventualele probleme apărute la staţiile de încărcare vor putea fi semnalate telefonic 24/7 la un call center al E.ON.

Utilizatorii de vehicule electrice pot accesa şi rezerva staţiile direct pe site-ul eondrive.ro sau prin aplicaţia mobilă E.ON Drive, disponibilă atât pentru Android, cât şi pentru iOS. De asemenea, acestea pot fi vizualizate pe platforma online Plugshare.

Reţeaua pan-europeană NEXT-E va include 6 ţări diferite, iar 40 de staţii de încărcare electrică din totalul de 252 din proiectul NEXT-E vor fi instalate în România şi amplasate pe rutele: Suceava-Bacău-Călăraşi, Constanţa-Bucureşti-Timişoara şi Iaşi-Târgu Mureş – Alba Iulia.

Prin această iniţiativă, infrastructura de staţii de încărcare pentru autovehicule electrice aferentă coridoarelor rutiere strategice europene (TEN-T) se va completa cu infrastructura de staţii de încărcare pentru autovehicule electrice din România, facilitând transportul rutier cu emisii reduse de CO2 şi impact redus asupra mediului.

În luna iulie 2017, proiectul NEXT-E a fost selectat de Comisia Europeană pentru cofinanţare prin intermediul programului Connecting Europe Facility (CEF). Consorţiul NEXT-E va primi 18,84 milioane euro în vederea implementării proiectului, aceasta fiind cea mai mare finanţare CEF acordată unui proiect privind vehiculele electrice.

În cadrul acestuia, vor fi instalate până în anul 2020, un număr de 222 de staţii de încărcare rapidă multi-standard (50 kW) şi 30 de staţii de încărcare ultra-rapidă (150-350 kW) de-a lungul principalelor coridoare europene de transport şi a reţelei trans-europene de transport (TEN-T). Ca o premieră absolută, călătoria pe distanţe lungi, bazată 100% pe electricitate, va fi posibilă în şase state membre, cu legături către ţările vecine.

Consorţiul este format din companiile din cadrul Grupului E.ON (Zapadoslovenska energetika Slovakia, E.ON Czech Republic, E.ON Hungary, E.ON România), Grupului MOL (filialele din cele şase ţări participante), Hrvatska elektroprivreda din Croaţia, PETROL (în Slovenia şi Croaţia), precum şi Nissan şi BMW.

Reţeaua dezvoltată de acest consorţiu are ca scop crearea unei infrastructuri în Republica Cehă, Slovacia, Slovenia, Ungaria, Croaţia şi România. Această reţea va fi conectată cu reţeaua de staţii de încărcare electrice din Europa de Vest, datorită coordonării cu alte proiecte finanţate prin intermediul CEF.

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

7 comentarii

  1. Excelent!
    Dupa cum vedeti, au urmat ruta logica, adica de la Targu Frumos au luat-o nu spre Targu Neamt si spre Romana si apoi Piatra Neamt, Tasca (langa Bicaz) si Ghorgheni. Nu precum actualul plan ilogic prin Targu Neamt unde portiunea prin relief montan este mai lunga. Grosul populatiei se afla intre Targu Frumos – Roman – Piatra Neamt, in plus portiunea Targu Frumos Roman deserveste si circulatia intre Suceava si Bacau, si prinde si o parte din circulatia spre Vaslui. Nu degeaba cele mai multe incarcari au fost la Roman.

  2. Corectez: … au luat-o nu spre Targu Neamt CI spre Roman.

  3. Ar fi fost ok daca faceau mai intai autostrada si apoi statiile electrice.
    Aceasta retea de statii de incarcare este menita sa incurajeze vanzarile de masini electrice. Totusi pentru economia locala beneficiile sunt prea mici, reteaua fiind destinata pentru turism si mai putin pentru transportatori. Chiar si acei cativa transportatori care folosesc masini mici pe rute regionale nu vor tolera pauze de reincarcare de pana la 1h in timpul programului.

    • Care ei „faceau”, ca sunt entitati diferite. Aici statul Roman nu si-a facut treaba, iar mediul privat nu mai are rabdare si o ia inainte – ceea ce este normal. Nu este vina privatilor ca fac un lucru bun inaintea statului – ba din contra, ma bucur ca au luat-o inainte.
      Probabil stii deja asta, dar trebuia sa scrii cu precizarile de rigoare.

    • Este vorba de CE, proiectul este cofinantat de Comisia Europeana cu 18,84mil eur. Suma este prea mica pentru a face autostrada dar ordinea fireasca este alta, este ca si cum cineva mi-ar dona o husa de iPhone 11 dar eu nici macar nu am iPhone.
      Banii sunt dati ca sa stimuleze vanzarile la masini electrice, practic se vor intoarce in conturile bmw, vag, audi, renault etc

  4. In urmatorii 20 de ani mașinile electrice vor fi doar o încercare. Tehnologia actuală nu e viabilă.