G4Media.ro

Economia YOLO este pe moarte, iar acest lucru ar putea fi o…

Sursa: G4Media.ro

Economia YOLO este pe moarte, iar acest lucru ar putea fi o veste proastă pentru Statele Unite

Nu cu mult timp în urmă, mulți dintre noi erau dispuși, dacă nu chiar nerăbdători, să cheltuiască bani pentru televizoare noi și luxoase, băi și bucătării modernizate, biciclete și sticle cu băuturi scunde. Dar lucrurile s-au schimbat, notează CNN.

Americanii au ieșit din carantinele pandemice cu locuri de muncă mai bune, cu bani de cheltuială în plus și cu o dorință arzătoare de a trăi viața în afara limitelor propriilor locuințe, indiferent de preț. În ceea ce a fost supranumită economia YOLO (prescurtare de la „You only live once” – „trăiești doar o singură dată”), sau cheltuielile de răzbunare, consumatorii au cheltuit bani pentru experiențele și bunurile care le-au lipsit.

„Covid ne-a arătat tuturor că viața nu durează la nesfârșit”, a declarat Sameer Samana, senior global market strategist la Wells Fargo Investment Institute. „Pregătirea pentru o pensie care este foarte departe în viitor și care ar putea fi întreruptă de ceva precum o pandemie globală ne-a schimbat mentalitatea. Oamenii au vrut să trăiască momentul”.

Acum, la cinci ani de la declanșarea pandemiei, petrecerea cheltuielilor nesfârșite se apropie de sfârșit. Iar acest lucru poate fi o veste proastă pentru economia americană.

Ce se întâmplă: Cheltuielile de consum scad, iar chiar și americanii cu cele mai mari venituri se îndreaptă spre magazinele cu discount precum Walmart. Target reduce prețurile pentru a-i atrage pe cumpărătorii reticenți înapoi în magazinele lor, iar magazinele de dulciuri precum Starbucks au raportat că vânzările nu mai cresc așa cum o făceau înainte – un Frappuccino nu mai pare o cheltuială necesară.

Inflația este încă ridicată și consumatorii își termină economiile din epoca Covid, piața muncii începe să se restrângă, iar lucrătorii încep să se îngrijoreze că își vor pierde locurile de muncă.

„Există un element de «cât timp pot trăi în acest mediu de stres post-traumatic după Covid?»”, a spus Samana. „La un moment dat, trebuie să îți dai seama cum arată noua normalitate. Angajatorii vor ca lucrătorii să se întoarcă mai des la birou și în anumite locații, nu mai poți lucra de oriunde, și asta schimbă mentalitățile. Există acest sentiment de revenire la normalitate.”

Ei bine, în unele domenii se revine la normal. Oamenii sunt încă dispuși să plătească concerte de Taylor Swift și bilete de avion. Călătoriile de Memorial Day au fost la cel mai ridicat nivel din istorie, potrivit TSA. Dar asta înseamnă că oamenii își reduc achizițiile discreționare și caută să facă schimburi și în ceea ce privește necesitățile zilnice.

Ce înseamnă acest lucru: Până acum, cheltuielile de consum au salvat economia americană de la recesiune în anii de inflație ridicată și dobânzi mari care au urmat pandemiei.

Și continuă să fie în continuare cea mai importantă măsură a unei economii puternice – cheltuielile reprezintă aproximativ 70% din produsul intern brut, măsura de bază a sănătății economice a SUA.

Prin urmare, dacă acestea încetinesc, ar fi o veste proastă și ar putea declanșa potențial recesiunea despre care economiștii au început să avertizeze încă din 2021. (Nu vă faceți griji, majoritatea economiștilor de la băncile și firmele importante nu prevăd că acest lucru se va întâmpla prea curând, iar dacă se va întâmpla, s-ar putea să nu fie o încetinire pentru toată lumea).

De asemenea, acest lucru zguduie piețele și ține investitorii pe muchie de cuțit – Dow Jones a scăzut cu peste 1.000 de puncte între marți și joi, săptămâna trecută, din cauza unor date economice neașteptate. Luni a mai scăzut cu 115 puncte după ce un raport a arătat că industria prelucrătoare s-a contractat ușor.

Ce urmează: Următoarele două săptămâni vor fi importante pentru investitori, consumatori și pentru cei care urmăresc economia în general. Datele oficiale privind locurile de muncă pentru luna mai vor fi publicate vineri, iar analiștii vor cerceta cifrele pentru a afla dacă piața muncii va continua să se relaxeze.

Săptămâna viitoare, Rezerva Federală își va ține ședința de politică monetară, în cadrul căreia oficialii își vor face publice perspectivele privind ocuparea forței de muncă, inflația și ratele dobânzilor în lunile următoare. Este foarte puțin probabil să asistăm la vreo modificare a ratelor dobânzilor în cadrul acestei ședințe, însă președintele Fed, Jerome Powell, ar putea oferi unele indicații cu privire la momentul în care banca centrală se așteaptă să înceapă pivotarea spre dobânzi reduse.

Publicitate electorală

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

1 comentariu

  1. „magazinele de dulciuri precum Starbucks”

    Imi place formularea. O singura data am incercat un iced latte de la starbucks si era asa de dulce ca n-am putut sa-l termin.