Educația este domeniul unde românii doresc cel mai mult ca statul să crească nivelul cheltuielilor / Calitatea profesorilor și eforturile elevilor – percepute drept cei mai importanți factori pentru succesul școlar, într-un sistem “subdezvoltat cronic”
Cei mai mulți români percep că sistemul de educație îi favorizează pe elevii din mediile favorizate, iar problemele de echitate “combinate cu prezența unei legături intense între nivelul de educație și venit, cea mai ridicată din toate țările UE, explică în parte decalajul major și în creștere continuă dintre rural și urban”, afirmă un raport publicat săptămâna aceasta de fundația Friedrich Ebert Stiftung, bazat pe un sondaj realizat la finalul anului trecut în România. Calitatea profesorilor este văzută, alături de efortul elevilor, drept cel mai important factor ce influențează succesul elevilor, în timp ce percepțiile referitoare la meditații diferă cel mai mult între diversele categorii de respondenți. În ansamblu, educația, urmată îndeaproape de sănătate, este domeniul unde cei mai mulți dintre români doresc o creștere a cheltuielilor statului.
- Documentul se bazează pe date culese printr-un sondaj realizat de institutul CCSAS în octombrie-decembrie 2021, pe un eșantion de 3.666 de respondenți, descris drept reprezentativ pentru populația adultă din România. Sondajul a folosit trei subeșantioane reprezentative, cu un chestionar parțial distinct.
În introducere, care face referire la mai multe probleme sociale și economice care influențează atitudinile românilor, raportul abordează două teme care relevă adâncirea diferențelor între mediile favorizate și defavorizate, în ultimele decenii.
Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:
Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului G4Media
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen BankCitește și...
© 2024 G4Media.ro - Toate drepturile rezervate
Acest site foloseşte cookie-uri.
Website găzduit de Presslabs.
4 comentarii