Educația remedială trebuie plătită, dacă este după ore. Am lucrat cu 3.000 de profesori, 14.000 de copii și am avut 92% rată de absolvire la BAC, când lumea transforma școala în cabinet medical – experiența World Vision România, povestită de Mihaela Nabăr
“Dacă educația remedială este dincolo de orele de clasă, ea trebuie plătită ca atare și nu este vorba doar de plata orelor respective. Sunt materiale educaționale care trebuie folosite în acest sens, sunt anumite competențe pe care ar trebui să le aibă profesorii, pentru că nu oricine poate să facă educație remedială. Mai ales că educația remedială intervine pe acele cazuri vulnerabile”. Declarația vine de la Mihaela Nabăr, director executiv al organizației World Vision România care de pe 11 martie și până în prezent a organizat cursuri remediale cu 14.000 de copii de la sat, cu ajutorul a 3.000 de profesori. Unul dintre rezultate? 92% dintre elevii de liceu pregătiți astfel au luat Bacalaureatul.
Edupedu.ro a vrut să afle ce este educația remedială, concret? Pe ce anume a investit Anglia bună parte din pachetul de 1 miliard de lire sterline pregătit de guvern după lockdown și despre ce vorbea Italia când anunța orele remediale ca urgență pentru profesori și elevi?
În cadrul conferinței “Ziua Educației: Lecțiile pandemiei”, directorul World Vision România a explicat că educația remedială este pregătirea suplimentară a elevilor, meditarea copiilor care înregistează lacune față de programa școlară sau pregătirea în masă a elevilor cărora statul a eșuat să le transmită cunoștințele pe care le consideră necesare pentru viață.
Mihaela Nabăr, director executiv World Vision România:
- Ce înseamnă educația remedială pentru noi? În perioada aceasta a pandemiei a devenit și mai clar că trebuie să facem ore de educație remedială – practic pregătirea copiilor la română, matematică, istorie, geografie…, pentru că școala și învățarea nu sunt doar despre română și matematică – pentru a recupera.
- Suntem țară campioană la abandon școlar, suntem 44% dintre noi analfabeți funcțional, este foarte clar că trebuie să vedem cum facem ca aceste 6 luni de pandemie să nu accentueze toate aceste date.
- Ceea ce înseamnă că și în perioada pandemiei, și în zilele acestea care au urmat începutului școlii, dar și atunci când am fost blocați total în stare de urgență, World Vision a continuat să lucreze cu copiii din mediul rural, a adus împreună profesorii și copiii, pentru că lucrurile nu se pot întâmpla de pe o zi pe alta. Investiția în educație nu se vede în 2 ore. Este o muncă pe care o facem de foarte multă vreme și investim în relația cu profesorii, îi învățăm pe profesori cum să folosească instrumentele digitale, îi învățăm să știe să folosească acea tabletă pe care chiar dacă o au nu știu să o folosească și cum poate ea să fie utilizată și în educație remedială, cum poate ea să ajute profesorul să ajungă la copil.
Citește articolul integral pe Edupedu.ro
Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:
Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului G4Media
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen Bank
© 2024 G4Media.ro - Toate drepturile rezervate
Acest site foloseşte cookie-uri.
Website găzduit de Presslabs.