Edupedu.ro: Suspiciuni de licitație cu dedicație la Ministerul Educației. Instituția vrea să atribuie, pe 4 milioane de lei, elaborarea standardelor de evaluare a elevilor din clasele P-VIII unei firme sau asocieri de firme cu 4 experți cheie care să mai fi aplicat 6 testări standardizate digitalizate
Ministerul Educației, prin Centrul Național de Politici și Evaluare în Educație (CNPEE), a relansat procedura de licitație publică pentru achiziția, cu 4 milioane de lei, de standarde naționale de evaluare pentru ciclurile primar și gimnazial, după cum a anunțat recent secretarul de stat pe proiecte al Ministerului Educației Bogdan Cristescu, în prima conferință de presă a noului ministru al Educației și Cercetării Daniel David. La această nouă licitație, condițiile impuse în caietul de sarcini arată că nu pot obține punctajul maxim decât agenții economici care „dețin” cel puțin 4 experți care ar fi participat la cel puțin 6 testări digitale standardizate (evaluare standardizată folosind Item Response Theory – IRT). Experiența acestora nu se măsoară în ani, ci în numărul de proiecte la care au participat. Coincidență sau nu, există doar 6 astfel de testări care s-au derulat în ultimii ani în România, în școli, toate făcute de aceeași entitate, iar în „echipa științifică” acesteia apar 4 experți. În plus, deși inițial condițiile financiare impuse la licitație nu ar fi permis respectivei firme să participe singură, printr-un set de „clarificări din oficiu” Ministerul Educației a schimbat recent condițiile de participare astfel încât entitatea respectivă se poate califica acum ca ofertant la această procedură. Detalii mai jos, în articol.
Ministerul Educației susține că „nu avem știință de suspiciuni care ar plana la adresa acestei licitații, generate de condițiile prevăzute în Caietul de sarcini. Această licitație se află în verificare ex-ante, aceasta însemnând că fiecare etapă din cadrul procedurii de licitație deschisă este monitorizată de către ANAP” – vezi în articol răspunsurile punctuale ale ministerului.
- De notat că la prima licitație pe același proiect, anulată între timp, au existat sesizări prin care potențiali participanți exprimau suspiciuni cu privire la criteriile discriminatorii din caietul de sarcini.
Licitația vizează servicii ca analiză de sistem, instruire/formare, suport tehnic, monitorizare, pilotare și validare a standardelor de evaluare. Componenta scoasă la licitație pentru a doua oară, după ce prima dată a fost anulată pe motiv că ar fi fost încărcate documente greșite în SEAP, face parte din proiectul „Reglementări noi pentru un curriculum relevant și educație deschisă – RECRED”.
Pe scurt, Ministerul Educației vrea să contracteze o firmă „prestator” care „să facă dovada că deține resursă umană /specialiști cu pregătire/calificare și experiență în domeniul de activitate specific pe toată durata de derulare a contractului”, potrivit Caietului de sarcini. „Contractantul trebuie să facă dovada că deține resursă umană /specialiști cu pregătire/calificare și experiență în domeniul de activitate specific pe toată durata de derulare a contractului. În funcție de metodologia pe care o va stabili, Contractantul va prezenta componența echipei, instrumentele/metodele de coordonare a activităților, precum și modalitatea concretă în care echipa prezentată va interacționa cu Autoritatea Contractantă”, prevede Caietul de sarcini.
„Echipa de asistență tehnică va fi formată din minimum 4 experți cheie, dintre care un coordonator (Team Leader) cu experiență în domeniul evaluării digitale standardizate de tip Item Response Theory și trei experți în elaborarea de standarde de evaluare, testare digitalizată standardizată, elaborare de itemi și dezvoltarea testelor standardizate. Având în vedere gradul ridicat de complexitate al procesului și faptul că, în România, este pentru prima dată când vor fi elaborate standarde naționale de evaluare, este necesar ca team leader-ul echipei de asistență tehnică propuse de Contractant să aibă cel mai înalt grad de calificare educațională (studii doctorale) și experiență dovedită în domeniile vizate. În ceea ce privește ceilalți experți cheie, Autoritatea Contractantă apreciază drept calificare minimă necesară a acestora studii universitare demonstrate prin diplomă de licență sau echivalent având în vedere rolul acestora de a coordona echipele de experți care vor elabora standardele naționale de evaluare, itemii asociați acestora, respectiv a testelor standardizate de evaluare pentru fiecare disciplină de studiu din învățământul primar și gimnazial”, se arată în Caietul de sarcini.
Cu toate acestea, printr-un document apărut în SEAP pe 21 ianuarie numit „clarificări din oficiu”, Ministerul Educației renunță la această condiție ca liderul de echipă să aibă studii doctorale, deși aceasta era dată ca „necesară”. Instituția schimbă, practic, condițiile din caietul de sarcini prin procedura de „clarificări din oficiu” – în privința acestui expert autoritatea menționează că „În caietul de sarcini, la pag. 14, punctul 8.3., în loc de „studii postuniversitare finalizate cu diplomă de doctor” se va citi „studii universitare demonstrate prin diplomă de licenţă sau echivalent”.
Citește ancheta integral pe Edupedu.ro.
Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:
Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului G4Media
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen BankCitește și...
Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.