G4Media.ro

Efectul Bridget Jones: cerere mare pentru alimente și băuturi clasice. Renașterea anilor…

Foto: Waitrose

Efectul Bridget Jones: cerere mare pentru alimente și băuturi clasice. Renașterea anilor ’90 s-a extins dincolo de bluzele și blugii largi, iar Chardonnay-ul și supa de praz și cartofi ale lui Jones se bucură acum de o popularitate sporită

Lansarea celui de-al patrulea film Bridget Jones a fost creditată ca fiind cauza unei creșteri a vânzărilor de alimente și băuturi prezentate în film, relatează The Times.

Bridget Jones nu este, după cum se știe, o zeiță a casei. Printre triumfurile sale culinare se numără transformarea unei simple supe de praz și cartofi într-o supă albastră, transformarea unei budinci cu marmeladă într-o mizerie groasă și transformarea unei omlete într-o omletă care seamănă mai degrabă cu ouă bătute.

În ciuda acestor dezastre în bucătărie, întoarcerea perenei solitare pe ecranele cinematografelor în această lună pare să îi inspire pe fani să își încerce iscusința la preparatele prezentate în filmele sale.

Lansarea iminentă a filmului Bridget Jones: Mad About the Boy, al patrulea episod din serie, a dus la o creștere a cererii pentru ingrediente și rețete, potrivit Waitrose. Lanțul de supermarketuri de lux a declarat că, în comparație cu aceeași perioadă a anului trecut, căutările de rețete pentru supă de praz și cartofi au crescut cu 233%, în timp ce căutările pentru marmeladă de portocale au crescut cu 553%.

De asemenea, s-a înregistrat o creștere de 200% a căutărilor de rețete pentru curry de curcan. Pentru cei neinițiați în deliciile francizei Bridget Jones, curry de curcan a jucat un rol important în primul film. Este felul de mâncare la care Jones și Mark Darcy, îndrăgitul iubit interpretat de Colin Firth, au prima lor întâlnire ciudată, dar fatală.

Waitrose a declarat că oamenii nu sunt interesați doar de rețete, ci și de vânzările produselor în sine, care sunt, de asemenea, în creștere. Cererea pentru marmelada Duchy Organic Seville cu bucăți groase a crescut cu 30 %, iar cea pentru supa de praz și cartofi pre-preparată a crescut cu 9 %.

Cel mai recent episod Bridget Jones, care va fi lansat în cinematografe de Ziua Îndrăgostiților – 14 februarie, o are din nou pe Renée Zellweger în rolul principal, de data aceasta navigând prin viața de mamă văduvă a doi copii care reintră pe scena relațiilor la 50 de ani.

Waitrose a declarat că cumpărătorii sunt, de asemenea, inspirați de înclinația notorie a lui Jones pentru Chardonnay, cu vânzări de citrice albe, de asemenea, în creștere în ultimele săptămâni.

Oxford Landing Chardonnay a fost cel mai mare beneficiar, cu o creștere a vânzărilor de 21%, dar Yellow Tail Chardonnay și Dark Horse Chardonnay au avut, de asemenea, o creștere de 13% și, respectiv, 10%.

Waitrose a declarat că „febra Bridget Jones” face parte dintr-o tendință mai largă de „cumpărături nostalgice”.

Emilie Wolfman, de la grupul Waitrose, a explicat: „Vedem cum clienții noștri îmbrățișează alimentele clasice din filmele emblematice Bridget Jones, precum și alimentele „retro” mai largi din anii 1990, deoarece mulți clienți caută alimente care le trezesc amintiri și bucurie.

„Fie că este vorba de alimente asociate cu amintiri nostalgice, cum ar fi momente iconice din anii 1990 sau alimente clasice și de încredere confort, cum ar fi vafe de cartofi și Black Forest gateau.”

Supermarketul a declarat că rețetele pentru Black Forest gateau în căutări au crescut cu 190% în ultimele trei luni, comparativ cu cele trei luni anterioare.

A existat, de asemenea, o creștere a cererii pentru Arctic roll, tort răsturnat cu ananas, fondant de ciocolată, Capri Sun, cremă Ambrosia și Pot Noodles.

Cererea de biscuiți club de ciocolată a crescut, de asemenea, cu o creștere a vânzărilor de arome de portocale și mentă de 26 % și, respectiv, 23 %.

Și alte supermarketuri au observat această tendință. Anul trecut, Ocado a raportat că vânzările de arome de chipsuri populare din anii 1990 au crescut. Acesta a declarat că vânzările de Frazzles Smith cu șuncă crocantă și Chipsticks cu sare și oțet au crescut cu aproape jumătate, de la an la an.

Cererea pentru toate lucrurile din anii ’90 se extinde, de asemenea, la modă, cu revenirea topurilor de cultură și a blugilor largi la mainstream.

Anjee Solanki, analist de retail la Colliers, a declarat: „Obsesia Gen Z cu deceniile dinainte de digital a revitalizat moda Nineties. Pentru generația tânără infuzată de nostalgie, descoperirea mărcilor de uz casnic de odinioară are potențialul de a reînvia un brand îmbătrânit direct în secolul XXI.”

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.