Efectul rețelelor de socializare asupra Generației Z: 1 din 5 tineri vrea să fie popular în mediul online. Peste jumătate simt nevoia de educație financiară și organizare personală
Peste jumătate dintre tineri simt nevoia de educație financiară, de dezvoltare a abilităților sociale și gestionare a emoțiilor, indică studiul național Insights PulseZ, aflat la a treia ediție în 2022.
Fetele, în comparație cu băieții, sunt semnificativ mai mult afectate de obstacole precum lipsa motivației (68% vs 58% băieții), oboseala (55% vs 45%), stările emoționale fluctuante (53% vs 37%) și anxietatea (50% vs 35%).
De asemenea, principalele două dorințe ale tinerilor sunt abilitatea de a avea mai multă încredere în sine (68%) și de a-și putea gestiona mai eficient timpul (60%).
Studiul remarcă un nou trend emergent în rândul tinerilor de cu vârste cuprinse între 16 și 18 ani – dorința de a deveni cunoscuți precum o celebritate. Datorită prezenței influencerilor pe care tinerii îi folosesc drept exemplu, spațiul online este un catalizator al acestui fenomen. Astfel, aproape 1 din 5 tineri își dorește popularitate în mediul digital, în comparație cu 5% sau 3% din rândul grupelor de tineri de 18-24 ani.
În ceea ce privește învățământul, 37% din tinerii din grupa de vârstă 16-18 ani preferă să învețe mai mult într-un sistem formal (la școală, ore de curs private și biblioteci publice), în timp ce jumătate dintre tinerii de 22-24 de ani aleg în egală măsura atât sistemul formal, cât și cel non-formal (în format online, pe platforme precum Google, Wiki, Youtube, Tik Tok, podcasturi și alte tipuri de surse).
Tinerii ar aloca în medie studiului aproximativ trei ore pe zi, liderii grupelor de vârstă fiind cei de 19-21 de ani cu 2,93 ore pe zi. De asemenea, au putut fi constatate diferențe între tinerii din mediul urban și cel rural – cei de la orașe alocând mai mult timp studiului. În același timp, tinerii de la profilul uman alocă mai mult timp studiului comparativ cu cei de la profilul real, însă nu depășesc 3 ore de studiu pe zi.
Platforma Youtube este cea mai menționată în rândul tinerilor, cu o medie zilnică de 2.3 ore, urmată de Instagram (2.3 ore), Facebook/ Messenger și TikTok (1.6 ore).
Fetele petrec mai multe ore pe TikTok față de baieții, care aleg într-un mod semnificativ mai mare decât fetele să își petreacă timpul pe Youtube și Discord. Odată cu creșterea vârstei se poate observa un consum mai ridicat de WhatsApp, dar și a emailului.
Referitor la modalitățile de transfer bancar alese cel mai des de tineri, transferul direct din aplicația băncii către clienții aceleiași bănci este cea mai utilizată (49%), urmată de Revolut (40%) și de transfer prin IBAN (36%).
Grupa de vârstă care efectuează cele mai multe tranzacții este grupa 22-24 de ani, în timp ce tinerii din grupa de 16-24 de ani nu transferă de obicei bani (36%), o explicație fiind apariția acestei nevoi odată cu depășirea vârstei majoratului.
În cadrul aplicațiilor bancare folosite de tineri pentru a-și gestiona resursele financiare, Revolut ocupă primul loc în topul platformelor bancare având ca utilizatori 40% dintre tineri.
Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:
Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului G4Media
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen Bank
© 2024 G4Media.ro - Toate drepturile rezervate
Acest site foloseşte cookie-uri.
Website găzduit de Presslabs.