Electrica Furnizare spune că nu a mai emis facturi de câteva luni din cauza schimbărilor legislative. Clienţii care primesc facturi cu întârziere le vor putea plăti eşalonat după ce trimit o cerere scrisă pe mail
Electrica Furnizare, parte a grupului de furnizare și distribuție de energie Electrica SA, la care cel mai mare acționar este statul român prin Ministerul Energiei, susţine că, în urma schimbărilor legislative din domeniu, a blocat în mod repetat procesul de facturare, ceea ce a dus la întârzieri în emiterea facturilor. Unii clienți nu le-au mai primit de câteva luni, așa că s-au plâns la Protecția Consumatorului.
Răspunsul companiei la nemulțumirile clienților a fost transmis şefului Comisariatului Regional pentru Protectia Consumatorilor Regiunea Sud Muntenia, Ion Iordăchescu, iar acest l-a publicat pe facebook, scrie News.ro.
”Având în vedere nevoia de implementare a noilor cerinţe impuse de reglementările din domeniul energiei, precum OUG 118/2021, OUG 27/2022 respectiv OUG 119/2022, societatea noastră a procedat la blocarea repetată a procesului de facturare. Acest demers a condus la întârzieri mari în procesul de emitere a facturilor şi implicit în cel de rezolvare a anomaliilor de facturare”, se arată în documentul transmis de Electrica Furnizare Comisariatului pentru Protecţia Consumatorului Prahova, în urma unei adrese a acestei instituţii în legătură cu numărul mare de reclamaţii privind lipsa facturilor.
Facturile vor veni în fiecare lună după implementarea modificărilor necesare în sistemul informatic, spune Electrica Furnizare. Acestea vor fi calculate în baza estimărilor privind consumul sau în baza citirii contoarelor făcute de către operatori la domiciliile consumatorilor.
În plus, dacă vor veni prea multe facturi deodată, cu sume mari de plată, compania le transmite clienților că vor putea să ceară în scris plata eșalonată.
„Vă informăm că, pentru a veni în întâmpinarea clienţilor, societatea Electrica Furnizare SA le oferă acestora posibilitatea de plată eşalonată a facturilor pe care le vor primi în această perioadă. Eşalonarea se acordă în baza unei solicitări care poate fi transmisă la adresa clienti@electricafurnizare.ro” , se mai arată în răspunsul transmis de furnizorul de electricitate către CRPC Prahova şi asumat de şeful Biroului Cereri şi Reclamaţii, al cărui nume nu apare în document.
Vineri, şeful Comisariatului Regional pentru Protecţia Consumatorului – Regiunea Sud Muntenia anunţa că numeroşi clienţi din judeţul Prahova ai companiei SC Electrica Furnizare SA au reclamat că nu primesc de mai multe luni facturile pentru energia electrică pe care au consumat-o.
”Înţeleg dificultatea în care se află furnizorul în urma recentelor schimbări legislative, însă nu vom accepta ca persoanele vulnerabile să sufere şi mai mult şi să se regăsească într-o situaţie disperată, fără ieşire, având sume imense de achitat din urmă”, transmitea comisarul şef de la Protecţia Consumatorului din această regiune.
Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:
Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului G4Media
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen BankCitește și...
© 2024 G4Media.ro - Toate drepturile rezervate
Acest site foloseşte cookie-uri.
Website găzduit de Presslabs.
3 comentarii