Elevii încep liceul după clasa a IX-a, adică la 15-16 ani, în majoritatea țărilor membre ale OCDE, arată o analiză făcută de experți ai organizației la care speră să adere și România / Examene de admitere la liceu sunt organizate în doar două țări, în condiții speciale
Trecerea de la învățământul secundar inferior la cel superior – echivalând, în România, cu trecerea de la gimnaziu la liceu – se face la vârsta de 15 ani în jumătate dintre țările membre ale Organizației pentru Cooperare și Dezvoltare Economică (OCDE), iar vârsta de 14 ani, ca în România, este practicată de doar trei state – Italia, Lituania și Slovenia. În același timp, cele mai multe țări ale organizației la care speră să adere și România preferă modele de transfer din gimnaziu în liceu ce ridică tot mai puține obstacole în calea avansului elevilor: doar o mică parte aplică evaluări externe la finalizarea ciclului inferior, iar examene de admitere la liceu – așa cum propune Guvernul să fie introduse, în România, prin legea Deca – sunt semnalate, condiționat, într-o singură țară membră, potrivit unei recente analize realizate de experte ale organizației internaționale, scrie EduPedu.ro.
Datele privind tranziția elevilor din învățământul secundar inferior în cel superior, în țările membre OCDE, sunt incluse într-un document de lucru apărut, într-o variantă nefinalizată, în noiembrie 2022. Materialul, realizat de două experte ale OCDE, nu reprezintă punctul de vedere al organizației, așteptând în continuare contribuțiile părților interesate. Însă el include date agregate anterior de OCDE și de alte organizații și recomandări sau constatări care au mai fost exprimate și în alte circumstanțe de către organizație sau de către alte cercetări.
- Materialul a fost semnalat recent de către organizația Coaliția pentru Educație (care îl prezintă în mod eronat drept “analiză OCDE”), în contextul discuțiilor pe tema Legilor Deca și a examenului de admitere la unele licee, propus în proiectul Legii învățământului superior.
Documentul compară situația din 38 de țări membre OCDE, situație ce diferă foarte mult de la un caz la altul din toate punctele de vedere: de la vârsta tranziției din ciclul secundar inferior în cel superior la vârsta învățământului obligatoriu, de la diversitatea ofertei de învățământ secundar superior (general, vocațional) la diversitatea căilor de acces către aceste opțiuni, de la condițiile de promovare a ciclului inferior la cele de acces la cel superior etc..
Citește articolul complet pe EduPedu.ro.
Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:
Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului G4Media
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen Bank