G4Media.ro

Elevii maghiari din Transilvania: sub 50% au acces la învăţământ digital interactiv,…

Photo by Andrea Piacquadio from Pexels

Elevii maghiari din Transilvania: sub 50% au acces la învăţământ digital interactiv, în timp ce majoritatea primesc temele prin SMS, e-mail sau site-uri de socializare / 40% din părinţi vor recuperarea clasică a orelor, chiar și în lunile de vară

Mai puțin de jumătate dintre elevii maghiari din Transilvania au acces la metode digitale interactive de predare, dar peste 60% au continuat să învețe primind temele prin SMS, e-mail sau site-uri de socializare. Rezultatele aparțin unui studiu realizat de Asociaţia Centrul de Analiză a Politicilor Publice Cluj-Napoca, scrie Rador. De precizat că cercetarea a fost realizată în perioada în care din partea Ministerului Educaţiei exista doar o recomandare cu privire la şcoala online, și nu obligația.

  • În acelaşi timp, aproximativ 40% din părinţi ar prefera ca perioada aceasta să fie recuperată într-o forma tradiţională de învăţământ, majoritatea spunând că ar sacrifica lunile de vară pentru acest lucru, iar 10% dintre părinţi sunt în favoarea repetării anului şcolar, arată studiul realizat la începutul lunii.

Studiul intitulat “Coronavirus în Transilvania” a fost publicat luni și arată că marea majoritate a elevilor maghiari din Transilvania participă la învăţământul la distanţă, care în România a fost opţional între 11 martie şi 3 aprilie şi a devenit obligatoriu începând de săptămâna trecută, după terminarea vacanţei de primăvară.

Pentru aproximativ 9% dintre copii şcolile nu au asigurat nicio soluţie pentru învăţământul la distanţă. Metode de predare digitale interactive au fost disponibile pentru numai 45% din elevi, transmite Rador.

Informații de background

Un studiu realizat la nivel național în perioada 25-31 martie 2020 de Universitatea din București, Universitatea Alexandru Ioan Cuza, Universitatea de Vest și Institutul de Științe ale Educației a arătat că, pentru a susține activități de învățare la distanță, profesorii și elevii folosesc cel mai frecvent aplicații simple pentru comunicare cu clasa și individuală (cu fiecare elev) precum

  • Whatsapp sau Messenger (91% – medie de 3,66 pe o scală de 4) sau
  • chiar apeluri telefonice (83% – medie de 3,34).
  • Pe locurile următoare se situează: utilizarea resurselor educaționale deschise și conținutului digital, cum ar fi site-uri cu informații și ilustrații, biblioteci online, simulări, soft educațional, laboratoare virtuale, muzee virtuale, Digitaliada, LearningApps etc. (medie de 2,82),
  • apoi platformele specializate de elearning (2,6) și aplicațiile pentru apeluri video/ videoconferințe precum Webex, Zoom, Meet, Teams (2,48).

Citește și:

 

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

5 comentarii

  1. Cu tristete spun, dar iar se dovedeste ca maghiarii sunt superiori românilor. Ei stiu va scoala e importanta.
    Pentru români, importante sunt terasele, cluburile, manelele, matea, distractiile. De asta guvernantii au sacrificat scoala si au pus foarte repede examenele, ca sa aiba lumea timp de distractii.
    De asta etnicii unguri nu mai vor in românia, ca e o țara neserioasa. Si de asta ungaria, polonia si alte tari se vor duce inainte iar romania va ramane in aceeasi mocirla

    • Unde dai și unde crapă! Ce au de-a face lamentările tale cu articolul de mai sus? Cum îți dai seama „cu tristețe” de superioritatea ungurilor?

    • @ABC

      Romania nu e tara serioasa??? Las’ ca-i mai serioasa Hungaria. Ii si vad pe respectivii emigrand in masa in patria-muma. Unde toate libertatile sunt garantate prin lege. Legea lui Orban. Viktor Orban.
      Hai sictir postac pzd-ist!

    • O intrebare: Cati oameni fug din romania si cati din ungaria? Romania e ca siria, fuge lumea unde vede cu ochii, din ungaria nu fuge nimeni, dimpotriva

  2. Si tu…g4media?
    Cu cat interes urmăream site-ul tau…
    Copilul meu – roman, sta ore în șir la cursuri on- line, e si este olimpic national.
    Articolul vorbește ” Transilvania”, ca o regiune separată si de maghiarii ei fantastici în comparație cu românii prosti.
    Ce mult seamănă seamănă cu planul Kos Karoli, acum declarat pe față ….
    Se pare ca si voi ati gasit susținere pentru independența presei, la Budapesta.
    Mare dezamăgire, daca mai contează.