Eliminarea admiterii la liceu prin examen, propusă de Consiliul Economic și Social. Instituția susține ca alternativă evaluarea națională cu 5 probe
Concret, Consiliul Economic și Social a propus eliminarea articolelor care introduc o formă dublă de acces în învățământul liceal: „La Art. 98, alin. (2), (5), (6), (7), (8), (9) și (13) se abrogă.”
În rubrica destinată observațiilor se arată că „accesul diferit în învățământul liceal obligatoriu pe baza evaluării naționale și a unui concurs de admitere este discriminatorie sau creează situații discriminatorii pentru elevi astfel:
- Prezența într-o clasă atât a elevilor cu examen de admitere, cât și a celor care au fost repartizați pe baza mediei de la evaluarea națională, în situația în care nr de locuri de la o specializare nu se completează cu elevii care participă la examen
- Elevii care iau o medie de admitere buna la evaluarea națională, dar nu participă la examenul de admitere se pot afla în situația de a nu prinde un loc la specializarea/ profilul pentru care au optat.
- Se creează oportunități de acces pentru elevii care provin din familii cu posibilități financiare, familii care pot angaja ore de pregătire suplimentară a copiilor în vederea participării la examenul de admitere;”
Potrivit documentului obținut de Edupedu.ro, „accesul în învățământul obligatoriu se realizează având ca fundament principiile care guvernează învățământul preuniversitar astfel: „a) principiul nediscriminării, în baza căruia accesul și participarea la educația de calitate se realizează fără discriminare…” (articolul 3 din proiectul Legii Învățământului Preuniversitar).”
Citește articolul complet pe Edupedu.ro
Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:
Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului G4Media
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen BankCitește și...
© 2024 G4Media.ro - Toate drepturile rezervate
Acest site foloseşte cookie-uri.
Website găzduit de Presslabs.
2 comentarii