G4Media.ro

Estee Lauder anunță scăderea cifrei de afaceri / CEO-ul companiei își anunță…

Sursa foto: flickr.com

Estee Lauder anunță scăderea cifrei de afaceri / CEO-ul companiei își anunță pensionarea

Estée Lauder prognozează o creștere anuală a veniturilor sub așteptările analiștilor, semn că redresarea mult așteptată a companiei de cosmetice s-a lovit de un alt blocaj, relatează BoF. 

Compania a declarat luni într-un comunicat că estimează venituri în anul fiscal curent în scădere cu 1% sau maxim o creștere de 2%.

Analiștii intervievați de Bloomberg prognozau o creștere de 5,6%, la 16,5 miliarde de dolari. Gigantul cosmetic a indicat declinul continuu al vânzărilor de cosmetice de prestigiu în China, reflectând „sentimentul slab persistent în rândul consumatorilor chinezi”.

„În timp ce perspectivele noastre de vânzări și profit pentru anul fiscal 2025 sunt dezamăgitoare, în acest an vom face pași importanți, pe măsură ce vom implementa resetarea strategiei noastre”, a declarat directorul general Fabrizio Freda în declarația.

Acțiunile companiei au scăzut cu 8,4% în premarket trading la New York.

Estée Lauder a declarat anterior luni că CEO-ul se va pensiona la sfârșitul lunii iunie 2025. Freda a pus în aplicare un plan de redresare pentru a readuce una dintre cele mai mari companii de cosmetice din lume pe drumul cel bun din punct de vedere financiar și pentru a recupera o parte din cota de piață pe care a cedat-o concurenților majori precum L’Oréal și mărcilor mai mici din SUA și China.

Acesta s-a angajat să reducă costurile, să profite mai rapid de tendințele în materie de frumusețe ale rețelelor sociale și să se orienteze către vânzarea unora dintre mărcile sale, inclusiv Clinique, pe Amazon, pe care Estée Lauder a evitat-o mult timp din cauza temerilor că ar putea submina percepția consumatorilor cu privire la mărcile sale ca fiind superioare.

Compania este pe cale să iasă dintr-un impas financiar cauzat de o implozie a vânzărilor în magazinele scutite de taxe, în special în destinațiile turistice din China și alte părți ale Asiei. Călătoriile post-pandemice și-au revenit mai greu decât au anticipat directorii Estée Lauder.

În timp ce afacerea de turism cu amănuntul, așa cum este numită, a început să se redreseze în trimestrul care s-a încheiat la 31 martie, cererea consumatorilor din China, precum și din SUA, a fost slabă. Ambele țări au impulsionat creșterea spectaculoasă a companiei în anii anteriori pandemiei.

„China, care a reprezentat aproape 30% din vânzările Estée Lauder la apogeul său, a fost cea mai mare binecuvântare a companiei până în anul fiscal 2022, deși cel mai mare blestem de atunci”, a scris analistul Raymond James Olivia Tong într-o notă de cercetare recentă.

Directorii Estée Lauder încearcă, de asemenea, să restabilească încrederea investitorilor și analiștilor după ce au redus în mod repetat previziunile în cursul anului trecut, dând uneori impresia că nu au o înțelegere solidă a dinamicii care le modelează activitatea.

Fabrizio Freda, directorul general de lungă durată al Estée Lauder Companies, intenționează să se retragă la sfârșitul anului fiscal 2025, a anunțat astăzi compania.

Potrivit unei declarații, nu a fost încă numit un succesor, dar consiliul de administrație este „foarte avansat” în planul său de succesiune a directorului general și a luat în considerare candidați interni și externi. Freda va conduce compania până la numirea unui succesor și va rămâne în calitate de consilier până în 2026.

Luna trecută, compania a anunțat pensionarea directorului financiar Tracey Travis, numindu-l drept succesor pe Akhil Shrivastava, vicepreședinte senior al companiei, controlor corporativ.

Plecarea lui Freda a fost subiectul multor speculații. Compania, care deține mărci precum Tom Ford, La Mer și Bobbi Brown, a avut dificultăți în a-și reveni după pandemie, prețul acțiunilor sale scăzând cu aproximativ 70 % din 2022.

Supraexpunerea pe piața chineză și scăderea generală a cererii pentru mărcile sale premium au împiedicat creșterea, deși, în luna mai, a raportat prima sa creștere a vânzărilor nete după șase trimestre consecutive de scădere. Luni își va raporta rezultatele pe întregul an.

„În numele întregului consiliu de administrație și al familiei Lauder, dorim să ne exprimăm recunoștința sinceră față de Fabrizio pentru cei peste șaisprezece ani de servicii devotate companiei”, a declarat William P. Lauder, președinte executiv într-o declarație, afirmând că compania este„concentrată pe depășirea provocărilor actuale.”

Lauder a adăugat: „Pe o notă personală, Fabrizio a fost un partener incredibil pentru mine, precum și pentru alți membri ai familiei Lauder”, spunând că «înțelege unicitatea acestei afaceri de familie».

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează