”Ești fără energie? Libidoul tău este scăzut? Nu reușești să mărești forța în sala de gimnastică?” / Afacerile cu produse de wellness au intrat pe o piață nouă și promițătoare: infertilitatea și virilitatea masculină
Produsele de wellness pentru bărbați au fost mult timp axate pe dezvoltarea musculaturii, anduranță și alte activități atletice. Acum, mărcile și consumatorii își îndreaptă atenția către virilitate, fertilitate și performanțe sexuale de vârf, relatează BoF.
Pentru o lungă perioadă de timp, discuția despre starea de bine a bărbaților a început și s-a încheiat cu shake-urile proteice și praful de creatină pentru construirea mușchilor.
Dar, în ultima vreme, această discuție s-a extins pentru a include preocupările legate de scăderea fertilității la bărbați, care a trecut de la o mișcare marginală la un curent dominant. Un studiu mic, dar care a ținut capul de afiș, publicat în mai 2023 în revista științifică „Toxicological Sciences” a descoperit microplastice în fiecare testicul uman examinat.
Alte studii au arătat că numărul spermatozoizilor s-a înjumătățit în ultimii 50 de ani, ritmul de scădere fiind mai mult decât dublu din 2000. Alte studii au contestat aceste constatări.
„PFA-urile, microplasticele etc. se găsesc peste tot, inclusiv în testiculele bărbaților … boxeri cu fibre naturale, produse de îngrijire a pielii „mai curate”, parfumuri adecvate, lenjerie de pat etc. vor fi mai mult o preocupare pentru bărbați în viitor”, a postat expertul în fitness Joe Holder pe X, cunoscut anterior ca Twitter, făcând referire la studiu.
El a adăugat că încearcă să transmită acest mesaj de peste cinci ani „fără să pară un psihopat”. Aceste știri sosesc într-un moment deosebit de oportun pentru industria wellness.
Pe rețelele de socializare, persoane influente din domeniul medical, precum neurologul Andrew Huberman și medicul și autorul Peter Attia, au corelat din ce în ce mai mult sănătatea fizică cu succesul profesional, social și romantic, agravând temerile legate de efectele vieții moderne asupra sănătății generale.
Această schimbare de mentalitate a contribuit la apariția unui val de produse menite să stimuleze fertilitatea și virilitatea masculină. La The Vitamin Shoppe, unul dintre cei mai importanți furnizori de servicii medicale din SUA, vânzările de produse de susținere a testosteronului au crescut cu două cifre față de anul trecut, în timp ce vânzările propriului supliment „Ultimate Libido” au crescut, de asemenea, cu două cifre.
În luna august, retailerul va începe să ofere terapie de substituție cu testosteron (TRT) prin intermediul platformei sale de telemedicină – tratamentul are rolul de a crește nivelul de testosteron din organism atunci când acesta nu produce suficient pe cont propriu. Nivelurile scăzute de testosteron pot afecta indirect fertilitatea prin scăderea libidoului și creșterea disfuncției erectile, în timp ce unele studii indică faptul că afectează numărul total de spermatozoizi.
Brandurile emergente au propria lor abordare: Mars Men oferă un supliment de „susținere naturală a testosteronului”, în timp ce Human Desire produce un suc care sporește libidoul. Într-o cascadorie deosebit de inteligentă, pentru ultima sa campanie, linia de îngrijire personală Dr Squatch a plătit 10 milioane de dolari pentru a asigura testiculele lui Nick Cannon, personalitate a divertismentului și tată a 12 copii, pentru a-și promova noua gamă de produse de „îngrijire a mingii”.
„Timp de multe decenii, infertilitatea a fost considerată o problemă a femeilor”, a declarat Osman Khan, un investitor în mărci de wellness la studioul de risc Squared Circles. „Oamenii își dau seama acum că există o altă jumătate a ecuației”.
Totuși, explorarea spațiului prezintă provocări. În timp ce bărbatul mediu poate fi acum puțin mai receptiv la argumentele de vânzare decât a fost în trecut, piața este fragmentată. O mare parte din motivația bărbaților de a se implica în fertilitate și virilitate este mai puțin legată de paternitate și mai mult de masculinitate.
Drumul către inima unui bărbat poate trece prin stomac, dar drumul către portofelul său este puțin mai complex.
Piața nu este lipsită de controverse. Huberman, citat ca sursă de inspirație de către unii influenceri din domeniul wellness, a fost subiectul unui articol critic în New York Magazine în martie, care examina relațiile sale cu femeile din viața sa. O parte din entuziasmul pentru suplimentele de testosteron a pornit de la comentatori și extremiști de dreapta, precum Alex Jones, care le-a popularizat pe platforma sa Infowars.
Există, de asemenea, complexitatea problemei – cercetătorii nu au stabilit încă în mod definitiv dacă există o criză globală a fertilității masculine, cu atât mai puțin dacă suplimentele Over The Counter (fără rețetă) o pot rezolva.
Cu toate acestea, bărbații obișnuiți se simt cu siguranță mai confortabil să vorbească despre acest subiect și să caute soluții.
În ultimul deceniu, a avut loc o de-stigmatizare clară a unor afecțiuni precum căderea părului și disfuncția erectilă, grăbită de apariția unor servicii de telesănătate precum Hims, care oferă în mod discret produse eliberate pe bază de prescripție medicală sub o marcă modernă și atractivă. În Regatul Unit, Cialis, o alternativă la Viagra, a devenit disponibil fără prescripție medicală anul trecut.
„Fiecare conversație pe care am avut-o cu bărbații despre wellness și longevitate în ultimul an, dacă nu chiar mai mult, s-a transformat la un moment dat în „Ar trebui să urmez TRT (Testosterone Replacement Therapy)?””, a declarat Garrett Munce, editor de îngrijire la Men’s Health și Esquire.
Cu toate acestea, rămâne dificil să ajungi la bărbați. Khan a subliniat că mărcile de fertilitate feminină folosesc adesea obstetricieni și ginecologi pentru a-și comercializa și explica produsele, persoane cu care femeile sunt obișnuite să interacționeze. În timp ce femeile sunt obișnuite cu serviciile de screening, cum ar fi testele Babeș-Papanicolau și mamografiile, bărbaților nu li se oferă controale până când nu sunt mult mai în vârstă. În plus, bărbații nu sunt socializați să se gândească la sănătatea lor din punct de vedere preventiv, a declarat Munce.
„Bărbații nu vor niciodată să meargă la cineva care ne vorbește despre calitatea spermei noastre sau despre modul în care totul este un fel de funcționare și de lucru cu excepția cazului în care există o problemă”, a spus el. „Bărbații sunt foarte reactivi … dacă ceva nu merge bine, atunci un tip îl va aborda”.
Pentru a ocoli aceste atitudini și pentru a evita încălcarea reglementărilor care limitează beneficiile care pot fi revendicate, multe mărci își încadrează beneficiile produselor astfel încât să se concentreze pe „optimizare” mai degrabă decât vindecare sau tratament.
Clientul Mars Men s-ar putea să nu se gândească încă la paternitate, dar s-ar putea să se gândească la cum să facă exerciții fizice mai eficiente sau să obțină un avantaj la locul de muncă, a declarat co-fondatorul Benjamin Smith. Suplimentul său natural de testosteron de 89 de dolari conține ingrediente precum zincul și schinduful, precum și tongkat ali, o plantă care se găsește în unele părți din Asia de Sud-Est, popularizată de oameni precum Huberman ca stimulent al testosteronului.
„Pentru moment, începem cu, ‘”Ești fără energie? Libidoul tău este scăzut? Nu reușești să mărești forța în sala de gimnastică?”, a spus Smith.
Cu toate acestea, mărcile încearcă să schimbe comportamentul de la orientarea către probleme la bunăstarea generală. Khan a dat ca exemplu faptul că femeilor li se oferă, de obicei, vitamine prenatale de îndată ce se gândesc să conceapă un copil, însă aceeași sugestie nu este făcută și bărbaților.
Smith a declarat că mulți dintre clienții Mars Men’s caută modalități de a-și recăpăta vigoarea tinereții fără a fi nevoiți să apeleze la tratamente medicale standard. „Bărbații vor doar să se simtă cât mai bine posibil, mai ales pe măsură ce îmbătrânesc”, a spus el, adăugând că marea majoritate a clienților săi au peste 40 de ani.
Curtând clientul din perspectiva optimizării, mai degrabă decât a rezolvării problemelor, brandurile ar putea, de asemenea, să poată păstra clienții mai mult timp, potrivit lui Alexander Gilkes, cofondator al Squared Circles.
„Dacă recrutezi bărbați doar în pragul paternității, îi ai doar pentru o călătorie de 12 luni, după care se prăbușesc de pe o stâncă”, a declarat Gilkes, adăugând că alte probleme precum incontinența și problemele legate de testosteron pot apărea mai târziu în viață.
În ciuda modernizării atitudinii bărbaților, apropierea de categoria fitness sportiv este încă probabil cea mai ușoară intrare în categorie.
„Ceea ce am început să vedem în urmă cu câțiva ani este că clienții care s-ar fi oprit în drum spre sala de sport și ar fi luat un shake proteic … au început să fie mult mai interesați de un stil de viață complet fit”, a declarat Muriel Gonzalez, președintele The Vitamin Shoppe. „Nu este vorba doar de a merge la sala de sport și de a te îngrășa”.
La Mars Men, Smith a spus că nu crede că vibrațiile hipermasculine sunt „necesare”, adăugând că i se pare mai atrăgătoare o abordare subtilă, elegantă.
Cu toate acestea, el vrea să fie clar cu privire la publicul țintă: „Este pentru bărbați”, a spus el. Munce a spus că cea mai puternică abordare ar putea fi în continuare vorbirea despre ele între bărbați, cel puțin, vizând mai mulți bărbați obișnuiți care pot evangheliza rețeaua lor personală.
„Bărbații sunt animale de haită… nu le place să fie singura excepție. Trebuie să formezi o echipă sau un grup.”
Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:
Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului G4Media
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen Bank
1 comentariu