G4Media.ro

Euractiv: Cel mai mare port din Europa, Rotterdam, „se îneacă în cocaină”…

sursa foto: Pexels

Euractiv: Cel mai mare port din Europa, Rotterdam, „se îneacă în cocaină” / Un record de aproape 70 de tone de droguri a fost interceptat în 2021, în creștere cu 74% față de anul precedent / „Este o chestiune de a găsi un ac în carul cu fân”

Milioanele de containere descărcate de macaralele gigantice din Rotterdam fac din acesta cel mai mare port din Europa, însă orașul olandez se confruntă și cu cantități tot mai mari de o marfă mai puțin binevenită: cocaina, scrie Euroactiv, care preia AFP.

Un record de aproape 70 de tone de droguri a fost interceptat în 2021, în creștere cu 74% față de anul precedent, a declarat Ger Scheringa, care conduce o echipă de ofițeri vamali înarmați în port.

Rotterdam și Antwerp, în Belgia vecină, au fost cele două puncte de intrare principale folosite de un „supercartel” cu sediul în Dubai, care furniza o treime din cocaina din Europa, despre care Europol a declarat că a fost prins luna trecută.

Cocaina este de obicei ascunsă în containere sau, uneori, sub nave, în deschideri sub linia de plutire, de unde este recuperată de scafandri.

Determinarea motivului pentru acest salt al capturilor de cocaină este o „chestiune delicată”, a declarat Scheringa pentru AFP. „Se pare că există o mulțime de cumpărători în Europa. Și dacă există cerere, aceasta este furnizată”, a spus el.

Rotterdamul a luat măsuri importante pentru a împiedica pătrunderea pulberii albe în Europa, în special prin intensificarea controalelor vamale, a spus olandezul.

Dar el nu se așteaptă ca recordul de confiscări al Rotterdamului să fie bătut în 2022 și a recunoscut că „nu știe dacă există cu adevărat o soluție la această problemă” atâta timp cât oamenii continuă să consume cocaină.

Primarul din Rotterdam, Ahmed Aboutaleb, a deplâns faptul că orașul-port „se îneacă în cocaină” și condamnă violențele care însoțesc comerțul cu droguri.

Aboutaleb dorește ca autoritățile portuare să scaneze toate containerele care sosesc din America Latină.

Bandele folosesc metode sofisticate pentru a trimite cocaina prin Rotterdam și pentru a o recupera ulterior, bazându-se adesea pe informații din interior, a declarat Romilda Schaaf, specialist în droguri pentru poliția portuară. „Este într-adevăr o chestiune de a găsi un ac în carul cu fân”, a declarat ea pentru AFP.

Tinerii, adesea din sudul defavorizat al Rotterdamului, potrivit procurorilor, petrec uneori mai multe nopți în „hoteluri pentru containere” dotate cu mâncare și pături, în apropiere de locul unde este așteptat un container cu cocaină.

Ei mută apoi drogurile în containere diferite, astfel încât să existe mai puține șanse ca acestea să fie verificate, în special dacă provin din America de Sud.

Mai mult de 70 de persoane au fost arestate până acum în acest an pentru infracțiuni legate de trafic în port, a declarat Scheringa, inclusiv membri ai unor bande și chiar angajați ai portului.

Un celebru jurnalist olandez și un avocat care au fost implicați în procesul unui presupus lord al drogurilor au fost asasinați în 2019 și 2021, șocând țara și convingând autoritățile să aloce mai multe resurse pentru o acțiune de reprimare.

Reporterul olandez Peter R. de Vries a murit după ce a fost împușcat pe o stradă aglomerată din Amsterdam.

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

17 comentarii

  1. Nu cred!? În Olanda!? Nu se poate! 🤑🤭

  2. Ăștia sunt cei care ne tin de 15 ani cu un picior afara din UE, pe motiv ca am avea frontiere permeabile?

  3. Schengen este spațiu de libera circulație, inclusiv pentru containere cu droguri. Cat mai e gramul în Amsterdam? Se face conversia EURO-Ruble.

  4. Si nici nu se poate schimba mare lucru in viitor, nu pot scana toate containerele.
    Au ales sa faca un hub si sa faca bani, ca trec si droguri asta e partea doua.
    Noi de-abia am curatat sinele de vagoane parasite ca sa putem exporta niste cereale.
    Daca nu venea razboiul mai zaceau 30 de ani acolo.
    Asa ca hai sa ne vedem de jucariile noastre ca suntem departe de restul lumii.

  5. Constanta le-ar face concurenta si mai mare daca am fi in Schengen

    • Pai se putea sa nu existe si unu de-asta care, indiferent cat de pe.nibili, corupti, mincinosi, incapabili se dovedesc cei din Vest, vine el sa ne zica – „da, domne, da’ romanii ar fi facut si mai si”?

  6. Orasele marin din vest au zone in care politia nu intra, sunt conduse si controlate de bandele de traficanti de droguri. Importi lumea a 3-a, ajungi lumea a 3-a.

    • Hai lasa-ma moncher. Care ar fi cartierele alea controlate de traficanti in care nu intra politia, in care orase vestice?
      Occidentul decadent

    • Ferentari, Poarta Albă, Noua, Ițcani, Rahova, Brestei, etc. Occidentul decadent.

    • Font-Vert, Le Clos, La Rose, la Castellane, Marsilia, Franta.
      Scampia, Napoli, Italia. S.a.m.d!!

    • Saint-Denis, Saint-Ouen şi Aubervilliers, Paris, Franta.
      Neukölln, Berlin Germania.
      Mai vreti?

    • Puente de Vallecas, Madrid Spania.
      Molenbeek, Bruxelles, Belgia.
      Mai am!

  7. Sa ne intelegem, nu numai aici, ci si in Franta, Spania, Grecia, si mai ales, Italia …
    Daca in Olanda se strecoara droguri, in Italia sunt direct coordonate si urcate in camioane.
    Dupa cum spuneam trebuie serios luat in considerare o intarire a granitelor Schengen peste tot.

  8. Si cu ce te deranjeaza ca trec? Preferi sa fii sarac si sa stai 2h la granita doar ca se drogheaza unii? Resurse mai multe la bugetul statului inseamna ca poti scade impozitele pe salarii.
    Dar suntem departe de asa ceva.

  9. @ 🦀
    Ce mentalitate de sclav(ă) ai. Chiar mă miram că nu a apărut niciunul/niciuna care să le găsească o scuză olandezilor și să mai arunce cu puțin r***t în țara asta.

  10. Sa iasa Tarile de Jos din Schengen in semn de protest.