G4Media.ro

Eurodeputatul Alin Mituţa prezintă condițiile din decizia de aderare la Air Schengen:…

Sursa Foto: Arhiva Personala

Eurodeputatul Alin Mituţa prezintă condițiile din decizia de aderare la Air Schengen: Nu e suficient, dar e mai bine decât nimic

Europarlamentarul REPER Alin Mituţa consideră că „România intră în Schengen aşa cum a intrat şi în UE – pe jumătate şi cu condiţii suplimentare” şi prezintă, „în lipsa clarificărilor din partea premierului”, condiţiile cuprinse în decizia şi anexele de aderare la Air Schengen, relatează Agerpres.

„După mult amatorism şi bâlbâieli de ultim moment ale guvernului României, iată că aseară s-a votat decizia: intrăm (parţial) în Schengen!”, afirmă Alin Mituţa. Europarlamentarul REPER arată, într-o postare pe Facebook, ce conţin decizia şi anexele de aderare la Schengen.

„Pentru început cu frontierele aeriene şi maritime iar pentru cele terestre există doar un angajament de a discuta în 2024. Nu e suficient, dar e mai bine decât nimic. Detaliile le găsim în decizie.

1. Ridicarea controalelor în aeroporturi şi porturi se va face la 31 martie 2024.

2. Austria, România şi Bulgaria au semnat o declaraţie cu 5 angajamente:

I. Controale sporite la frontierele cu Turcia şi Serbia. Aici nu este nicio problemă;

II. Controale multi-filtru la frontierele terestre între România-Ungaria şi Bulgaria-România. Aici nu este deloc bine pentru că în loc să eliminăm controalele pentru tirurile de marfă, le amplificăm;

III. Preluarea rapidă a azilanţilor care intră prin România sau Bulgaria. Nu e o problemă pentru că deja avem această obligaţie prin regulamentul Dublin;

IV. Ofiţeri de control austrieci şi europeni în aeroporturi dar şi controale inopinate în aeroporturile din Austria. În principiu, nicio problemă, controalele inopinate sunt deja posibile; important e să nu se facă abuzuri iar inopinatele să devină regulă;

V. Angajament de a discuta funcţionarea Schengen în 2024. Deja era pe agendă;

3. Important: angajament de a discuta în 2024 o dată pentru aderarea cu frontierele terestre în funcţie de progresul pe cele 5 elemente”.

Alin Mituţa subliniază că „este prea puţin” şi că „România putea obţine un calendar mai precis pentru ridicarea frontierelor terestre în 2024”.

„Una peste alta, e o veste bună faptul că facem acest prim pas concret către Schengen însă problema frontierelor terestre, cele mai importante, rămâne de rezolvat”, a mai declarat europarlamentarul.

Publicitate electorală

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

5 comentarii

  1. „Una peste alta, e o veste bună…”

    Nu, este o veste proastă!

    România NU este de facto și de jure membră Schengen de la 1 Aprilie ! Este o păcăleală tâmpită!

    Problemele legate de pagubele economice determinate de timpul de așteptare petrecut de transportatorii rutieri la frontiere rămân. România pierde bani și implicit eu și familia mea pierdem bani!

    România este în continuare discriminată ca parte a Pieței Comune, întrucât frontierele Schengen au efectul unei bariere comerciale.

    Un astfel de statut de „membru onorific” aerian Schengen nu a mai avut niciun stat până la România, cele care au aderat în doi pași au aderat întâi cu frontierele TERESTRE și cu specificarea exactă a termenului (2-3 luni) pentru aderarea cu celelalte frontiere.

    În plus, România se obligă să accepte migranți sirieni și afgani din Spațiul Schengen (a nu se confunda cu Procedura Dublin pe care România o îndeplinește deja), să-i găzduiască, să-i identifice și să-i returneze în statele de origine deși România nu face parte din Schengen.

    Este o umilință fără margini la adresa României și a cetățenilor ei! Este o veste foarte proastă!

    • @ Constantin – Omule, opreste-te cu „umilinta” ca te faci de ras! Asa cum am mai spus, preluarea azilantilor conform regulamentului Dublin exista deja (si, apropo, regulamentul nu e pentru schengen e pentru UE). Iar aia cu Romania obligata sa preia azilanti din spatiul Schengen e o minciuna penibila, e vorba de azilantii de care sunt responsabile Ro si Bg, adica cei care vin ci depun cerere de azil la granitele celor doua!

  2. Romania-Austria:
    5 min.(Air S) = 5 min.(Terestru) + anulare optiune refugiat
    De unde rezulta valoarea optiunii unui refugiat in aceptiunea Austriei care e 0, adica nimic, ceea ce castigam noi. Iar imperialistii castiga sa-i oblige pe refugiati sa plece de la ei cu ajutorul nostru pentru nimic in schimb.
    Negociere marca PSD.