G4Media.ro

Europa importă cantităţi mari de motorină din India, un important cumpărător de…

Sursa foto: Pixabay

Europa importă cantităţi mari de motorină din India, un important cumpărător de petrol rusesc (Bloomberg)

Europa a interzis cea mai mare parte a importurilor de petrol din Rusia, în urmă cu un an, dar cumpără cantităţi mari de motorină care este posibil să fie produsă prin rafinarea ţiţeiului rusesc, transmite Bloomberg, preluată de Agerpres.

Importurile de motorină ale Europei din India, unul din cei mai importanţi cumpărători de petrol rusesc, urmează să treacă de 305.000 de barili pe zi, cel mai ridicat nivel de după luna ianuarie 2017, arată datele furnizate de firma de analiză Kpler.

Printre motorina care a ajuns în Europa în luna noiembrie se numără şi o livrare de la firma Nayara Energy Ltd., cu sediul la Mumbay, care în acest an a importat aproximativ 60% din ţiţeiul său din Rusia, potrivit Kpler. De asemenea, firma Reliance Industries Ltd., cel mai important furnizor european de motorină din India, importă mai mult de o treime din ţiţeiul său din Rusia.

Această explozie a importurilor de motorină din India scoate la lumină o modificare fundamentală a tranzacţiilor cu petrol după invadarea Ucrainei de către Rusia. În urmă cu un an, Rusia era principalul furnizor de motorină al Europei, un combustibil vital pentru industrie şi transporturi. Uniunea Europeană a interzis cea mai mare parte a importurilor de ţiţei rusesc pe mare în luna decembrie 2022, iar în luna februarie a acestui an a interzis şi importurile de produse petroliere ruseşti.

Ca răspuns la oprirea importurilor de motorină din Rusia, Europa şi Marea Britanie au încercat să obţină motorină din alt parte. India ajută la acoperirea unui deficit de aprovizionare în contextul în care importurile europene de motorină din SUA, Turcia şi Arabia Saudită au scăzut în luna noiembrie. De exemplu, importurile de motorină din Arabia Saudită ar urma să scadă în luna noiembrie la 94.000 de barili pe zi, cel mai scăzut nivel înregistrat după luna februarie 2020.

Pe măsură ce vestul respinge ţiţeiul rusesc, Moscova a găsit un apetit crescut pentru petrolul său în Asia. Companiile de rafinare din India au putut să cumpere ţiţei rusesc la preţ redus şi să îl vândă sub formă de produse procesate pe pieţe precum Europa, unde motorina este la mare cerere.

„Cele 1,6 – 1,8 milioane de barili de ţiţei rusesc pe zi achiziţionate de companiile de rafinare din India creează un avantaj competitiv pe care alţii nu îl au”, subliniază Viktor Katona, analist şef la Kpler.

Acesta a precizat că livrările de motorină ale Indiei spre Asia reprezintă acum 19% din exporturile totale de combustibil ale ţării, comparativ cu 33% în urmă cu un an. Cea mai mare parte a exporturilor de motorină ale Indiei au mers spre Europa, unde importurile de motorină şi benzină ar urma să urce până la 935.000 de barili pe zi, în creştere cu 5% comparativ cu luna octombrie.

Publicitate electorală

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

13 comentarii

  1. Cumparam petrol rusesc dar mai scump.

    • Cumparam petrol de oriunde la pretul de pe piata. Doar ca rusii il vand la pret mai mic decat inainte la indieni care il prelucreaza si in final il vand la pretul international obtinand un profit care in trecut intra in buzunarul lui Putin. Deci rusii vand doar petrol brut si ieftin. Inainte vindeau si petrol si motorina la preturi mari. Simple math

  2. Ai priceput…aproape nimic .
    In primul rand PETROL cumpara indienii la preturi sub pretul de productie,deci in pierdere pentru mujici.
    Noi cumparama MOTORINA,la preturi mai mici decat am fi luat din Rusia,deci castig pentru India si Europa.

  3. N-ai inteles nimic. Cand la pompa motorina se va vinde sub 5 lei, pret care era inaintea razboiului, atunci iti dau dreptate. Pana atunci cumparam cu peste 7 lei motorina indiana din petrolul rusesc.

    • Dar de ce legi pretul de razboi ? Cand Arabia Saudita si altii decid sa reduca productia, care e legatura cu razboiul ?

    • „Economistule” ,5 lei motorina era in pandemie,cand 90% din transportul international rutier era paralizat si cererea ea mica.
      Ideea e ca rusii tai iubiti sunt ridiculizati de indieni care le cumpara petrolul la preturi de nimic,si vand motorina la pretul corect dictat de piata. Fara motorina produsa in India,oferta era si mai mica si motorina era 10 lei.
      In concluzie indienii ii ard tare de tot pe mijici si mentin motorina la cel mai scazut pret posibil in acest moment.

  4. Datorita pretului mic la titei (in jur de 74$/baril) Arabia Saudita si Rusia au hotarat impreuna scaderea voluntara a productiei de petrol pana la sfarsitul anului 2023 in scopul cresterii pretului la titei pana la 100$/baril. La ora actuala pretul este de 85$/Baril. Cand a inceput razboiul si in urma sanctiunilor aplicate Rusiei (inclusiv interzicerea importului de petrol din Rusia), pretul motorinei la pompa aproape s-a dublat. De ce crezi ca Arabia Saudita se orienteaza spre Africa?

  5. Crezi ca rusii nu stiu ca petrolul vandut Indiei ajunge in Europa sub forma de motorina?

  6. Asta e si scopul rusilor sa vanda titei in India si Turcia ca apoi sa ajunga in Europa.

    • Scopul mujicilor e sa vanda ceva,nu mai conteaza la ce pret,doar sa pastreze Putin puterea si oligarhii sursa de finantare. Cu Europa(care cumpara la preturi mari) aproape pierduta,Putin vinde in pierdere prin India si China. Bine,pierderea e pentru Rusia ,Putin si ai lui incaseaza bani frumosi(daca furi ceea ce vinzi orice pret e bun pentru tine,aia de la care furi ,adica poporul rus ,ies pe minus).

  7. Eu m-am referit la sanctiunile asupra Rusiei care le-a afectat economia in mica masura fata de economia europei. Crezi ca prin conductele de petrol din Rusia spre Europa nu circula titei? Cu ce minereu crezi ca fac turcii profile fieroase care ajung pe piata din Europa?

    • Zi-o si pe aia cu Nato care a pierdut in fata Rusiei(desi Nato nu participa la acel razboi regional) si ai acoperit toata propaganda penibila a Kremlinului. Europa era cea mai importanta piata pentru Rusia. In afacerile cu Europa a creat Putin sute de miliardari din resursele mujicilor. Acum vand sa supravietuiasca,iar colosii India si China stiu asta si ii umilesc pe rusi oferindu-le preturi derizorii dar totusi nerefuzabile cand esti cu foamea in gat.

  8. In ianuarie 2020 (inainte de pandemie) pretul motorinei era de 5,2 lei/l