Europarlamentar PSD după ce locuitorii din două localități din Brașov și Covasna se opun traseului autostrăzii Bacău – Brașov: ”E un ghimpe în coasta multora, care nu vor că două provincii istorice româneşti să fie unite printr-un proiect de infrastructură majoră”
Europarlamentarul PSD Dragoș Benea susține că Autostrada A13 Bacău – Brașov va avea în continuare de înfruntat diverse impedimente și vede în protestul locuitorilor din două localități din județele Brașov și Covasna o conspirație a celor care nu vor ca Transilvania și Moldova să fie unite printr-o autostradă.
„Procedura privind proiectarea autostrăzii A13 Bacău – Braşov (faza SF) a fost relansată, după rezilierea vechiului contract. Chiar dacă în 2020 şi 2021 A13 a bătut pasul pe loc, dezinteresul fostelor guvernări fiind principala cauză a stagnării, proiectul autostrăzii reporneşte la drum, sub o guvernare în care PSD gestionează portofoliul Transporturilor.
Asta nu înseamnă că A13 nu va avea de înfruntat impedimente, iar „protestele” organizate ieri de „agricultori” şi „fermieri” din jud. Covasna nu fac decât să confirme că această autostradă e un ghimpe în coasta multora, care nu vor că două provincii istorice româneşti să fie unite printr-un proiect de infrastructură majoră. Noi vom merge înainte pe acest subiect şi vom face tot ceea ce omeneşte putem pentru a vedea concretizat obiectivul construirii autostrăzii A13 între Moldova şi Transilvania.” a precizat Dragoș Benea pe pagina sa de Facebook.
Marți, la Ministerul Transporturilor, reprezentanți ai comunelor Hărman (Brașov) și Ilieni (Covasna) au protestat împotriva traseului ales pentru Autostrada A13 Bacău – Brașov. Locuitorii spun că traseul va aduce „poluare și disconfort” în zonă, având impact negativ asupra mediului. Mai mult, aceștia au depus petiții la toate instituțiile, inclusiv la Comisia Europeană dorind reproiectarea traseului.
Noul contract pentru proiectarea Autostrăzii Brașov-Bacău are o durată de execuție de 28 de luni din care 24 sunt pentru realizarea Studiului de Fezabilitate.
Pentru realizarea acestui proiect sunt prevăzute: 25 de kilometri de poduri; 12 kilometri de tuneluri; 14 noduri rutiere; 21 de pasaje peste autostradă, iar lungimea preconizată este de 160 km.
Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:
Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului G4Media
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen Bank
14 comentarii